Gå til innhold

Bipolare depresjoner

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Hvor mye kan du egentlig påvirke bipolare depresjoner med minfulness, jobbe med tankeendring og diverse?

Depresjonene er jo ikke som vanlige depresjoner. De bare kommer og går helt uten grunn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan påvirke dem i liten grad.

Derimot kan en ved å følge anerkjente retningslinjer gjøre mye for å hindre nye depresjoner.

Dette har jeg skrevet mye om her på forumet.

Gjest bølger
Skrevet

Derimot kan en ved å følge anerkjente retningslinjer gjøre mye for å hindre nye depresjoner.

Hvilken anerkjente retningslinjer? Jeg vet at du må ta medisiner for bipolare depresjoner, men hva når ikke medisinene virker?

Skrevet

Hvilken anerkjente retningslinjer? Jeg vet at du må ta medisiner for bipolare depresjoner, men hva når ikke medisinene virker?

Hei bølger! Blander meg litt inn her. Nå har jeg googlet frem bipolar og mindfullness. Det er skrevet masse om det der ute! Jeg har lest litt og sett noen videoer. Veldig alternativt. Tror ikke skolemedisinen vil gå god for det. Men jeg synes det er kjempeinteressant!

Jeg lengter etter "the ultimate fix" av denne karakter som kan uflødiggjøre meds.

Men nå er jeg underlagt både ap og ad. Etter at jeg økte ap sist, har jeg ikke orket å drive med mindfullness. Noe har blitt borte.

Hvordan føler du om alt dette?

Gjest bølger
Skrevet

Hei bølger! Blander meg litt inn her. Nå har jeg googlet frem bipolar og mindfullness. Det er skrevet masse om det der ute! Jeg har lest litt og sett noen videoer. Veldig alternativt. Tror ikke skolemedisinen vil gå god for det. Men jeg synes det er kjempeinteressant!

Jeg lengter etter "the ultimate fix" av denne karakter som kan uflødiggjøre meds.

Men nå er jeg underlagt både ap og ad. Etter at jeg økte ap sist, har jeg ikke orket å drive med mindfullness. Noe har blitt borte.

Hvordan føler du om alt dette?

Jeg lastet ned en lydbok om mindfulness i dag. Jeg ble bare mer urolig og irritabel når jeg skulle gjøre som han sa i lydboken. Holdt ikke ut å fullføre den. Men det krever kanskje øvelse. Ellers virker det kanskje ikke på alle.

Gjest bølger
Skrevet

Det eneste er at jeg ikke bruker SS. Fikk beskjed om å øke wellbutrinen, men hvor lenge må jeg vente for å se om den har virkning? Orker ikke å ha det slik til neste gang jeg har time

Skrevet

Jeg lastet ned en lydbok om mindfulness i dag. Jeg ble bare mer urolig og irritabel når jeg skulle gjøre som han sa i lydboken. Holdt ikke ut å fullføre den. Men det krever kanskje øvelse. Ellers virker det kanskje ikke på alle.

Det var synd, særlig hvis du hadde knyttet store forhåpninger opp mot det. Jeg for min del har aldri holdt ut meditasjon. Bortsett fra en gang, og da var det helt herlig. Et skikkelig kick. Skulle bare ønske det fantes en vei utenom medisiner. Nå føler jeg at så mye av meg er forsvunnet. Kanskje jeg skal begynne å tenke på hvor mye jeg har oppnådd? Uff nei, nå ble jeg lei meg.

Synes du det er trist at du reagerte på den lydboken som du gjorde?

Gjest bølger
Skrevet

Det var synd, særlig hvis du hadde knyttet store forhåpninger opp mot det. Jeg for min del har aldri holdt ut meditasjon. Bortsett fra en gang, og da var det helt herlig. Et skikkelig kick. Skulle bare ønske det fantes en vei utenom medisiner. Nå føler jeg at så mye av meg er forsvunnet. Kanskje jeg skal begynne å tenke på hvor mye jeg har oppnådd? Uff nei, nå ble jeg lei meg.

Synes du det er trist at du reagerte på den lydboken som du gjorde?

Hadde bare medisinene hatt effekt, uten å ha bivirkninger som jeg ikke kan ha. Det eneste som står igjen av SS som jeg tror kan være aktuelt er litium.

Skrevet

Hei..

Det er helt vanlig å føle irritasjon mm når man starter opp med Mindfullness....synes du skal fortsette likevel...på sikt vil du merke endring. Vet lite om du kan kurere en depresjon med mindfullness, men forbygging og økt livskvalitet er vel heller ikke vondt..

Skrevet

Det eneste er at jeg ikke bruker SS. Fikk beskjed om å øke wellbutrinen, men hvor lenge må jeg vente for å se om den har virkning? Orker ikke å ha det slik til neste gang jeg har time

Jeg er ikke nhd og noen ekspert på meds akkurat, så jeg burde ikke svare men prøver meg likevel; siden du fikk ny time i mars - skulle dere evalure virkningen av Wellbutrinen da?

Skrevet

Kanskje du bør starte egen nettsiden NHD hvor du kan oppsummere alle gode svar og informasjon slik at det blir lett tilgjengelig for alle. Vet at vi kan søke, men hva med en egen psykiatriside?

Gjest bølger
Skrevet

Jeg er ikke nhd og noen ekspert på meds akkurat, så jeg burde ikke svare men prøver meg likevel; siden du fikk ny time i mars - skulle dere evalure virkningen av Wellbutrinen da?

Ja, men når ikke økning av wellbutrinen virker så føler jeg det er for lenge å vente.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...