Bella Dotte Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Skal du sette ett trekk til den 21/2 kan du som regel sette den når som helst før den 20/2.Ett fast oppdrag skal som regel trekkes på samme dato hver mnd,som feks husleie, strøm, banklån osv..Jeg setter den til den 21 i hver mnd,siden det er da jeg får lønning.Passer på å bare ta ut 1000 kr uka til mat og bensin.Tar altid ut så jeg i allefall har til mat.At det blir minus på konto driter jeg i så lenge jeg ikke sulter. Faste trekk til andre mottakere (regninger) er greit. De trekkes på faste dager, eller ihvertfall annonsert god tid i forveien. Da kan jeg se hvor mye som som står på kontoen og hvor mye som skal ut før det kommer nye penger inn, og det ene tallet skal til enhver tid være litt høyere enn det andre. Jeg foretrekker å overføre en viss sum til brukskontoen en gang i måneden, rett etter at trygden har kommet inn (jeg vet ennå ikke hvor stor den bør være siden denne måten å organisere det på er ny for meg). Jeg kommer neppe til å sulte, og skal heller ikke overtrekke kontoen. Problemet oppstår når det kommer penger inn til uventede tider. Jeg har en "sak" med boligkontoert om bostøtte, jeg får innvilget hver gang etter klage, og jeg har blitt lovt flere måneders, men de får liksom ikke lagt inn en gang for alle at jeg skal ha dette. Så disse pengene kan komme når som helst, hvis de kommer. Så er det tilbakebetaling av renter, tidligere utbetaling av trygd i desember, tilbakebetaling fra NAV ifbm frikort, skatt osv. Og knuten er "faste trekk" til mine andre kontoer, penger som jeg vil ha overført så fort som mulig (for å få oversikten) og på sparekonto er det jo (litt) renter å hente (ikke mye)). Siden jeg ikke helt vet når penger kommer inn, "må" jeg inn og justere for hver gang. Jeg vil også sjekke at jeg har nok på brukskontoen, merkelig egentlig siden dette ikke føltes som så påkrevet da jeg hadde felles regnings- og brukskonto. Men det var mye strev med den ordningen, det var derfor jeg fikk meg en konto til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387808-i-dag-irriterer-folk-meg/page/2/#findComment-3438228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.