Gå til innhold

Finnes det hjelp?

Gjest Fortvilet jente23

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet jente23
Skrevet

Skriver her da jeg ikke orker å gå til lege for jeg er sikker på å bli avvist med å være hypokonder og lat. Vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre lenger og det er vanskelig. Hver dag er et slit, jeg gruer meg alltid til å gå på jobb og hater jobben min (jobber i et serviceyrke). Føler aldri for å smile og gjør det ikke hvis jeg ikke må. Søkte på ny jobb men da jeg ikke ble innkalt til intervju ga jeg opp med jobbsøking. Det eneste jeg har lyst til er å ligge hjemme i sengen og sove. Blir sint og irritert for ingenting, det skal ikke mer til enn at noen ringer meg (familie og venner) eller at trafikken ikke går slik jeg ønsker eller helt andre egentlig ubetydelige ting. Vet det ikke er nødvendig og reagere slik men klarer ikke å la være. Finner på unnskyldninger og lyver for å få være i fred og det eneste lyspunktet i min hverdag er når helgen kommer for da vet jeg at jeg kan ligge å sove så lenge jeg vil uten forstyrrelser. Føler ikke jeg har noe å glede meg over i livet og ser mørkt på fremtiden. Ligger og gruer meg til en ny dag og noen dager er det så vanskelig at jeg ikke klarer å å gå på jobb og finner på unnskyldninger for å få være hjemme. Det verste av alt er at jeg ikke får dårlig samvittighet for det. Føler heller ingen sorg eller empati når ulykker oppstår, som f.eks det med utøya. Følte ingenting. Er så sliten hele tiden og har store nakke/skulder/rygg problemer. Går til kiropraktor men det hjelper ikke og det hender at både rygg og fot plutselig svikter. Dette er bare så slitsomt og jeg kan ikke huske sist jeg følte livsglede. Kan plutselig bare begynne å gråte selv om jeg ikke vet hvorfor, kjenner bare en enorm tomhet. Hva kan dette skyldes, er det håp for meg?

Skrevet

Det høres ut som er depreimert - ta kontakt med fastlegen din og froklar at du tror du er deperimert og at du trenger hjelp til å komme deg ut av det. Lykke til!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Denne sykdommen heter depresjon, og det finnes svært god hjelp for den.

All hjelpsøking starter hos fastlegen. Bestill time når de åpner i morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...