Gå til innhold

Angslidelser

Gjest Kennethjalla83

Anbefalte innlegg

Gjest Kennethjalla83
Skrevet

Hei jeg lurer på om min mor som er uføretrygdet p.g.a angst/panikkangst har noen form for krav til støtte til behandling gjennom fysisk trening på treningssenter?

Skrevet

Det er noe som heter Aktiv på dagtid. Det koster hundre kroner i året. Man kan bli med på en rekke forskjellige aktiviteter til fastsatte tider. Dette er i hvert fall et tilbud til arbeidssøkende, om det samme gjelder for uføretrygdede vet jeg ikke.

Godt gjort av din mor som ønsker å begynne og trene!

Skrevet

Det er noe som heter Aktiv på dagtid. Det koster hundre kroner i året. Man kan bli med på en rekke forskjellige aktiviteter til fastsatte tider. Dette er i hvert fall et tilbud til arbeidssøkende, om det samme gjelder for uføretrygdede vet jeg ikke.

Jo, dette tilbudet er for alle som mottar ytelser fra NAV, dvs. også uføretrygdede. Mange gode tilbud der har jeg hørt.

Fysisk aktivitet gjør godt!!

Gjest Kennethjalla83
Skrevet

Takk for svaret høres ut som et supert tilbud for de som bor i det området, desverre så bor vi i Bodø hvor dette tilbudet ikke finnes.

Men skal fortsette å søke etter andre alternativ i nærområdet som kan hjelpe min mor til et bedre liv, uten at det koster så meget.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det betviler jeg sterkt.

Skrevet

Takk for svaret høres ut som et supert tilbud for de som bor i det området, desverre så bor vi i Bodø hvor dette tilbudet ikke finnes.

Men skal fortsette å søke etter andre alternativ i nærområdet som kan hjelpe min mor til et bedre liv, uten at det koster så meget.

Så synd. Ikke slit deg helt ut mens du står på for moren din.

Lykke til!

Gjest kennethjalla83
Skrevet

Det betviler jeg sterkt.

Fant ut etter mye søk på internett at hun gjennom tildelings kontoret i min hjemme kommune kan henvises til oppfølgningstjenesten for psykisk helse og rus som igjen kan bidra med hjemmesykepleie og stønad til trening, da fysisk fostring kan være til god hjelp mot angst og depresjon. Men takk for forsøket.

Skrevet

Det er noe som heter aktiv på dagtid, og der kan man trene rimelig på enkelte treningsstudioer. Det er for alle som ikke er i jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...