Gå til innhold

Ny behandler igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg her og er litt skuffet og veldig drittlei psykiatrien igjen. Jeg har hatt så mange forskjellige behandlere nå og med så mange forskjellige meninger at jeg begynner å lure på om de egentlig kan enes om noe som helst. Jeg mister litt troa på dem!

Psykologen på posten skulle vurdere meg for noen mndr siden og hun sa at hun syntes jeg så frisk ut, og at de ikke kan holde en sånn sunn og voksen person på tvangsparagraf lenger, at jeg måtte få velge selv.

Så kommer en ny psykiater inn i bildet, og han er delvis enig med psykologen, men virker nølende.... til slutt blir vi enige om at jeg skal stå på tvangsparagraf med min samtykke og bruke året på å trappe ned til så lav dose medisin som jeg føler blir riktig for meg.

Så i dag, ny psykiater på posten, og husker meg kjempe godt fra akuttpost 10 år tilbake i tid. Og sier at hun husker meg så syk at hun ikke vil gå med på medisinnedtrapping alikevel. Og at jeg må gå fem år sammenhengende på denne dosen før noe kan endres!.

Så nå sitter jeg her og er skuffet og lei meg. Jeg sover bort livet mitt pga bivirkninger og ingen bryr seg om det!!.... det er liksom mer skadelig for meg å høre stemmer, enn hva det er å sove bort livet mitt.

Er det ikke min livskvalitet som er viktigst?....Når skal jeg få bli hørt?, føler beslutninger taes over hode på meg. Og at deres beslutninger kommer an på hvilkene avsnitt i journalen min som har blitt lest før timen!

motorPrøysen
Skrevet

Dette høres rotete ut. Du kan be om en avklaring på hvem som er behandlingsansvarlig lege. Det er denne legen som har ansvaret for å ta beslutinger om medisinering — i samarbeid med deg, selvsagt.

Skrevet

Dette høres rotete ut. Du kan be om en avklaring på hvem som er behandlingsansvarlig lege. Det er denne legen som har ansvaret for å ta beslutinger om medisinering — i samarbeid med deg, selvsagt.

Nei, det er visst ikke jeg som er et rotehode på avdelingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...