Gå til innhold

Noritren mot smerter

Anbefalte innlegg

Gjest Kollifink
Skrevet

Hei. Jeg har nylig begynt å ta noritren mot kronisk daglig hodepine, merker ikke noe særlig effekt av dem enda, det er meningen at jeg skal trappe dem opp til maks 50 mg. tar 20 nå. Det jeg imidlertid merker godt er at de forsterker pms plagene mine voldsomt. Har vært utrolig irritabel i en uke, krampene er verre og depresjonen og migrenen de første dagene av mensen har vært grusom. Trenger virkelig å ta noe mot hodepinen, men vet av tidligere erfaring at medisin som påvirker hormonene gjør meg kvisete, deperimert, og gir fler migreneanfall. (P-piller og angrepiller) Tror jeg er veldig følsom for hormonsvingninger. Det jeg lurer på er om disse medisinene bare gjør vondt verre for meg sånn som jeg har det nå, føler at hverdagen er såpass deprimerende og vanskelig at jeg ikke takler ting som dytter kroppen ut av balanse. Det er vanskelig å spørre legen om dette da jeg har vært negativ til alt jeg har prøvd tidligere av faste medisiner mot hodepinen (sarotex og blotrykksenkende) og jeg trenger at de tar meg på alvor. Har fått høre gang på gang at jeg slutter med dem for raskt, at det tar tid før de virker osv..Føler meg ikke deprimert på generell basis, men smertene gjør meg frustrert og irritabel. Klarer vanligvis å psyke meg opp selv, men jeg føler også at disse pillene tar fra meg endel av den kontrollen og viljestyrken jeg pleide å ha. Er trøttere også, og får bølger av kvalme innimellom. Hvis jeg tar ibux mot ekstra sterk hodepine sovner jeg, noe jeg aldri pleide å gjøre før. Kan imidlertid holde ut kvalmen og trøttheten, men følelsen av å miste kontrollen gjør meg veldig skeptisk til å trappe opp disse pillene...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke gi deg noe fornuftig svar på dette fordi: a) Jeg har aldri lest om bruk av Noritren mot smerter og B) jeg har ingen erfaring med det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...