Gå til innhold

10mg Fluoxetine for lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag, fortalte litt om meg selv, ta blodprøver, mm....Jeg nevnte at jeg sliter med depresjon og angst, og jeg går på 10mg Fluoxetine. Han sa at denne dosen var altfor lav for meg, at det var "ingenting".

Nå har jeg hatt uker eller (få) mnd der jeg har hatt det okay, men har hatt mange nedturer, slik som nå. Jeg har ikke vært stabil psykisk på så lenge jeg kan huske.

Psykiateren min mente sist gang at jeg skal fortsette med 10mg..... Legen sier noe annet....

Er en stund til jeg skal til psykiateren igjen, og jeg har det veldig tøft....

Hvem av dem skal jeg lytte til? Legen som mener jeg bør øke dosen eller skifte a.d ? Eller psykiateren?

Gjest bølger
Skrevet

Hørtes lite ut. Merkelig at ikke psykiateren har økt dosen når du ikke er bra.

Skrevet

Prøv å få fremskjøvet timen hos psykiateren din. Evnt ring ham, send sms eller epost og si at nå har du det veldig vanskelig og vet ikke dine arme råd. Jeg vet ingenting om dosering på den medisinen du står på; det er kanskje for lite?

Skrevet

Jeg synes du kan sende et brev til din psykiater og spørre.

Generelt sett er jeg kritisk til at fastleger uten nærmere undersøkelser gir andre medikamentanvisninger enn hva en behandlende spesialist gjør. Fastlegen burde i såfall følge opp med et brev til psykiateren med informasjon om hva vedkommende har forordnet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du har det utmerket, er 10 mg nok.

Vanligvis regnes 20 mg som en absolutt minimumsdose. Siden du beskriver at du ikke har det bra, er det åpenbart at dosen er for lav.

Skrevet

Hvis du har det utmerket, er 10 mg nok.

Vanligvis regnes 20 mg som en absolutt minimumsdose. Siden du beskriver at du ikke har det bra, er det åpenbart at dosen er for lav.

Det går så opp og ned, og det kan gå VELDIG ned, der jeg kjemper for å ikke gjøre meg selv noe, eller gjøre det slutt. Psykiateren min vet dette, og har gitt meg råd til hvordan jeg skal tenke om slike tanker kommer over meg.

Det har hjulpet meg i den forstand at jeg ikke har tatt overdoser eller kuttet meg, men på innsiden har jeg det helt for j......

Jeg har nok medisin til å trappe opp til 20mg frem til neste møte, men så er det de birkningene da.... Har fått meg jobb :-) Men er usikker på hvordan takle dette de første ukene med opptrapping.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...