Gå til innhold

bursdagskake på jobb

Anbefalte innlegg

Gjest Litt såret, ja..

På avdelingen jeg jobber er det vanlig at den som har bursdag kjøper en kake og deler. Forrige måned hadde jeg bursdag, rundt tall. Kjøpte inn kake som sto klar i kjøleskapet på jobben. I lunsjen kom det besøk, fra ikke mindre enn to tidligere kolleger, og samtalen gikk livlig. Kaken ble spist, men ingen kommenterte hvem den kom fra, og ingen gratulerte meg med dagen. I dag sto det kake på bordet igjen, da en annen kollega hadde bursdag. Vedkommende ble gratulert og bursdagsangen sunget. Min bursdag er det ennå ingen som har kommentert. Vi har et godt forhold på jobben, og det var nok egentlig bare en forglemmelse i forbindelse med kollegabesøket, men må innrømme at jeg egentlig føler meg ganske såret i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387955-bursdagskake-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletida

Siden det er vanlig at den som fyller år tar med kake, var det vel unødvendig å nevne hvor den kom fra, da alle må ha skjønt det.

Litt spesielt at du ikke ble gratulert eller sunget for. Kan det være at du ble litt glemt fordi oppmerksomheten ble mest rettet mot de tidligere kollegaene som kom besøk?

Jeg kjenner følelsen. Alle andre får kommentarer unntatt deg.

Den kan være vond og gjøre mye med en.

Jobb med deg selv; kan det være andre årsaker til at du ikke fikk noen kommentar?

En annen ting er å akseptere at ikke alle kan like deg. Er dere mange som jobber sammen - da faller den sikkert bort.

Er det lenge siden kollegaene besøkte dere, slik at de ble så overveldet og glad for det?

Jeg har selv blitt lei meg for å ikke ha fått noen kommentar på bursdager av noen som betyr mye for meg. Særlig når jeg vet andre får det av de. Men jeg har jobbet med meg selv - og om det ikke har fjerna følelsen helt, så har den iallefall blitt lindret.

Men det virker som du jobber med deg selv :)

Gjest – Litt såret, ja..

Jeg kjenner følelsen. Alle andre får kommentarer unntatt deg.

Den kan være vond og gjøre mye med en.

Jobb med deg selv; kan det være andre årsaker til at du ikke fikk noen kommentar?

En annen ting er å akseptere at ikke alle kan like deg. Er dere mange som jobber sammen - da faller den sikkert bort.

Er det lenge siden kollegaene besøkte dere, slik at de ble så overveldet og glad for det?

Jeg har selv blitt lei meg for å ikke ha fått noen kommentar på bursdager av noen som betyr mye for meg. Særlig når jeg vet andre får det av de. Men jeg har jobbet med meg selv - og om det ikke har fjerna følelsen helt, så har den iallefall blitt lindret.

Men det virker som du jobber med deg selv :)

Tror ikke det går på det å bli likt eller ikke. Har aldri hatt følelsen at jeg ikke er likt. Vi har alle et veldig godt kollegaforhold til hverandre, og har jobbet sammen i mange år flere av oss. Alle vet hvor gammel jeg er, og at jeg fylte ett rundt år. Og har alltid fått både gratulasjoner og sang. Men denne gangen ble innkjøpt kake spist og ingen ymtet så mye med ett ord at det var min bursdag. Fokuset var på våre gamle kollegaer som kom på besøk. Men det er ingen som med ett eneste ord har sagt noe om min bursdag. Og i dag blir kollegaen feiret med gratulasjoner og sang, mens min runde dag ble helt oversett. Kanskje bare en bagatell, men for meg er det sårende.

Annonse

Gjest – Litt såret, ja..

Hadde de gratulert deg tidligere på dagen?

Nei, da hadde det jo ikke vært noen grunn til å føle seg såret. Men ingen har sagt noen ting. Heller ikke i dag da vi feiret kollegaen så det ut til at noen husket at jeg også har hatt bursdag nylig.

Skjønner godt at du ble såret.

Jeg hadde sannsynligvis grått en skvett når jeg kom hjem. Jeg er litt hårsår slik, og blir lei meg hvis jeg føler meg oversett.

Å det hadde ikke hjulpet å tenke på at det var en forglemmelse på grunn av kollegene som stakk innom...

Tror ikke det går på det å bli likt eller ikke. Har aldri hatt følelsen at jeg ikke er likt. Vi har alle et veldig godt kollegaforhold til hverandre, og har jobbet sammen i mange år flere av oss. Alle vet hvor gammel jeg er, og at jeg fylte ett rundt år. Og har alltid fått både gratulasjoner og sang. Men denne gangen ble innkjøpt kake spist og ingen ymtet så mye med ett ord at det var min bursdag. Fokuset var på våre gamle kollegaer som kom på besøk. Men det er ingen som med ett eneste ord har sagt noe om min bursdag. Og i dag blir kollegaen feiret med gratulasjoner og sang, mens min runde dag ble helt oversett. Kanskje bare en bagatell, men for meg er det sårende.

Forsøk å hev deg over det. Lettere sagt enn gjort - I know...

Gjest Nickløsheletida

''Og har alltid fått både gratulasjoner og sang. Men denne gangen ble innkjøpt kake spist og ingen ymtet så mye med ett ord at det var min bursdag. Fokuset var på våre gamle kollegaer som kom på besøk''

Da er det bare en forglemmelse. Jeg synes du gjør dette til en alt for stor sak. Du er ikke et barn lenger.

Jeg skjønner veldig godt at du ble såret.

Har du noen gang hatt problemer med at du putter deg selv inn i en offerrolle, eller "leter" etter beviser på at andre ikke liker deg?

Jeg har nemlig det problemet. Hadde også nylig bursdag. Hadde egentlig bestemt meg for å la det gå forbi i stillhet. Så gikk det opp for meg at den eneste dette gikk utover var meg selv. Jeg bakte en kake, dro på jobb og sa JEG HAR BURDAG I DAG!! Selv om ingen spurte hvorfor jeg hadde med kake, selv om det er tradisjon på jobben min ved bursdag, slik som hos deg. Det ble en kjempefin dag, alle gav meg klem, passet ekstra på meg og sa gratulerer. Jeg ser i ettertid at jeg er utrolig glad for avgjørelsen jeg tok, det kunne så lett blitt en trist dag for meg. Og jeg er ett steg nærmerer å kvitte meg med offerrollen :)

Og forresten, gratulerer så mye med dagen som var ;)

Jeg skjønner veldig godt at du ble såret.

Har du noen gang hatt problemer med at du putter deg selv inn i en offerrolle, eller "leter" etter beviser på at andre ikke liker deg?

Jeg har nemlig det problemet. Hadde også nylig bursdag. Hadde egentlig bestemt meg for å la det gå forbi i stillhet. Så gikk det opp for meg at den eneste dette gikk utover var meg selv. Jeg bakte en kake, dro på jobb og sa JEG HAR BURDAG I DAG!! Selv om ingen spurte hvorfor jeg hadde med kake, selv om det er tradisjon på jobben min ved bursdag, slik som hos deg. Det ble en kjempefin dag, alle gav meg klem, passet ekstra på meg og sa gratulerer. Jeg ser i ettertid at jeg er utrolig glad for avgjørelsen jeg tok, det kunne så lett blitt en trist dag for meg. Og jeg er ett steg nærmerer å kvitte meg med offerrollen :)

Og forresten, gratulerer så mye med dagen som var ;)

Støtter denne.

tzatziki1365380058

Jeg hadde også blitt lei meg, synes ikke reaksjonen din er tegn på at du er unormalt hårsår.

Men dersom det egentlig er et bra forhold på jobb, og jeg innerst inne visste at det ikke hadde med at folk ønsket å glemme meg, men rett og slett bare var en ekte forglemmelse pga kollegaene som kom, så hadde jeg forsøkt å holde fast ved den tanken. Ikke så lett i øyeblikket, men det er det eneste fornuftige, i stedet for å plage seg selv med tanker a la "ingen liker meg". Det vet du jo at ikke er sant!

Annonse

Hei,

Det er helt sikkert en forglemmelse, muligens "alle" trodde det var sjefen som hadde kjøpt inn kaka i anledning de besøkende kollegaene.

Bare legg saken død i en skuff, ikke tenk mer på det, da du får gjort lite med det.

Neste år baker/kjøper du 2 kaker, slik at dere feirer dobbelt og tar det igjen da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...