Gå til innhold

Kan disse bruker på skøyter tro?

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter overtrekk til skøyter (lengdeløp) for jeg blir så kald på beina. Jada, det finnes skøyteovertrekk der ute, men jeg skulle selvfølgelig hatt dem til lørdag...

http://www.xxl.no/Root/Vintersport/Langrenn/Skisko/St%C3%B8velovertrekk-Foret-Touring-1213/p/1077077_1_Style

For meg ser det ut som de er åpne i hel og tå, men spørsmålet er jo om det er borrelås under eller ikke? Noen som har slike og vet? For jeg gidder virkelig ikke dra bomtur innom XXL på en fredags ettermiddag...

Fortsetter under...

Jeg skal bestille meg et par sånne tror jeg:

http://www.robito.no/index.php?mod=estore&do=prodview&catid=83&prodid=651

Kjøpte skøytene her så jeg regner med disse passer. Til helgen nå skal jeg få tak i skikkelige ullsåler i det minste, så får jeg se om det gjør saken bedre. Og andre sokker enn de jeg hadde i dag, de var et noe dårlig valg. God og varm på hele resten av kroppen, men føttene... :o(

Jeg kjøpte hvite "pels" overtrekk til kunstløps skøytene på XXL ifjor. De ble solgt etter sko størrelse, farge: hvit eller rosa.

Jeg fant ikke overtrekket på XXL.no, men du kan vel kanskje ringe XXL og spørre om de har.

Jeg skal bestille på nettet så jeg er sikker på at de passer skøytene jeg har. :o) Har ikke kunstløp, men lengdeløp. Synes du det blir varmere med trekket på? Jeg har istapp-føtter...

Annonse

Jeg skal bestille på nettet så jeg er sikker på at de passer skøytene jeg har. :o) Har ikke kunstløp, men lengdeløp. Synes du det blir varmere med trekket på? Jeg har istapp-føtter...

Ja, jeg synes det hjelper. Istapp-føtter trenger nok vamer sokker i tillegg. Eneste minuset er at i ruskevær blir "pelsen" lett våt og dermed også kald.

Hvis du ikker er så veldig nøye på hvordan det ser ut:

Kjøp (evt. overta fra gubben) et par store og ekstra tykke sokker, klipp til og tre over. Det funker!

''Kjøp (evt. overta fra gubben) et par store og ekstra tykke sokker, klipp til og tre over. Det funker!''

Jeg har faktisk vurdert det, men jeg må jo da sy på borrelås eller noe under for at de skal holde seg på plass og da tror jeg at jeg heller kjøper et par trekk beregnet til formålet. :o) Selv om jeg ikke får dem nå til helgen.

Kjæresten skjønte ikke vitsen med at jeg skal kjøpe trekk og kan ikke skjønne at jeg var sååå kald. "Kjenn på føttene mine da!" sa jeg og tok av meg sokkene. Han holdt kjeft etterpå. *hehe*

Nei, de har ikke borrelås under. De er hele under, med åpninger til bindingen. Borrelåsen er bare på oversiden, så jeg tror ikke de egner seg for skøyter.

Hva med slike:

http://antonsport.no/s/p.aspx?pid=11505&cid=0&vid=70073&pcid=0

Jeg vurderer å prøve slike, det må da være å få tak i på enhvert sportsbutikk nå i ettermiddag? :o) Verdt et forsøk i alle fall. Vi regner med å være noen timer på isen i morra hvis det ikke kommer snø og da er det greit ikke å ha istapptær...

Jeg vurderer å prøve slike, det må da være å få tak i på enhvert sportsbutikk nå i ettermiddag? :o) Verdt et forsøk i alle fall. Vi regner med å være noen timer på isen i morra hvis det ikke kommer snø og da er det greit ikke å ha istapptær...

Ja, jeg vil tro de har slike på de fleste sportsbutikker nå i vintersesongen. Vi har bare prøvd håndvarmerne, de virker bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...