Gå til innhold

Hvorfor må jeg ljuge for nav?

Anbefalte innlegg

Gjest følger reglene

NAV krever at jeg ljuger for dem. Annenhver uke må jeg krysse ut på skjemaet deres for å få AAP. De har forklart meg at jeg alltid må svare NEI på følgende spørsmål for å få AAP:

"Har du vært forhindret fra å ta arbeid eller gjennomføre avtalt aktivitet fordi du har vært for syk? "

Det er jo langvarig sykdom som hindrer meg i å klare å jobbe, og dette vet NAV. Men de har organisert AAP på den måten at man likevel må svare NEI på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387938-hvorfor-m%C3%A5-jeg-ljuge-for-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Scarlet O'Hara

''gjennomføre avtalt aktivitet fordi du har vært for syk? "''

Fordi "avtalt aktivitet" kan være at man er enig med NAV i at fysisk aktivitet, kurs eller jobb ikke er noe man klarer å gjennomføre, ergo er den avtalte aktiviteten å ikke gjøre noe. Så du ljuger ikke...

Annonse

Gjest Stemmer ikke

''Har du vært forhindret fra å ta arbeid eller gjennomføre avtalt aktivitet fordi du har vært for syk?''

Det er ikke det det står. Teksten er: "Har du vært forhindret fra å ta arbeid eller gjennomføre avtalt aktivitet fordi du har vært syk?"

Du har lagt til et "for" som ikke står der. Spørsmålet gjelder ikke din kroniske tilstand, men om du har feilet noe ekstra, som influensa eller omgangssyke.

''gjennomføre avtalt aktivitet fordi du har vært for syk? "''

Fordi "avtalt aktivitet" kan være at man er enig med NAV i at fysisk aktivitet, kurs eller jobb ikke er noe man klarer å gjennomføre, ergo er den avtalte aktiviteten å ikke gjøre noe. Så du ljuger ikke...

''Fordi "avtalt aktivitet" kan være at man er enig med NAV i at fysisk aktivitet, kurs eller jobb ikke er noe man klarer å gjennomføre, ergo er den avtalte aktiviteten å ikke gjøre noe. Så du ljuger ikke...''

Enig, sånn må man tolke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...