Gå til innhold

Førerkort og dispensasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Vet ikke jeg vel
Skrevet

Hvordan er det når en person har fått utsettelse på førerkort til han er 20 år, og kjører med dispensasjon på moped?

Må han søke om dispensasjon for å ta førerkort?

Skrevet

En oppgave for psyyyykiateren!

neida, tror det spørsmålet bør rettest til biltilsynet eller politiet.

Gjest Vet ikke jeg vel
Skrevet

En oppgave for psyyyykiateren!

neida, tror det spørsmålet bør rettest til biltilsynet eller politiet.

Er en psykiater som står bak dette, lurte på om de måtte ordne opp etter seg. Men de skal vel bare ødelegge uten å løfte en finger når det gjelder!!!

Skrevet

Er en psykiater som står bak dette, lurte på om de måtte ordne opp etter seg. Men de skal vel bare ødelegge uten å løfte en finger når det gjelder!!!

Det er ingen menneskerett å få lov til å kjøre bil. Hvis han ikke er skikket til å ha sertifikat for moped uten dispensasjon så er han vel ikke skikket til å føre bil?

Gjest Vet ikke jeg vel
Skrevet

Det er ingen menneskerett å få lov til å kjøre bil. Hvis han ikke er skikket til å ha sertifikat for moped uten dispensasjon så er han vel ikke skikket til å føre bil?

Beklager men leste du hva jeg skrev???

Han fikk utsettelse på å ta sertifikatet, han kan ta det når han fyller 20 år. Makan til frekkhet!!!

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Han fikk utsettelse på å ta sertifikatet, han kan ta det når han fyller 20 år. Makan til frekkhet!!!

Hvor i all verden er høstløv frekk her? Det er vel en grunn til at man har fått en utsettelse av førerkortet, og da trengs det vel en ny vurdering. Ingen av oss kan svare på om det trengs dispensasjon for å ta førerkortet for bil, ikke vet vi grunnen og ikke vet vi hva som trengs for å få førerkortet. Og som Høstløv sier, det er ingen menneskerettighet å kjøre bil - så hvis man ikke er skikket så håper jeg ikke personen får førerkort.

Gjest Vet ikke jeg vel
Skrevet

Hvor i all verden er høstløv frekk her? Det er vel en grunn til at man har fått en utsettelse av førerkortet, og da trengs det vel en ny vurdering. Ingen av oss kan svare på om det trengs dispensasjon for å ta førerkortet for bil, ikke vet vi grunnen og ikke vet vi hva som trengs for å få førerkortet. Og som Høstløv sier, det er ingen menneskerettighet å kjøre bil - så hvis man ikke er skikket så håper jeg ikke personen får førerkort.

''ikke vet vi grunnen og ikke vet vi hva som trengs for å få førerkortet''

Så hold kjeft da!!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nå har jeg lest de 5 første innleggene i tråden. Jeg vil først summere opp hvordan jeg forstår dette, og deretter svarer jeg basert på denne forståelse.

En person som skulle kunne ha kjørt opp for bil når han var 18 år, har ikke fått det pga en uttalelse fra en psykiater. Men han er ikke helt utelukket fra å kjøre motorkjøretøy i det han har fått kjøre moped på dispensasjon.

Siden det er en psykiater som har skrevet uttalelsen, må jeg anta at det dreier seg om en psykisk sykdom evt en psykisk utviklingshemming.

Før vedkommende kan kjøre opp for bil _antar_ jeg at det må foreligge en ny uttalelse fra psykiater hvor det attesteres at den grunn som gjorde at en ikke kunne kjøre opp som 18-åring ikke lenger er til stede.

Det helt sikre svaret på dette vil dere få hos det lokale politiet/lensmann.

Gjest Vet ikke jeg vel
Skrevet

Nå har jeg lest de 5 første innleggene i tråden. Jeg vil først summere opp hvordan jeg forstår dette, og deretter svarer jeg basert på denne forståelse.

En person som skulle kunne ha kjørt opp for bil når han var 18 år, har ikke fått det pga en uttalelse fra en psykiater. Men han er ikke helt utelukket fra å kjøre motorkjøretøy i det han har fått kjøre moped på dispensasjon.

Siden det er en psykiater som har skrevet uttalelsen, må jeg anta at det dreier seg om en psykisk sykdom evt en psykisk utviklingshemming.

Før vedkommende kan kjøre opp for bil _antar_ jeg at det må foreligge en ny uttalelse fra psykiater hvor det attesteres at den grunn som gjorde at en ikke kunne kjøre opp som 18-åring ikke lenger er til stede.

Det helt sikre svaret på dette vil dere få hos det lokale politiet/lensmann.

Takk for forståelig og riktig svar.

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

''ikke vet vi grunnen og ikke vet vi hva som trengs for å få førerkortet''

Så hold kjeft da!!!

Sjarmerende...

Skrevet

Da har du svart på ditt eget spørsmål!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...