Gå til innhold

NHD N-acetyl cysteine mot bipolare depresjoner

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Men bølger,her har forsøkspersonene brukt medisinen i ca 24 uker.

Du har lite tålmodighet når det gjelder utprøvning av medisiner, ville du klart å holde ut denne tiden? Hvis middelet overhodet ville vært aktuelt å bruke?

Kan nevne at jeg har samme diagnose som deg, har prøvd haugevis med medisiner. Det eneste som har funket er SS og kompetent behandler (i RL). Jeg sier ikke at AD ikke vil hjelpe deg.

Gjest bølger
Skrevet

Du har lite tålmodighet når det gjelder utprøvning av medisiner, ville du klart å holde ut denne tiden? Hvis middelet overhodet ville vært aktuelt å bruke?

Kan nevne at jeg har samme diagnose som deg, har prøvd haugevis med medisiner. Det eneste som har funket er SS og kompetent behandler (i RL). Jeg sier ikke at AD ikke vil hjelpe deg.

Jeg så ikke at det tok 24 uker før de virket.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg leste det bare på bipolarforeningen at noen brukte det og synes de hadde effekt av det. Og nå er jeg villig til å prøve mye, men har nok ikke tålmodighet til å vente 24 uker på virkning.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg leste det bare på bipolarforeningen at noen brukte det og synes de hadde effekt av det. Og nå er jeg villig til å prøve mye, men har nok ikke tålmodighet til å vente 24 uker på virkning.

Jeg vet at du har forsøkt SS, men at du sluttet pga bivirkninger. Jeg hadde i starten mye bivirkninger: hodepine, sterke ryggsmerter, vondt i leddene, fikk også utslett, feber og vondt i halsen. Noen av disse bivirkningene er leger redd for, men legen min hadde is i magen og ba meg fortsette, men med lav doseøkning. Alle bivirkningene ga seg etterhvert.

Man må tåle litt ubehag i starten, de fleste medisiner har bivirkninger, men de gir seg som oftest etterhvert.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg så ikke at det tok 24 uker før de virket.

Et råd fra meg er å forsøke SS igjen.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg vet at du har forsøkt SS, men at du sluttet pga bivirkninger. Jeg hadde i starten mye bivirkninger: hodepine, sterke ryggsmerter, vondt i leddene, fikk også utslett, feber og vondt i halsen. Noen av disse bivirkningene er leger redd for, men legen min hadde is i magen og ba meg fortsette, men med lav doseøkning. Alle bivirkningene ga seg etterhvert.

Man må tåle litt ubehag i starten, de fleste medisiner har bivirkninger, men de gir seg som oftest etterhvert.

Bivirkningene med lamictalen ga seg ikke og gjør det uaktuelt å prøve igjen, og ved seroquel var bivirkningene så store så jeg orket ikke mer. Men selv om jeg sluttet så vil ikke problemet gi seg helt. Så jeg fikk et problem jeg aldri før har hatt som plager meg hele tiden. Står vel igjen med litium som alternativ, men har alltid vært redd for forgiftning. Nå er jeg likevel villig til å prøve det. Men det er vel psykiateren som avgjør hva som er aktuelt.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Bivirkningene med lamictalen ga seg ikke og gjør det uaktuelt å prøve igjen, og ved seroquel var bivirkningene så store så jeg orket ikke mer. Men selv om jeg sluttet så vil ikke problemet gi seg helt. Så jeg fikk et problem jeg aldri før har hatt som plager meg hele tiden. Står vel igjen med litium som alternativ, men har alltid vært redd for forgiftning. Nå er jeg likevel villig til å prøve det. Men det er vel psykiateren som avgjør hva som er aktuelt.

Har fulgt med på det du har skrevet. Sårene i munnen din hadde du før du begynte med Seroquel. Og du skrev senere at du kanskje ikke burde seponert.

Hvor lenge brukte du Lamictal? Og i hvilken dose?

Gjest bølger
Skrevet

Har fulgt med på det du har skrevet. Sårene i munnen din hadde du før du begynte med Seroquel. Og du skrev senere at du kanskje ikke burde seponert.

Hvor lenge brukte du Lamictal? Og i hvilken dose?

Det stemmer ikke. Sårene i munnen hadde jeg ikke før jeg begynte med seroquel, så jeg lurer på hva jeg har skrevet siden du tror det.Har aldri hatt slike problemer før. Problemene kom et par uker etter at jeg begynte med seroquel. Men på grunn av at problemene ikke ville gi seg etter at jeg seponerte seroquelen har jeg i ettertid lurt på om det var seroquelen som var problemet eller om det var tilfeldig at det startet akkurat da. Jeg har ikke så store problemer med sår lenger, men har fått påvist veldig lite spytt og det plager meg hele dagene.

Lamictalen brukte jeg i flere år. Klarte ikke å følge med på samtaler, men det største problemet var at den sannsynligvis påvirket meg når jeg kjørte bil. Problemet forsvant iallefall når jeg seponerte lamictalen.

Vet ikke om dette er bivirkninger andre hadde godtatt å leve med.

Det var iallefall ikke bare legen som hadde is i magen når du forteller om bivirkningene du fikk. Du må ha hatt en god del is i magen selv også som våget å fortsette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...