Gå til innhold

Ikke råd til medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg går snart tom for antipsykotika, og har ikke nådd frikortgrensa enda. I tillegg har jeg ekstremt lite penger denne måneden, og har rett og slett ikke råd til å legge ut for dette selv.

Jeg mangler dose til 4 dager. Blir redd det skjærer seg om jeg dropper dosen i så mange dager. Går det an å få 4 stk. fra noe sted, eller finnes det ingen andre alternativer?

Skulle hamstret før jul :(

Skrevet

Om du vil ha min hjelp gir jeg deg gjerne den :)

Gi meg i så tilfelle et pip her og en mailadresse jeg kan kontakte deg på.

Skrevet

Hvis du på forhånd vet at du blir å mangle for 4 dager kan du hoppe over en dose nå og da og dermed "spare" dosen til senere. Så slipper du å gå helt tom de 4 siste dagene. Eventuelt dele dosen.

Gjest hos oss
Skrevet

Du kan høre på apoteket om de kan dele opp resepten din og lage en spesialforpakning med fire doser, og så kjøper du ut resten når du har fått lønn.

Du kan ringe legen din og høre om hun kan ringe inn en beskjed om at du kan få lov til å hente ut fire doser fra resepten din.

Du kan gå innom sosialkontoret og si at du mangler akkurat denne summen til medisiner.

Du kan spørre noen du kjener om å låne pengene, legg gjerne igjen noe de vet du savner (bankkort, elektronikk, smykke, pass), slik at de vet at det er et fire dagers lån.

Du kan kutte litt i dosen over mange dager, slik at du får tatt noe medisin hele tiden, og ikke tatt full dose hele tiden, og så helt stopp i fire dager.

Alt er vel bedre enn at du kutter medisinene tvert?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En fornuftig psykiatrisk avdeling vil gi deg medisiner for noen dager. Ellers vil NAV gi deg penger til nødvendige medisiner.

Skrevet

En fornuftig psykiatrisk avdeling vil gi deg medisiner for noen dager. Ellers vil NAV gi deg penger til nødvendige medisiner.

Takk for tipsene, det skulle visst ordne seg sa psykologen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...