Gå til innhold

Bør foreldre informeres?

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen en helsearbeider
Skrevet

Ja, men selv om det er egne barn hun referer til, er jeg ganske sikker på at de fleste barn er nokså like når det gjelder å ha stor frykt for å bli tatt bort fra sine foreldre. Det er derfor omplassering av barn er så alvorlig! Alt annet avhjelpetiltak må være prøvd først. Omplassering må være absolutt siste utvei.

Dette er et svært viktig poeng, og jeg er helt enig med deg.

Skrevet

Slik jeg kjenner skolen har de ikke tillatelse. Men jeg har ikke tenkt å stikke frem hodet, skal spørre en av de andre mammaene og så la det bli med det. I dag viste ungen det er snakk om rumpa til de andre og ble fysisk bært inn på inspektørs kontor sier avkommet i fiskegratengen her. Huff..

Det er virkelig viktig at barnets foreldre blir informert om denne lærerens overtramp! Ville ikke du ønsket det selv, hvis det var ditt barn det ble informert om på denne måten? Hvem skal de få vite det av da, om ikke noen av dere foreldre reagerer og sier fra?

Skrevet

Dette høres ut som et grovt overtramp. Ting skjer i en skolegård uten at unger skal flytte til fosterhjem også, og det var helt unødvendig å oute dette på den måten læreren gjorde etter denne episoden slik jeg leser det. Stakkars unge.

Helt enig med deg. Foreldrene til barnet bør få vite om dette. Barnet deres kommer jo til å få høre dette fra andre elever, og mobbing kan skje. En lærer har overhodet ikke lov til slikt, hvis ikke barnets foreldre har sagt det.

Skrevet

Hvis det er snakk om fosterhjem er det neppe det helt store engasjementet hos foreldrene, så noen info kommer neppe derfra, og skolen har vel strenge regler for hva de får si og ikke si? Tipper at læreren sa det han sa fordi det merkes at barnet ikke har det bra, og det selv har sagt endel, og han merket at de andre ungene ikke visste hva de skulle tro. Tviler på at de har lov til å si stort før det med fosterhjemmet er et faktum.

"Hvis det er snakk om fosterhjem er det neppe det helt store engasjementet hos foreldrene"

Har du virkelig så store fordommer mot foreldre som er innenfor barnevernet? Det er virkelig skremmende, at det finnes så mye vrangforestillinger.

Skrevet

Det er virkelig viktig at barnets foreldre blir informert om denne lærerens overtramp! Ville ikke du ønsket det selv, hvis det var ditt barn det ble informert om på denne måten? Hvem skal de få vite det av da, om ikke noen av dere foreldre reagerer og sier fra?

Det er meldt fra. :0)

Skrevet

I det tilfellet trådstarter snakker om vet jeg selvfølgelig ikke hvordan barnet har det hjemme, men i det tilfellet jeg snakket om var nok fosterhjem et meget godt alternativ til å la barnet fortsette å bo hjemme...

Enslige foreldre med krevende barn får også alvorlige sykdommer... uten at jeg vet om det er tilfelle her. Bare så det er sagt.

Skrevet

Enslige foreldre med krevende barn får også alvorlige sykdommer... uten at jeg vet om det er tilfelle her. Bare så det er sagt.

''Enslige foreldre med krevende barn får også alvorlige sykdommer... uten at jeg vet om det er tilfelle her. Bare så det er sagt.''

Det var ikke tilfelle i klassen til mitt barn.

Skrevet

Har du fått verifisert at det faktisk er dette læreren har sagt?

Om så er tilfelle er det selvsagt under en hver kritikk og brudd på taushetsplikten med mindre foreldre har bedt om at det 'offentliggjøres'.

Ellers kan det i slike saker være et stort sprik mellom fakta og hva barna forteller. Så man får veie sine ord på gullvekt.

mvh

Skrevet

Det er meldt fra. :0)

Så bra!!!

Skrevet

Helt enig med deg. Foreldrene til barnet bør få vite om dette. Barnet deres kommer jo til å få høre dette fra andre elever, og mobbing kan skje. En lærer har overhodet ikke lov til slikt, hvis ikke barnets foreldre har sagt det.

Enig. Slik situasjonen er beskrevet bør dette rapporteres mener jeg.

Skrevet

"Hvis det er snakk om fosterhjem er det neppe det helt store engasjementet hos foreldrene"

Har du virkelig så store fordommer mot foreldre som er innenfor barnevernet? Det er virkelig skremmende, at det finnes så mye vrangforestillinger.

Ja, jeg er kanskje fordomsfull. Mitt intrykk er at når det er snakk om fosterhjem er situasjonen ganske ille hjemme, men jeg har jo også hørt om tilfeller der barn har blitt tatt hjemmefra uten at det egentlig var god nok grunn for det, så jeg vet at unntakene finnes. At folk er i kontakt med barnevernet trenger ikke å bety at de er dårlige foreldre. Det kan være tvert om, at det er de gode foreldrene som ser at de trenger hjelp som kontakter dem selv, men da er det sjelden snakk om fosterhjem eller andre alvorlige tiltak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...