Gå til innhold

Muslimske ledere: "Jødene styrer norsk presse"

Anbefalte innlegg

"der kom rasismekortet"

Ja, det er vel uvant for deg å være på den andre siden av det, for det er jo som oftest du som gir det :)

''"der kom rasismekortet"

Ja, det er vel uvant for deg å være på den andre siden av det, for det er jo som oftest du som gir det :) – serenity777

''

Hvor da?

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

21

• Nord og ned

13

• serenity777

6

• skipohoi

4

Mest aktive i denne tråden

''For meg personlig blir det aldri snakk om noe hat av et helt folkeslag, enten en snakker jøder eller muslimer.''

PS:

Jøder er et folkeslag. De kan være alt fra ateister til ortodokse i den jødiske tro. De er av ulik nasjonalitet, men de fleste bor vel nå i Israel. Det bor også andre folkeslag enn jøder i Israel.

Muslimer er verken et folkeslag, en nasjonalitet eller en rase. Muslimer er personer som har sluttet seg til den islamske tro.

Det er ikke mer rasistisk å rakke ned på muslimer enn å gjøre det samme mot kristne, buddister, hinduister eller ateister.

mvh

''

PS:

Jøder er et folkeslag. De kan være alt fra ateister til ortodokse i den jødiske tro. De er av ulik nasjonalitet, men de fleste bor vel nå i Israel. Det bor også andre folkeslag enn jøder i Israel.

Muslimer er verken et folkeslag, en nasjonalitet eller en rase. Muslimer er personer som har sluttet seg til den islamske tro.

Det er ikke mer rasistisk å rakke ned på muslimer enn å gjøre det samme mot kristne, buddister, hinduister eller ateister.

mvh – PieLil''

Dette medfører ikke riktighet.

Jøde kan bety enten folkeslag eller religiøs.

Kristne/muslimer er vanligvis (nesten 99%) folk som er født inn i den gruppen, avhengig av hvor de tilfeldigvis ble født/foreldre.

Ateister, derimot, mangler tro. Ateister (og motparten teister) er beskrivelser av livssynet, og ikke et livssyn i seg selv.

Med vennlig hilsen

Der ble det endelig stopp på dine forsøk på fornuftig argumentasjon, fordi du ble avslørt som kulturrelativist.

''Der ble det endelig stopp på dine forsøk på fornuftig argumentasjon, fordi du ble avslørt som kulturrelativist. – serenity777''

Den eneste som ble "avslørt" av ditt usammenhengende vrøvl er deg selv, som forfatter.

Som vanlig har du ingen motargumenter, og derfor er du redusert til personangrep.

''

PS:

mvh – PieLil''

Kristne/muslimer er vanligvis (nesten 99%) folk som er født inn i den gruppen, avhengig av hvor de tilfeldigvis ble født/foreldre.

Ateister, derimot, mangler tro. Ateister (og motparten teister) er beskrivelser av livssynet, og ikke et livssyn i seg selv.

Med vennlig hilsen

Hei,

Takk for korreksjon begge to, Sør og PieLill.

Det var noe upresist, men hovedpoenget var at eg har ingenting i mot hverken jøder, muslimer, sigøynere, romfolk, andre minioriteter enten de bor her eller der. Folk er folk, med andre ord.

Har merka meg av debatten at flertallet i Isreal ønsker seg en Palestinsk stat ( Sør ). Det sier veldig mye og at en er på "rett vei".

Jeg opplever ikke at "venstresiden" har et Jødehat fordi om de står på "Palestinsk side".

Jeg tror heller ikke "Sian og Co" har et muslimhat selv om de ønsker muslimene "hjem".

Mulig jeg er naiv og har "misforstått"

Hei,

Det var noe upresist, men hovedpoenget var at eg har ingenting i mot hverken jøder, muslimer, sigøynere, romfolk, andre minioriteter enten de bor her eller der. Folk er folk, med andre ord.

Har merka meg av debatten at flertallet i Isreal ønsker seg en Palestinsk stat ( Sør ). Det sier veldig mye og at en er på "rett vei".

Jeg opplever ikke at "venstresiden" har et Jødehat fordi om de står på "Palestinsk side".

Jeg tror heller ikke "Sian og Co" har et muslimhat selv om de ønsker muslimene "hjem".

Mulig jeg er naiv og har "misforstått"

''Hei,

Mulig jeg er naiv og har "misforstått" – skipohoi''

Hei,

Jeg tror ikke folk på høyresiden generelt har muslimhat, men når du kommer til folk som "Sian & Co" så er dette de ekvivalente til de ekstreme islamistene - de er fulle av hat begge gruppene. Og ironisk nok er jo disse to gruppene de som er likest hverandre - mot likestilling, mot homofili, mot sosialdemokrati, mot religionsfrihet, osv.

Legg merke til at begge gruppene også er fulle av hat til hverandre.

Det store flertallet, derimot, er helt vanlige kristne, humanister, muslimer, og alle andre som lever vanlige liv i fred for "gærningene". Vi må ikke bli så opphengt i de få gærningene at vi glemmer at de fleste av oss lever i relativ fred og fordragelighet sammen.

Med vennlig hilsen

Gjest lauring

''Der ble det endelig stopp på dine forsøk på fornuftig argumentasjon, fordi du ble avslørt som kulturrelativist. – serenity777''

Den eneste som ble "avslørt" av ditt usammenhengende vrøvl er deg selv, som forfatter.

Som vanlig har du ingen motargumenter, og derfor er du redusert til personangrep.

''Som vanlig har du ingen motargumenter, og derfor er du redusert til personangrep.''

Det utsanget passer utmerket til det fyllerælet du lirer av deg til stadighet.

Annonse

''Hei,

Hei,

Jeg tror ikke folk på høyresiden generelt har muslimhat, men når du kommer til folk som "Sian & Co" så er dette de ekvivalente til de ekstreme islamistene - de er fulle av hat begge gruppene. Og ironisk nok er jo disse to gruppene de som er likest hverandre - mot likestilling, mot homofili, mot sosialdemokrati, mot religionsfrihet, osv.

Det store flertallet, derimot, er helt vanlige kristne, humanister, muslimer, og alle andre som lever vanlige liv i fred for "gærningene". Vi må ikke bli så opphengt i de få gærningene at vi glemmer at de fleste av oss lever i relativ fred og fordragelighet sammen.

Med vennlig hilsen

Hva blir den neste absurditeet vi skal få servert av deg? om grupper som er fulle av "fælt hat" til nazister, islamistenes tvilling?

Og nei. flertallet av muslimer er ikke moderate, noe valget i Egypt til gangs beviste. Tvert i mot ønsker flertallet seg politisk islam med alt det innebærer av umenneskelighet, spesielt mot annerledes tenkede.

Så igjen: slutt og lyve!

''

PS:

mvh – PieLil''

Med vennlig hilsen

Kristne er både svarte, gule, hvite og brune. Det samme med muslimer. Religion har 0-null tilknytning til hverken etnisitet eller rase.

En jøde derimot er og forblir en jøde enten han er ateist eller ortodoks.

Hvorfor bare _må_ du spre desinformasjon?

hidi, the scorpion

''

PS:

mvh – PieLil''

Med vennlig hilsen

''Ateister, derimot, mangler tro. Ateister (og motparten teister) er beskrivelser av livssynet, og ikke et livssyn i seg selv.''

For noe tull! "Å mangle tro", er også en tro!

''Ateister, derimot, mangler tro. Ateister (og motparten teister) er beskrivelser av livssynet, og ikke et livssyn i seg selv.''

For noe tull! "Å mangle tro", er også en tro!

''For noe tull! "Å mangle tro", er også en tro! – hidi, the scorpion''

Å mangle tro er selvsagt ikke en tro, like lite som skallet er en hårfarge.

Mangler du noe, så har du det ikke.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion

''For noe tull! "Å mangle tro", er også en tro! – hidi, the scorpion''

Å mangle tro er selvsagt ikke en tro, like lite som skallet er en hårfarge.

Mangler du noe, så har du det ikke.

Med vennlig hilsen

''Mangler du noe, så har du det ikke.''

Men du mangler ikke noe, du velger å ikke tro på det Guddommelige, ergo har du valgt å ikke tro på noen.

Men du mangler ikke noe, du velger å ikke tro på det Guddommelige, ergo har du valgt å ikke tro på noen.

''Men du mangler ikke noe, du velger å ikke tro på det Guddommelige, ergo har du valgt å ikke tro på noen. – hidi, the scorpion''

Nettopp!

Les hva du selv skrev:

''ergo har du valgt Å IKKE TRO på noen''

"Å ikke tro" = å ikke ha en tro.

(Derimot finnes det noe som heter "positiv ateisme" = "å tro at Gud ikke eksisterer", som er noe helt annet enn å ikke tro Gud eksisterer (vanlig "negativ" ateisme).)

Med vennlig hilsen

Ateisme er ikke en tro, nei. Men man kan kalle det en overbevisning. Der ble jeg med i flisespikkegjengen... ;-)

Annonse

''Hei,

Hei,

Med vennlig hilsen

Hei,

Jeg har aldri truffet noen Sian medlemmer men antar at du har rett i dette:

De stemmer neppe AP.

De heiser neppe flagget om sønnen på 17 kommer hjem med kjæresten som viser seg å være gutt.

Om de sitter på Stortinget stemmer de neppe for pappapermisjon.

De er sikkert også i mot religionsfrihet, trolig fordi mange religioner er så forskjellig fra vår, og religion og politikk blir ett sammenvevd nett som er vidt forskjellig fra "norske normer".

Ateisme er ikke en tro, nei. Men man kan kalle det en overbevisning. Der ble jeg med i flisespikkegjengen... ;-)

''Ateisme er ikke en tro, nei. Men man kan kalle det en overbevisning. Der ble jeg med i flisespikkegjengen... ;-) – Mirabell''

Ateisme - bokstevelig talt "ikke teisme", betyr KUN at hva det enn er man har som livssyn, så inngår ikke en gud i det.

Det sier intet om man er kommunist, humanist, eller noe annet (det er livssyn).

Om man er teist eller ateist er kun beskrivelser av livssynet (om en gud inngår eller ei).

Med vennlig hilsen

Hei,

Jeg har aldri truffet noen Sian medlemmer men antar at du har rett i dette:

De stemmer neppe AP.

De heiser neppe flagget om sønnen på 17 kommer hjem med kjæresten som viser seg å være gutt.

Om de sitter på Stortinget stemmer de neppe for pappapermisjon.

De er sikkert også i mot religionsfrihet, trolig fordi mange religioner er så forskjellig fra vår, og religion og politikk blir ett sammenvevd nett som er vidt forskjellig fra "norske normer".

SIAN er gjengen som insisterte på at de skulle ha et møte om muslimer rett ved siden av Regjeringskvartalet rett etter 22.7.

Du kan lese om den "hyggelige" gjengen her:

http://www.dagbladet.no/2011/07/29/nyheter/sian/antijihadnorge/17481249/

====

Vedr. påstandene nedenfor om påstått "antisemittisme" - dette er noe som brukes til å kneble kritikk, og det er verd å få med seg hva Erna Solberg i Høyre sier om det hatet mot muslimer som man ser fra enkelte, og hva det minner om:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10089287

Personlig er jeg likeglad hva folk tror på, så lenge de holder seg innenfor straffeloven.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion

''Men du mangler ikke noe, du velger å ikke tro på det Guddommelige, ergo har du valgt å ikke tro på noen. – hidi, the scorpion''

Nettopp!

Les hva du selv skrev:

''ergo har du valgt Å IKKE TRO på noen''

"Å ikke tro" = å ikke ha en tro.

(Derimot finnes det noe som heter "positiv ateisme" = "å tro at Gud ikke eksisterer", som er noe helt annet enn å ikke tro Gud eksisterer (vanlig "negativ" ateisme).)

Med vennlig hilsen

''"Å ikke tro" = å ikke ha en tro.''

Men, du har jo en tro! Det å ikke tro, er en tro! Du har valgt å ikke tro, da har du samtidig valgt!

''"Å ikke tro" = å ikke ha en tro.''

Men, du har jo en tro! Det å ikke tro, er en tro! Du har valgt å ikke tro, da har du samtidig valgt!

''Men, du har jo en tro! Det å ikke tro, er en tro! Du har valgt å ikke tro, da har du samtidig valgt! – hidi, the scorpion''

Nei, skal man ha en "tro" så må man begripeligvis ha noe man tror på.

Mangler man noe å tro på, så tror man ikke (begripeligvis) og da har man ingen tro.

For å forklare:

Tenk deg at islam er brunt hår, kristendom er lyst hår, judaisme er rødt hår, hinduisme er svart hår. Ateisme er da å være skallet.

Derimot er humanisme et livssyn. Det er noe man tror er "bra".

Med vennlig hilsen

''Men du mangler ikke noe, du velger å ikke tro på det Guddommelige, ergo har du valgt å ikke tro på noen.''

Da blir det mange millioner religioner per menneske, siden jeg også har valgt å ikke tro på rosa elefanter, troll, julenissen, tannfeen, Nirvana, hulderen, demoner, Brahman, healing-... Listen er endeløs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...