Gå til innhold

Helt like "blåmerker" oppå hendene??

Anbefalte innlegg

Det er så rart å tenke på at vi kommuniserer med en som er døv, at du er det. Det føles ikke sånn.

Lager du noen lyder overhode? Inni deg, feks susing?

Gjør du noen lyder selv? Har hørt døve som gjør det (ukontrollert?). Hvis du gjør det, hører du det selv?

Du trenger ikke svare, om du ikke vil, jeg er bare nysgjerrig på det :-)

''Det er så rart å tenke på at vi kommuniserer med en som er døv, at du er det. Det føles ikke sånn. ''

...eh.... Hvorfor skal det være forskjellig å skrive med en som er døv sammenlignet med en som er hørende? Hvordan skal det "føles"?

PS: Togli pleier impersonere et snikende ullteppe! ;)

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Det er så rart å tenke på at vi kommuniserer med en som er døv, at du er det. Det føles ikke sånn.

Lager du noen lyder overhode? Inni deg, feks susing?

Gjør du noen lyder selv? Har hørt døve som gjør det (ukontrollert?). Hvis du gjør det, hører du det selv?

Du trenger ikke svare, om du ikke vil, jeg er bare nysgjerrig på det :-)

Jeg snakker helt normalt talespråk selv om jeg er døv, så det går an det også :)

Starta med høreapparater da jeg var tre år gammel og oppfatta ganske godt lyder, samt kunne kontrollere stemmeleiet mitt ved hjelp av høreapparatene. Dessuten tror jeg nok at jeg fikk alt mitt talent i språkøreområdet, og at det matematiske området er tomt *hehe*

Det er veldig store forskjeller blant oss døve mht hva vi kan oppfatte av lyd, tale osv - og i hvor stor grad vi tilegner oss talespråk. De aller fleste døve gjør seg forstått på talespråk, men det er klart at det ikke er lett å få til et godt stemmeleie og uttale av ord man aldri har hørt;) For min del har jeg nok meget sterkt utvikla munnavlesningsevne også, så dette i kombinasjon av masse trening og at jeg oppfatta tonefall vhja munnavlesning+ det lille jeg hørte med høreapparater, så ble det slik det er nå:)

''Det er så rart å tenke på at vi kommuniserer med en som er døv, at du er det. Det føles ikke sånn. ''

...eh.... Hvorfor skal det være forskjellig å skrive med en som er døv sammenlignet med en som er hørende? Hvordan skal det "føles"?

Med vennlig hilsen

Det får jeg ikke til å forklare :)

Jeg snakker helt normalt talespråk selv om jeg er døv, så det går an det også :)

Starta med høreapparater da jeg var tre år gammel og oppfatta ganske godt lyder, samt kunne kontrollere stemmeleiet mitt ved hjelp av høreapparatene. Dessuten tror jeg nok at jeg fikk alt mitt talent i språkøreområdet, og at det matematiske området er tomt *hehe*

Det er veldig store forskjeller blant oss døve mht hva vi kan oppfatte av lyd, tale osv - og i hvor stor grad vi tilegner oss talespråk. De aller fleste døve gjør seg forstått på talespråk, men det er klart at det ikke er lett å få til et godt stemmeleie og uttale av ord man aldri har hørt;) For min del har jeg nok meget sterkt utvikla munnavlesningsevne også, så dette i kombinasjon av masse trening og at jeg oppfatta tonefall vhja munnavlesning+ det lille jeg hørte med høreapparater, så ble det slik det er nå:)

:)

Annonse

Med vennlig hilsen

Du mener det kanskje godt, men jeg oppfatter togli som mer enn kapabel både til å svare for seg selv og å grensesette evt rare eller for nærgående spørsmål. Dessuten kjenner jeg henne som en dame med romslig takhøyde, så hun syns kanskje ikke hww's spørsmål var like "upassende" eller rart som deg :)

Du mener det kanskje godt, men jeg oppfatter togli som mer enn kapabel både til å svare for seg selv og å grensesette evt rare eller for nærgående spørsmål. Dessuten kjenner jeg henne som en dame med romslig takhøyde, så hun syns kanskje ikke hww's spørsmål var like "upassende" eller rart som deg :)

''Du mener det kanskje godt, men jeg oppfatter togli som mer enn kapabel både til å svare for seg selv og å grensesette evt rare eller for nærgående spørsmål. Dessuten kjenner jeg henne som en dame med romslig takhøyde, så hun syns kanskje ikke hww's spørsmål var like "upassende" eller rart som deg :) – Kayia''

Du mener det kanskje godt, men jeg tror nok at togli klarer å si fra selv, og hun synes kanskje ikke mitt svar var like "upassende" eller rart som deg :)

Med vennlig hilsen

Annonse

Snakker much med hendene, ja? Elementært; du har krangla villt med en eller annen i søvne..

Jeg har opplevd det samme med føttene. Jeg hadde for små sko... de kommer som kjent i par.. :oP

Tja, hadde egentlig ikke snakka så mye med hendene dagen før, men :P

Hadde ikke engang gnagende votter på meg *hehe*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...