Gå til innhold

For mye ap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte så kjekt med 2 mg fluanxol, men måtte raskt øke til 4 mg. Det gikk heller ikke, så jeg økte til 6 mg. Så var jeg hos en annen psykiater enn min egen. Hun var veldig opptatt av at jeg skulle bli kvitt stemmene og bråket i hodet mitt og mente jeg skulle øke til enten 8 eller 10 mg. Nå står jeg på 8 mg og har det bra. Litt bedøvd i hodet, men uten alt bråk. På grensen til lykkelig innimellom.

Men er ikke dette veldig mye? Min egen psykiater sa jeg skulle prøve å legge meg på 4 mg. Men det skar seg fullstendig. Stemmene kom tilbake og jeg begynte den smertefulle kampen mot dem igjen. Så økte jeg til 6 mg og ble bedre, men ikke bra nok. Og så altså opp til 8 mg.

Jeg har på følelsen av at dette er altfor mye, siden min egen psykiater sa jeg skulle legge meg på 4 mg. Hvorfor sa han det til meg?

Skrevet

''Jeg har på følelsen av at dette er altfor mye, siden min egen psykiater sa jeg skulle legge meg på 4 mg. Hvorfor sa han det til meg?''

Ut i fra det du har skrevet her på forumet, så har du jevnlig kontakt med en svært kompetent psykiater. Da kan jeg ikke skjønne annet enn at det er med ham du må ta denne diskusjonen. Du kan ikke basere dine individuelle medisindoser på hva folk på et nettforum måtte mene.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Den dosen som gir best resultat og høyest livskvalitet er den beste. Antall milligram er relativt uvesentlig.

Skrevet

Den dosen som gir best resultat og høyest livskvalitet er den beste. Antall milligram er relativt uvesentlig.

Ok. Får ta en prat med ham om dette når jeg skal dit om 5 uker. Lurer nemlig fortsatt på hvorfor han vil ha meg ned på 4 mg. Kanskje jeg ikke har fortalt nok om symptomene mine?

Takk for svar!

Skrevet

''Jeg har på følelsen av at dette er altfor mye, siden min egen psykiater sa jeg skulle legge meg på 4 mg. Hvorfor sa han det til meg?''

Ut i fra det du har skrevet her på forumet, så har du jevnlig kontakt med en svært kompetent psykiater. Da kan jeg ikke skjønne annet enn at det er med ham du må ta denne diskusjonen. Du kan ikke basere dine individuelle medisindoser på hva folk på et nettforum måtte mene.

Nå har jeg funnet løsningen selv. Jeg har sikkert ikke klart og tydelig fortalt om mine symptomer til psykiateren min. Når nå nhd sier at antall mg er forholdsvis uvesentlig blir jeg beroliget. Jeg tenkte at den dosen kanskje var skadelig for hjernen min. Kanskje jeg skal slutte å være så totalt oppesen når jeg er hos psyk. Jeg vil jo ikke syte og klage! Det skal mye til før jeg ligger utover bordet hans. Jeg fortsetter på 8 mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...