Gå til innhold

Å gjøre ting man ikke husker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt/hat en depresjon og noe som ligner psykosesymptomer. Er det vanlig å bli veldig glemsk og ukonsentrert etter.noe sånt? Min mann blir redd for meg sier han. Da blir jeg også skremt. Hva skjer med meg?

Gjest saga blott
Skrevet

''Er det vanlig å bli veldig glemsk og ukonsentrert etter.noe sånt?''

Ja.

Skrevet

''Er det vanlig å bli veldig glemsk og ukonsentrert etter.noe sånt?''

Ja.

Har du hatt det sånn også?

Gjest saga blott
Skrevet

Har du hatt det sånn også?

Har det mye på den måten, ukonsentrert og glemsk. Mest glemsk tror jeg, klarer jo å lese ukeblader. Er det nylig du har blitt slik? Da går det kanskje over :)

Skrevet

Har det mye på den måten, ukonsentrert og glemsk. Mest glemsk tror jeg, klarer jo å lese ukeblader. Er det nylig du har blitt slik? Da går det kanskje over :)

Jeg har perioder hvor jeg er ekstrem. Hender innimellom at jeg friskner til og fungerer veldig bra. Store kontraster i livet mitt, men for det meste er jeg deppa og langt nede.

Gjest saga blott
Skrevet

Jeg har perioder hvor jeg er ekstrem. Hender innimellom at jeg friskner til og fungerer veldig bra. Store kontraster i livet mitt, men for det meste er jeg deppa og langt nede.

Trist at du for det meste er deppa, skal jo ikke være sånn. Bør finnes noe som hjelper for det.

Skrevet

Trist at du for det meste er deppa, skal jo ikke være sånn. Bør finnes noe som hjelper for det.

Det som holder meg oppe er at jeg vet jeg får hjelp snart. Jeg var en gang veldig frisk i mange år. Når jeg vet hvordan det var føles det enda verre å kjenne på hvor lite energi jeg har idag. Jeg er i deppamodus idag, må se til å snu tankene å se noe positivt i dette livet. Ser mye hos mine nærmeste ihvertfall. Vet ikke hva som er positivt med meg akkurat nå? Har ikke dusjet på fire dager. Ligger i senga, ligger på sofaen. Er glemsk, så ukonsentrert at jeg har vansker med å se TV, lese, snakke. Oppøftende?

Gjest saga blott
Skrevet

Det som holder meg oppe er at jeg vet jeg får hjelp snart. Jeg var en gang veldig frisk i mange år. Når jeg vet hvordan det var føles det enda verre å kjenne på hvor lite energi jeg har idag. Jeg er i deppamodus idag, må se til å snu tankene å se noe positivt i dette livet. Ser mye hos mine nærmeste ihvertfall. Vet ikke hva som er positivt med meg akkurat nå? Har ikke dusjet på fire dager. Ligger i senga, ligger på sofaen. Er glemsk, så ukonsentrert at jeg har vansker med å se TV, lese, snakke. Oppøftende?

Ikke oppløftende nei, vet hvordan det er visst det er noen trøst. Og det kommer til å bli bedre, selv om det ikke føles slik ut. Det er bra du får hjelp snart, kanskje du burde vært innlagt?

Skrevet

Ikke oppløftende nei, vet hvordan det er visst det er noen trøst. Og det kommer til å bli bedre, selv om det ikke føles slik ut. Det er bra du får hjelp snart, kanskje du burde vært innlagt?

Ja,kanskje det. Må i alle tilfelle vente litt. Kanskje blir jeg bedre også om tiden får gå. Tusen takk for støtten, det setter jeg pris på.

Gjest saga blott
Skrevet

Ja,kanskje det. Må i alle tilfelle vente litt. Kanskje blir jeg bedre også om tiden får gå. Tusen takk for støtten, det setter jeg pris på.

Det er så vondt å ha det slik og en blir så alene, håper du ikke må vente altfor lenge på hjelp. Klem hvis du vil ha :)

Skrevet

Det er så vondt å ha det slik og en blir så alene, håper du ikke må vente altfor lenge på hjelp. Klem hvis du vil ha :)

Takk, klem tbake ;-)

Gjest bølger
Skrevet

Er du mye deppa du også, selv om du bruker medisiner?

Hva bruker du, og hva er diagnosen?

Skrevet

Er du mye deppa du også, selv om du bruker medisiner?

Hva bruker du, og hva er diagnosen?

BP II jeg også. Var så smart at jeg trappet ned trilafon før jul, dermed ble jeg syk igjen. Bruker også wellbutrin 300 mg. Virket ganske bra før jeg tok den nedtrappingen, selv om energien var på bunnen da også. Nå har jeg mange andre symptomer i tillegg. Drittsykdom!

Skrevet

Takk :-)

Pst...skifter nick jeg nå. Vil ha et positivt nick. Kan du, eller noen hjelpe meg?

Gjest bølger
Skrevet

BP II jeg også. Var så smart at jeg trappet ned trilafon før jul, dermed ble jeg syk igjen. Bruker også wellbutrin 300 mg. Virket ganske bra før jeg tok den nedtrappingen, selv om energien var på bunnen da også. Nå har jeg mange andre symptomer i tillegg. Drittsykdom!

Du bruker ikke stemningsstabiliserende du heller?

Dumt å trappe ned hvis du holdt deg stabil med medisinene. Må trappe opp igjen og holde deg der. Ikke kjekt å være psyk.

Skrevet

Du bruker ikke stemningsstabiliserende du heller?

Dumt å trappe ned hvis du holdt deg stabil med medisinene. Må trappe opp igjen og holde deg der. Ikke kjekt å være psyk.

Nei, bare det at trilafon går ut av produksjon snart og da tenkte jeg å klare meg uten. Skal aldri gjøre det mere, det lover jeg dyrt og hellig.

Skrevet

Jeg har depresjon, og har opplevd ved flere tilfeller ting som ble sagt eller gjort som er glemt, som at det aldri har skjedd....

Gjest bølger
Skrevet

Nei, bare det at trilafon går ut av produksjon snart og da tenkte jeg å klare meg uten. Skal aldri gjøre det mere, det lover jeg dyrt og hellig.

Er det ingen medisiner som erstatter den hvis den går ut?

Skrevet

Jeg har depresjon, og har opplevd ved flere tilfeller ting som ble sagt eller gjort som er glemt, som at det aldri har skjedd....

Ubehagelig, synes du ikke? Jeg har glemt nesten hele julen og uker etterpå. Er fortsatt glemsk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...