Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan jeg ikke tåle å leve med en bipolar lidelse uten å være medisinert? Hvorfor kan jeg ikke være sterk nok?!! Hva er det som er i veien med meg som ikke klarer å takle dette? Kanskje jeg er helt normal bare med nykker? Karakterløs? Viljesvak?

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

14

• frosken

8

• Sør

7

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Hvorfor kan jeg ikke tåle å leve med en bipolar lidelse uten å være medisinert? Hvorfor kan jeg ikke være sterk nok?!! Hva er det som er i veien med meg som ikke klarer å takle dette? Kanskje jeg er helt normal bare med nykker? Karakterløs? Viljesvak? – Gondor''

Hvorfor er det "svakt" å ta medisiner som kroppen trenger og som gjør at du fungerer bedre?

Er ikke hensikten å ha et best mulig liv?

Med vennlig hilsen

Gjest bølger
Skrevet

Holder du deg frisk med medisiner? Hvis du gjør det så må du bare være glad for at medisinene holder deg frisk, og gjøre som NHD skriver at du ikke endre på de.

Jeg vil heller være frisk med medisiner, enn syk uten medisiner.

Skrevet

Hadde du vært like frustrert om du hadde diabetes og trengte insulin?

Skrevet

''Hvorfor kan jeg ikke tåle å leve med en bipolar lidelse uten å være medisinert? Hvorfor kan jeg ikke være sterk nok?!! Hva er det som er i veien med meg som ikke klarer å takle dette? Kanskje jeg er helt normal bare med nykker? Karakterløs? Viljesvak? – Gondor''

Hvorfor er det "svakt" å ta medisiner som kroppen trenger og som gjør at du fungerer bedre?

Er ikke hensikten å ha et best mulig liv?

Med vennlig hilsen

Jeg ønsker så inderlig å oppleve det ekstraordinære og fantastiske igjen. Føle at sjelen flyr. Føle at livet vibrerer i hver celle av kroppen. Føle at jeg kan noe.

Sånn som det er nå er jeg ikke deprimert. Ikke noe tankekjør. Ingen begeistring. Ingen glede. Alt er så langt borte!

Gjest saga blott
Skrevet

Forstår deg Gondor, jeg vil og klare meg uten medisiner. Det føles veldig feil å ta dem.

Skrevet

Forstår deg Gondor, jeg vil og klare meg uten medisiner. Det føles veldig feil å ta dem.

Når du sier det kribler det i meg etter å slutte med alle meds ( jeg hadde det nemlig fint 8 år helt uten ) og si farvel til psykiatrien.

Skrevet

Jeg ønsker så inderlig å oppleve det ekstraordinære og fantastiske igjen. Føle at sjelen flyr. Føle at livet vibrerer i hver celle av kroppen. Føle at jeg kan noe.

Sånn som det er nå er jeg ikke deprimert. Ikke noe tankekjør. Ingen begeistring. Ingen glede. Alt er så langt borte!

''Jeg ønsker så inderlig å oppleve det ekstraordinære og fantastiske igjen. Føle at sjelen flyr. Føle at livet vibrerer i hver celle av kroppen. Føle at jeg kan noe.

Sånn som det er nå er jeg ikke deprimert. Ikke noe tankekjør. Ingen begeistring. Ingen glede. Alt er så langt borte! – Gondor''

Joda, men det du skriver der er som å argumentere for å ta kokain. Det "funker" en liten stund, men så kommer nedturer og det som verre er.

Du kan selvsagt forbanne sjebnen, Gud, genene dine, og hvem du ellers ønsker for den sykdommen du har. Det hjelper akkurat null. Den går ikke vekk likevel, og du blir syk uten medisiner.

Selvsagt forstår jeg at man kan drømme om et liv uten medisiner, men du må være realistisk nok til å huske hva det vil innebære, og det er nettopp en langt dårligere livskvalitet.

Så bruk heller energien på å leve et godt liv under de forutsetningene du nå har - de er ikke dårlige.

Med vennlig hilsen

Gjest sangsol
Skrevet

En diabetiker er vel ikke mindre sterk, bare fordi h*n behøver medisineres?

Skrevet

''Jeg ønsker så inderlig å oppleve det ekstraordinære og fantastiske igjen. Føle at sjelen flyr. Føle at livet vibrerer i hver celle av kroppen.''

Det er ikke så ofte jeg har det sånn heller - som helt frisk ;-)

Gjest saga blott
Skrevet

Når du sier det kribler det i meg etter å slutte med alle meds ( jeg hadde det nemlig fint 8 år helt uten ) og si farvel til psykiatrien.

Har og klart meg uten før, på og av. Har lyst å slutte og ikke ha noe med psykiatrien å gjøre, la det være et tilbakelagt stadium. Men det er så forbanna dritt å bli dårlig, det verste er å bli helt fjern og ha problemer med å gå. Og redselen, den er jævlig. Du må tenke på hvordan det er å være dårlig, det tenker jeg på. Tror jeg kommer til å slutte snart, men ikke i kveld. Skal du slutte?

Gjest saga blott
Skrevet

Men jeg skal ikke oppmuntre deg til å slutte med medisiner, sikkert best at du tar dem :-)

Bare sier jeg forstår deg...

Skrevet

''Jeg ønsker så inderlig å oppleve det ekstraordinære og fantastiske igjen. Føle at sjelen flyr. Føle at livet vibrerer i hver celle av kroppen.''

Det er ikke så ofte jeg har det sånn heller - som helt frisk ;-)

Det høres kjedelig ut å være frisk. ;-) Jeg har følt det så mye, men skal jeg være ærlig har jeg også hatt det veldig mye vondt. Helt uutholdelig.

Så moralen er: aksepter å være et drita kjedelig menneske som aldri når de store høyder, men som aldri når bunnen heller. Er det det som heter LIVET?

Gjest bølger
Skrevet

Har og klart meg uten før, på og av. Har lyst å slutte og ikke ha noe med psykiatrien å gjøre, la det være et tilbakelagt stadium. Men det er så forbanna dritt å bli dårlig, det verste er å bli helt fjern og ha problemer med å gå. Og redselen, den er jævlig. Du må tenke på hvordan det er å være dårlig, det tenker jeg på. Tror jeg kommer til å slutte snart, men ikke i kveld. Skal du slutte?

''Ulempen med seponering og nye behandlingsforsøk er bla at effekten kan avta sammenlignet med dem som holder seg fast på medisin over tid.''

Dette svart NHD når jeg spurte om jeg var immun mot medisiner. Nå skulle jeg gitt mye for å få noe som hadde effekt. Så tenk deg om før du seponerer.

Skrevet

Akkurat når det gjelder dette temaet, så synes jeg dere begge bruker dol på en destruktiv måte; dere driver til stadighet med å gi støtte til hverandre på å skulle slutte med medisiner uten at det er i samsvar med de råd dere har fått fra faglig hold.

Å ta medisiner for psykisk lidelse er en utfordring for mange. Jeg synes dere viser lite ansvar og hensyn i forhold til andre brukere når dere holder på slik.

Skrevet

Jeg skal ta en alvorsprat med psykiateren min først. Han virkelig lytter til meg. Spørre ham om hva slags muligheter jeg har. Jeg må fortelle ham om hvilke utfordringer jeg har i livet mitt akkurat nå, det må jeg.

Jeg vil så gjerne LEVE!

Skrevet

''Kanskje jeg er helt normal bare med nykker? Karakterløs? Viljesvak?

''

Sannsynligvis alt dette i kombinasjon med bipolar lidelse, og kanskje er det ikke den bipolare lidelsen som skaper hovedproblemet? Eller?

Gjest saga blott
Skrevet

''Ulempen med seponering og nye behandlingsforsøk er bla at effekten kan avta sammenlignet med dem som holder seg fast på medisin over tid.''

Dette svart NHD når jeg spurte om jeg var immun mot medisiner. Nå skulle jeg gitt mye for å få noe som hadde effekt. Så tenk deg om før du seponerer.

Går vel til H..uansett.

Skrevet

Det høres kjedelig ut å være frisk. ;-) Jeg har følt det så mye, men skal jeg være ærlig har jeg også hatt det veldig mye vondt. Helt uutholdelig.

Så moralen er: aksepter å være et drita kjedelig menneske som aldri når de store høyder, men som aldri når bunnen heller. Er det det som heter LIVET?

''Så moralen er: aksepter å være et drita kjedelig menneske som aldri når de store høyder, men som aldri når bunnen heller. Er det det som heter LIVET? – Gondor''

Jeg har truffet på en del folk som har dopet seg, og en del maniske. De føler gjerne at alt er fantastisk en liten stund, men så blir virkeligheten veldig mye mer jævlig for dem.

De "store høydene" er ikke virkeligheten. Det er hjernen din som løper løpsk. Du burde forsøke å se det utenfra hvordan det ser ut.

Med vennlig hilsen

Gjest saga blott
Skrevet

Akkurat når det gjelder dette temaet, så synes jeg dere begge bruker dol på en destruktiv måte; dere driver til stadighet med å gi støtte til hverandre på å skulle slutte med medisiner uten at det er i samsvar med de råd dere har fått fra faglig hold.

Å ta medisiner for psykisk lidelse er en utfordring for mange. Jeg synes dere viser lite ansvar og hensyn i forhold til andre brukere når dere holder på slik.

''Jeg synes dere viser lite ansvar og hensyn i forhold til andre brukere når dere holder på slik.''

Har faktisk ikke tenkt på at jeg skader andre brukere, beklager! Skal ikke skrive mer om medisiner, av hensyn til andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...