Gå til innhold

Regler for matskapet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk til dere som har engasjert seg i denne tråden. Ser at de fleste av dere også har lignende regler for barna som jeg ønsker.

Mannen min får bare murre litt, han ønsker sikkert også å kunne gomle i seg når som helst :-) Men både han og barna må nok ta til takke med en brødskive isteden for søndags steka eller lørdagsgodtet.

Jeg må ha kontroll på maten vi har hjemme, for det er jeg som både handler og kokkelerer. Riktignok er barna så små at de ikke forsyner seg selv. Minstejenta på to er en skapsnoker av dimensjoner, men hun finner og kommer til mamma eller pappa og spør enn så lenge. Vel, stort sett, jeg har funnet henne med en yoghurt ved kjøkkenbordet noen ganger ;)

Selv samboeren min spør meg før han forsyner seg.

Godteri, kjeks osv. kjøper vi sjeldent.

Jeg må ha kontroll på maten vi har hjemme, for det er jeg som både handler og kokkelerer. Riktignok er barna så små at de ikke forsyner seg selv. Minstejenta på to er en skapsnoker av dimensjoner, men hun finner og kommer til mamma eller pappa og spør enn så lenge. Vel, stort sett, jeg har funnet henne med en yoghurt ved kjøkkenbordet noen ganger ;)

''Selv samboeren min spør meg før han forsyner seg.''

Du verden så godt oppdratt han er. :-)

Du verden. Såvidt jeg kan komme på så pleier ikke kjæresten å spise noe av det jeg har kjøpt som han vet at jeg forventer er der når jeg kommer neste gang, som sjokolade, annet godis (bortsett fra om jeg kjøper Bassets lakris, den kan jeg bare glemme å se noe mer til!) eller noe spesiell mat.

Annonse

Det hadde jeg også blitt. Fanden heller om jeg står og baker en til! Jeg synes det er ordentlig dårlig gjort å "åpne" en kake man vet er til et selskap. Hvis det skal være lov må man ha en regel om at den eller de som spiste kaka har ansvar for å handle inn ingredienser og bake en ny.

"Spesialmat" som kaker, søndagsmiddagen, lørdagsgodtet og mat alle vet er kjøpt inn eller laget til en spesiell anledning synes jeg det bør være en selvfølge at man ligger unna. Vanlig mat derimot må man få spise når man vil.

Gjest Shira :o)

Du verden. Såvidt jeg kan komme på så pleier ikke kjæresten å spise noe av det jeg har kjøpt som han vet at jeg forventer er der når jeg kommer neste gang, som sjokolade, annet godis (bortsett fra om jeg kjøper Bassets lakris, den kan jeg bare glemme å se noe mer til!) eller noe spesiell mat.

Lakris er det eneste jeg ikke kan ha i skapet som faktisk blir i skapet. Uavhengig hvem av oss som har kjøpt det. *sukk*

Gjest Tatjana

Det hadde jeg også blitt. Fanden heller om jeg står og baker en til! Jeg synes det er ordentlig dårlig gjort å "åpne" en kake man vet er til et selskap. Hvis det skal være lov må man ha en regel om at den eller de som spiste kaka har ansvar for å handle inn ingredienser og bake en ny.

"Spesialmat" som kaker, søndagsmiddagen, lørdagsgodtet og mat alle vet er kjøpt inn eller laget til en spesiell anledning synes jeg det bør være en selvfølge at man ligger unna. Vanlig mat derimot må man få spise når man vil.

Enig med deg.

''Hvis det skal være lov må man ha en regel om at den eller de som spiste kaka har ansvar for å handle inn ingredienser og bake en ny. ''

Helt enig! Jeg hadde nær sagt selvfølgelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...