Gå til innhold

Medisinvurdering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg møte en lege på DPS for vurdering av medisiner. Jeg gruer meg for jeg syns det er vanskelig å snakke med fremmede. Lurer derfor på om jeg skal skrive ned hva jeg står på og hvordan jeg selv synes det fungerer, eller blir det feil av meg? Er det noe det er viktig at jeg skriver ned/tar med?

Skrevet

Skriv ned det du mener er viktig for hans eller hennes vurdering. I begynnelsen av min behandling var jeg livredd for psykiateren min og skrev brev som jeg leverte ham hver time. Han satte veldig pris på det. Det var en aktiv måte å forholde seg til terapi på.

Skriv i vei!

Skrevet

Skriv :) Det vil være et verktøy for både deg og psykiateren.

''Det vil være et verktøy for både deg og psykiateren''

Men hva bør jeg skrive ned? Tror de skal vurdere om jeg står på rett medisin eller dose, for etter flere mnd på samme dose (max dose) er jeg fremdeles deppa... Bør jeg skrive ned det jeg har prøvd før også?

Skrevet

''Det vil være et verktøy for både deg og psykiateren''

Men hva bør jeg skrive ned? Tror de skal vurdere om jeg står på rett medisin eller dose, for etter flere mnd på samme dose (max dose) er jeg fremdeles deppa... Bør jeg skrive ned det jeg har prøvd før også?

Jeg mener det er viktig å få med all relevant info rundt det dere skal diskutere i timen. Bl.a spørsmål, hva du har prøvd og gjerne også hva du tenker selv.

Skrevet

Jeg mener det er viktig å få med all relevant info rundt det dere skal diskutere i timen. Bl.a spørsmål, hva du har prøvd og gjerne også hva du tenker selv.

Tusen takk for svar. Håper i hvert fall at noe kan gjøres og at det blir bedre enn det er nå.

Skrevet

Tusen takk for svar. Håper i hvert fall at noe kan gjøres og at det blir bedre enn det er nå.

Fatt mot - det finnes sikkert mange løsninger (og kombinasjoner).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er meget smart å skrive slikt ned.

Du skal ta med all endring som du synes er positiv. Du skal ta med alt du føler ennå ikke er kommet "i mål". Du skal ta med alt du mener kan være bivirkninger og gradere dem etter hvor plagsomme de er for deg.

Lykke til :-)

Skrevet

Du fikk et mye bedre svar fra nhd.

Lykke til i morgen :)

Gjest valg 2013
Skrevet

Det er meget smart å skrive slikt ned.

Du skal ta med all endring som du synes er positiv. Du skal ta med alt du føler ennå ikke er kommet "i mål". Du skal ta med alt du mener kan være bivirkninger og gradere dem etter hvor plagsomme de er for deg.

Lykke til :-)

Hm...ikke så dumt nei :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...