Gå til innhold

Hvorfor ta medisiner

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Når de ikke har effekt likevel. Med alle lykkepillene jeg spiser, burde jeg være verdens lykkeligste, mens jeg blir bare mer og mer deprimert.

Skrevet

Hos meg kom virkningen av ad (wellbutrin) veldig sakte. Det har nok gått over 7-8 måneder. Selvmordstankene har forsvunnet også og det er veldig godt. Må bruke ap i tillegg jeg da, hadde et lite forsøk på å slutte med dem, men det gikk ikke bra. Nå tørr jeg ikke å røre medisinene mine, jeg svelger dem med god samvittighet.

Kanskje må du også være mere tålmodig. Virkningen kan komme etter lang tid. Husk du har vært deprimert lenge, da må du regne med at det tar tid å komme seg også.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når medisiner ikke virker, bør mange ting vurderes. Blant disse:

a) Rediagnostisering. Er den nåværende diagnosen korrekt?

B) Hos 50% av "nonrespondere" er dosen medisin alt for lav. Er serumkonsentrasjon målt? Kanskje en skal gjøre et forsøk med langt høyere doser?

Gjest bølger
Skrevet

Hos meg kom virkningen av ad (wellbutrin) veldig sakte. Det har nok gått over 7-8 måneder. Selvmordstankene har forsvunnet også og det er veldig godt. Må bruke ap i tillegg jeg da, hadde et lite forsøk på å slutte med dem, men det gikk ikke bra. Nå tørr jeg ikke å røre medisinene mine, jeg svelger dem med god samvittighet.

Kanskje må du også være mere tålmodig. Virkningen kan komme etter lang tid. Husk du har vært deprimert lenge, da må du regne med at det tar tid å komme seg også.

Men det skal vel ikke gå nedover når du øker på medsinene? De virket fort når jeg begynte med 150 mg.

Men dette var en tråd som de bare kan slette. Jeg er destruktiv og fortvilet nå og måtte bare få det ut.

Gjest bølger
Skrevet

B) Hos 50% av "nonrespondere" er dosen medisin alt for lav. Er serumkonsentrasjon målt? Kanskje en skal gjøre et forsøk med langt høyere doser?

450 mg wellbutrin og 20 mg fluoksetin burde vel holde.

Skrevet

Men det skal vel ikke gå nedover når du øker på medsinene? De virket fort når jeg begynte med 150 mg.

Men dette var en tråd som de bare kan slette. Jeg er destruktiv og fortvilet nå og måtte bare få det ut.

Jeg ser at NHD har svart deg, sikkert gode råd der. Ta det opp med psykiateren din du. Lykke til :-)

Gjest bølger
Skrevet

Tror jeg må ta kontakt med psykiateren før neste time for slik som nå orker jeg ikke å ha det lenger.

Jeg økte wellbutrinen for 3 1/2 uke siden. Når skal jeg gi den helt opp? Er det for tidlig ennå å ringe psykiateren og si at det ikke virker. Det går jo bare nedover og ikke oppover.

Skrevet

450 mg wellbutrin og 20 mg fluoksetin burde vel holde.

Ingenting hjalp på meg heller, helt til jeg fikk Lamictal. Prøvd det aller meste av AD.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...