Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Går vel til H..uansett.

Ikke hvis du holder deg frisk med medisiner.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

14

• frosken

8

• Sør

7

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sangsol
Skrevet

Det høres kjedelig ut å være frisk. ;-) Jeg har følt det så mye, men skal jeg være ærlig har jeg også hatt det veldig mye vondt. Helt uutholdelig.

Så moralen er: aksepter å være et drita kjedelig menneske som aldri når de store høyder, men som aldri når bunnen heller. Er det det som heter LIVET?

''Så moralen er: aksepter å være et drita kjedelig menneske som aldri når de store høyder, men som aldri når bunnen heller. Er det det som heter LIVET?''

Dersom du hadde møtt meg, så ville du syntes jeg var en meget kjedelig person. ;-)

For jeg er meget avbalansert og rolig. Skal mye til for å få meg "på høyden" og "til bunnen".

Jeg lever meget godt med dette. Har vært knusende rolig hele livet.

Oppfattes nok av andre som rolig og kjedelig. Og det er helt greit for min del. Jeg ER rolig. Sånn er det bare.

Skrevet

Det høres kjedelig ut å være frisk. ;-) Jeg har følt det så mye, men skal jeg være ærlig har jeg også hatt det veldig mye vondt. Helt uutholdelig.

Så moralen er: aksepter å være et drita kjedelig menneske som aldri når de store høyder, men som aldri når bunnen heller. Er det det som heter LIVET?

''aksepter å være et drita kjedelig menneske som aldri når de store høyder''

Det er en god del imellom å være "drita kjedelig" og "ekstraordinær og fantastisk"...

I hverdagen er det som regel ganske hverdagslig...

Gjest saga blott
Skrevet

Jeg skal ta en alvorsprat med psykiateren min først. Han virkelig lytter til meg. Spørre ham om hva slags muligheter jeg har. Jeg må fortelle ham om hvilke utfordringer jeg har i livet mitt akkurat nå, det må jeg.

Jeg vil så gjerne LEVE!

Det er bra du har en psykiater å forholde deg til, hør på han.

Gjest saga blott
Skrevet

Frisk og frisk fru blom.

Gjest saga blott
Skrevet

Handler om livskvalitet, men det forstår jo INGEN! Greit nok.

Skrevet

Akkurat når det gjelder dette temaet, så synes jeg dere begge bruker dol på en destruktiv måte; dere driver til stadighet med å gi støtte til hverandre på å skulle slutte med medisiner uten at det er i samsvar med de råd dere har fått fra faglig hold.

Å ta medisiner for psykisk lidelse er en utfordring for mange. Jeg synes dere viser lite ansvar og hensyn i forhold til andre brukere når dere holder på slik.

Jeg tror alle med en psykisk lidelse stiller seg de samme spørsmålene i løpet av behandlingsforløpet. Tror du psykisk syke er så dumme og sarte at de ikke tåler våre innlegg? Det tror ikke jeg. Dette er et forum for psykiatri og psykiatrien inneholder så mye. Også tvil og usikkerhet ang medisinering. Er du redd for at noen nå slutter helt med medisiner fordi de har lest det jeg har skrevet? Kanskje de får lyst; ja det er mulig. Lenge leve den frie ånd! Det er ikke bare å finne seg passivt i medisinering. Man vil gjerne vite med sikkerhet hvorfor det er absolutt nødvendig. Et fint trekk ved menneskene. Hva gir man på båten både på godt og vondt, og hva får man? Dette er viktige spørsmål som man må stille seg.

Skrevet

Jeg tror alle med en psykisk lidelse stiller seg de samme spørsmålene i løpet av behandlingsforløpet. Tror du psykisk syke er så dumme og sarte at de ikke tåler våre innlegg? Det tror ikke jeg. Dette er et forum for psykiatri og psykiatrien inneholder så mye. Også tvil og usikkerhet ang medisinering. Er du redd for at noen nå slutter helt med medisiner fordi de har lest det jeg har skrevet? Kanskje de får lyst; ja det er mulig. Lenge leve den frie ånd! Det er ikke bare å finne seg passivt i medisinering. Man vil gjerne vite med sikkerhet hvorfor det er absolutt nødvendig. Et fint trekk ved menneskene. Hva gir man på båten både på godt og vondt, og hva får man? Dette er viktige spørsmål som man må stille seg.

'' Dette er viktige spørsmål som man må stille seg.

''

Dette er etter min oppfatning så avgjort ikke et spørsmål man har en slags moralsk rett til å drøfte flere ganger i uka på dol. Psykiatriforumet på dol har alltid hatt en slags norm om at diskusjoner skal bidra konstruktivt i menneskers liv. Evig kverning om å slutte med medisiner, kan så avgjort påvirke andre som også strever med å holde fast ved at medisiner for dem er nødvendig.

Hvorvidt det er nødvendig med medisiner for _deg_ kan du jo like gjerne drøfte med dine behandlere.

Gjest bølger
Skrevet

''Hva gir man på båten både på godt og vondt, og hva får man? Dette er viktige spørsmål som man må stille seg.''

Det er jeg enig i. Det er du som vet om du har det best med medisiner enn uten. Men ikke glem de dårlige periodene når du vurderer det. Det føles enklere når du tenker på de dårlige periodene enn når du er oppi de.

Skrevet

''Kanskje jeg er helt normal bare med nykker? Karakterløs? Viljesvak?

''

Sannsynligvis alt dette i kombinasjon med bipolar lidelse, og kanskje er det ikke den bipolare lidelsen som skaper hovedproblemet? Eller?

Jasså, så du synes jeg er karakterløs og viljesvak? :-) Jeg vet ikke hva som kom først fordi dette startet da jeg var bare ti år gammel. Kanskje unnvikende? Som er en av mine favoritt pf i tillegg til fire andre. Uff. Nå virvler jeg meg inn i et edderkoppnett her.

Skrevet

'' Dette er viktige spørsmål som man må stille seg.

''

Dette er etter min oppfatning så avgjort ikke et spørsmål man har en slags moralsk rett til å drøfte flere ganger i uka på dol. Psykiatriforumet på dol har alltid hatt en slags norm om at diskusjoner skal bidra konstruktivt i menneskers liv. Evig kverning om å slutte med medisiner, kan så avgjort påvirke andre som også strever med å holde fast ved at medisiner for dem er nødvendig.

Hvorvidt det er nødvendig med medisiner for _deg_ kan du jo like gjerne drøfte med dine behandlere.

Har aldri tenkt på at dette forumet skal bidra til annet enn tankevirksomhet i menneskers liv, men når du sier det på den måten kan jeg se det. Kan se at innlegg om selvmordstrusler kan være destruktivt.

Ser dog ikke at denne diskusjonen om medisinbruk kan være så destruktiv. Det kommer da også motinnlegg som vedkommende med tvil i hjertet også vil lese.

Skrevet

''Så moralen er: aksepter å være et drita kjedelig menneske som aldri når de store høyder, men som aldri når bunnen heller. Er det det som heter LIVET? – Gondor''

Jeg har truffet på en del folk som har dopet seg, og en del maniske. De føler gjerne at alt er fantastisk en liten stund, men så blir virkeligheten veldig mye mer jævlig for dem.

De "store høydene" er ikke virkeligheten. Det er hjernen din som løper løpsk. Du burde forsøke å se det utenfra hvordan det ser ut.

Med vennlig hilsen

Hmmm.... Psykiateren min sa engang da jeg la ut om mine store høyder at "livet skal ikke være så morsomt". Godt sagt? Beklager. Jeg høres vel bare ut som en stor unge.

Skrevet

''Så moralen er: aksepter å være et drita kjedelig menneske som aldri når de store høyder, men som aldri når bunnen heller. Er det det som heter LIVET?''

Dersom du hadde møtt meg, så ville du syntes jeg var en meget kjedelig person. ;-)

For jeg er meget avbalansert og rolig. Skal mye til for å få meg "på høyden" og "til bunnen".

Jeg lever meget godt med dette. Har vært knusende rolig hele livet.

Oppfattes nok av andre som rolig og kjedelig. Og det er helt greit for min del. Jeg ER rolig. Sånn er det bare.

Hadde vel heller misunt deg, enn å tenke at du var kjedelig.

Skrevet

Har aldri tenkt på at dette forumet skal bidra til annet enn tankevirksomhet i menneskers liv, men når du sier det på den måten kan jeg se det. Kan se at innlegg om selvmordstrusler kan være destruktivt.

Ser dog ikke at denne diskusjonen om medisinbruk kan være så destruktiv. Det kommer da også motinnlegg som vedkommende med tvil i hjertet også vil lese.

''Ser dog ikke at denne diskusjonen om medisinbruk kan være så destruktiv. ''

Jeg mener ikke at du aldri skal diskutere temaet her inne. Men jeg mener at det omfanget disse diskusjonene har fått den senere tid, så avgjort kan påvirke andre destruktivt. I tillegg så mener jeg nok at særlig du som har så god tilgang til behandlere burde kunne ta mesteparten av denne diskusjonen der.

Skrevet

''Ser dog ikke at denne diskusjonen om medisinbruk kan være så destruktiv. ''

Jeg mener ikke at du aldri skal diskutere temaet her inne. Men jeg mener at det omfanget disse diskusjonene har fått den senere tid, så avgjort kan påvirke andre destruktivt. I tillegg så mener jeg nok at særlig du som har så god tilgang til behandlere burde kunne ta mesteparten av denne diskusjonen der.

Touchè. Ja, jeg har mange gode behandlere, men det forhindrer ikke at jeg ønsker å lufte mine greier her inne. Jeg vet jeg bidrar positivt også. Det er like mye en hjelper i meg som det er en sutrer. Ønsker vel i grunn og bunn bare å være en del av et fellesskap på godt og vondt.

Så kan man stille seg spørsmålstegnet ved å være så ofte på et forum. Hva er det for noe?

Skrevet

"People are just as happy as they make up their minds to be" Abraham Lincoln.

Vel..?

Skrevet

Hmmm.... Psykiateren min sa engang da jeg la ut om mine store høyder at "livet skal ikke være så morsomt". Godt sagt? Beklager. Jeg høres vel bare ut som en stor unge.

''Hmmm.... Psykiateren min sa engang da jeg la ut om mine store høyder at "livet skal ikke være så morsomt". Godt sagt? Beklager. Jeg høres vel bare ut som en stor unge. – Gondor''

Folk får kick ut av det mest utrolige - rane banker, risikosex, uansvarlig oppførsel, osv. - men det sier seg selv at det ikke er noe som er "bærekraftig", og det blir ofte en veldig høy pris å betale.

Også fordi man gjør ufattlige dumme valg når man er stein/manisk, som virker "smarte og flotte" der og da, men som man betaler for i årevis etterpå.

Med vennlig hilsen

Skrevet

"People are just as happy as they make up their minds to be" Abraham Lincoln.

Vel..?

''"People are just as happy as they make up their minds to be" Abraham Lincoln.

Vel..? – Gondor''

Det gjelder åpenbart ikke når det er snakk om sykdommer som krever medisiner, likesom kreftpasienter, diabetikere, og en hel rekke andre mennesker ikke er "så glad som de ønsker" bare de bestemmer seg for det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er vel litt som å sitte foran en gruppe med eks-kokainmisbrukere (som nå har et bedre liv) og fortelle dem hvor fint det er å være stein, og at man bør diskutere om ikke det å være stein egentlig er helt greit, synes du ikke?

Å ha en diskusjon om det er bedre å være syk eller frisk er ikke akkurat så veldig avansert?

Med vennlig hilsen

Gjest bare lurer på dette....
Skrevet

''"People are just as happy as they make up their minds to be" Abraham Lincoln.

Vel..? – Gondor''

Det gjelder åpenbart ikke når det er snakk om sykdommer som krever medisiner, likesom kreftpasienter, diabetikere, og en hel rekke andre mennesker ikke er "så glad som de ønsker" bare de bestemmer seg for det.

Med vennlig hilsen

Hvorfor bare sykdommer som krever medisiner?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...