Gå til innhold

Brystimplantasjoner

Gjest Fortvilet småbrystet person

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet småbrystet person
Skrevet

Hei! Jeg lurer litt på noen ting ang. brystimplantasjoner. Jeg fikk høre av en person at hun fikk dekker operasjonen pga. det påvirket henne veldig psykisk. Selv har jeg blitt mobbet pga. små bryster siden 6. klasse ( jeg går nå 2. året vgs). Jeg føler meg aldri komfortabel blant folk og tenker på de hele tiden. Jeg bruker så mye energi på og tenke på hvordan jeg skal få de større uten at det blir så mye kostnader og hvorfor de må være så små. Jeg har ingen bh'er som passer, så når jeg har på dem ser man veldig godt at det ikke er noe i. Jeg har prøvd og sulte meg ihjel pga. misnøye av brystene. Operasjon er noe jeg har tenkt på siden 7.klasse, og er sikker på at det er det som vil hjelpe meg. Så det jeg lurte på er hvordan jeg går fram for å høre om det er mulig?

Gjest sangsol
Skrevet

Jeg vet ikke svaret på det du spør om. Men jeg foreslår at du starter med å snakke med fastlegen om saken. :-)

Gjest hvor mange har bryst i 6. klasse?
Skrevet

6.klasse?? Jeg underviser i 6. klasse, og det er vel bare et par av jentne som har begnt å få bryster, alle de andre er helt flate. Så dette virker ikke helt seriøst.

Skrevet

6.klasse?? Jeg underviser i 6. klasse, og det er vel bare et par av jentne som har begnt å få bryster, alle de andre er helt flate. Så dette virker ikke helt seriøst.

Det sto da vitterlig 2. vgs?

Skrevet

Jeg er for trøtt og det er for tidlig på morran. Du mente selvfølgelig at det var merkelig å bli mobbet for små bryster i 6. klasse. Og det er jeg helt enig i altså!

Skrevet

Leit at du sliter så med komplekser for dette. Vit at du er like verdifull som ethvert annet menneske på denne jorden, små bryster eller ikke. Når du blir eldre så tenker jeg at du forstår bedre at det ikke er størrelsen på brystene

''Jeg har prøvd og sulte meg ihjel pga. misnøye av brystene. som er avgjørende.''

Bare en liten kommentar til dette. Brystene blir større om du har normalvekt.

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2013/01/15/nyheter/innenriks/helse/25240424/

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Kosmetiske-inngrep-hjelper-ikke-pa-selvfolelsen-2826875.html

Dersom du velger å gå videre med dette må du ta det opp med fastlegen først. Denne vil så henvise deg til samtaleterapi. I løpet av tiden i terapi vil det bli avgjort om det vil hjelpe deg å få plastpupper, eller om dette bare vil være med å forsterke det allerede lave selvbildet du tydelig har. (Hva blir det neste du vil ha endret når puppene ikke gav det du trodde osv)

Tror du at mennesker som i utgangspunktet tenderer mot å slenge drit vil bry seg om du får større bryster? Det tror ikke jeg...

Dernest er det et poeng at brystvevet ditt (i en alder av 17-18 år) ikke er ferdig utviklet/modnet. Operasjon er en risikofylt affære, det finnes ti tusen komplikasjoner som kan oppstå. Alt fra infeksjoner til kapsling. Det vil også være et poeng at du ikke har ammet, og at dersom du senere ønsker å få barn/amme, så er en operasjon nå mest sansynlig bortkastet rent kosmetisk, og kan medføre at muligheten til amming forsvinner.

Gutter/menn flest foretrekker ekte vare, selv om det er en ganske liten vare... Jeg har tenåringssønner på din alder, og det de misliker absolutt mest er plastpupper og andelepper. På tredje plass ligger påtegnede øyebryn... ;0P

En operasjon vil ligge på ca 35-45 tusen, alt ettersom. Dette er ikke umulig å spare til selv, om du skulle absolutt ødelegge deg selv på denne måten.

Skrevet

Hvis de er underutviklet så kan det jo hende at du får dekket det. Jeg har også hørt om noen som har gjort det pga psykiske problemer, men tenk på alt vi har komplekser for! Det ville blitt dyrt for Norge å dekke alle mulige kosmetiske operasjoner... Særlig mtp at utseendet som regel er helt innenfor normalen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...