Gå til innhold

Help, min sønn gråter ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser nedover her at sønnen din er voksen, og jeg hadde iallefall grått av sorg dersom jeg fikk vite at en jeg var glad i hadde opplevd å bli misbrukt som barn... Synes det er fint at sønnen din reagerer på dette - det betyr at han er veldig glad i deg, og han reagerer helt naturlig her.

Ingen mennesker med vettet i behold vil finne på å beskylde et barn for at noen "fikk lyst til" å forgripe seg på det - ikke engang om barnet hadde vært aktivt med på det! Det er selvsagt ikke din feil, men det vet du nok med fornuften.

Gjest valg 2013
Skrevet

''Jeg ble bare så satt ut, unnskyld om jeg har spurt om noe galt''

Det var vel ikke galt det vel, slapp av :-)

Jeg slapper meget godt av her jeg sitter :-). Lar ikke små ting i livet velte alt.

Skrevet

Problemet? Jeg hadde aldri forventet en sånn reaksjon. Anklager meg selv så ille for det som skjedde at når noen gråter pga meg? Det synes jeg er ille. Ingen skal trenge og gråte for min skyld, da får jeg dårlig samvittighet. Redd at andre skal bli like syk som meg om jeg forteller om dette. Jeg vil ikke være skyld i at noen andre skal få problemer.

Jeg ble bare så satt ut, unnskyld om jeg har spurt om noe galt.

Jeg reagerte også på svaret. Han forsto tydeligvis ikke at det var det du tenkte på.

Skrevet

Leser nedover her at sønnen din er voksen, og jeg hadde iallefall grått av sorg dersom jeg fikk vite at en jeg var glad i hadde opplevd å bli misbrukt som barn... Synes det er fint at sønnen din reagerer på dette - det betyr at han er veldig glad i deg, og han reagerer helt naturlig her.

Ingen mennesker med vettet i behold vil finne på å beskylde et barn for at noen "fikk lyst til" å forgripe seg på det - ikke engang om barnet hadde vært aktivt med på det! Det er selvsagt ikke din feil, men det vet du nok med fornuften.

''Ingen mennesker med vettet i behold vil finne på å beskylde et barn for at noen "fikk lyst til" å forgripe seg på det - ikke engang om barnet hadde vært aktivt med på det! Det er selvsagt ikke din feil, men det vet du nok med fornuften.''

Jeg skjønner dette når det gjelder alle andre, det bare gjelder ikke på samme måten for meg selv. Nå skal jeg tenke på andre ting, takk for at du svarte :-)

Skrevet

Jeg slapper meget godt av her jeg sitter :-). Lar ikke små ting i livet velte alt.

Hvordan går det med han?

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittihet for at du har fortalt han det nå som han er voksen.

Gjest saga blott
Skrevet

Det er bra :-)

Ikke verdt å dvele med små ting, livet må bli sett i et større perspektiv.

Gjest valg 2013
Skrevet

Det er bra :-)

Ikke verdt å dvele med små ting, livet må bli sett i et større perspektiv.

Ja, det er jo krig i verden, folk lider, sulter og det som verre er. Jeg er godt vant til å diskutere, det synes jeg egentlig er litt friskt :-). ( Ser jeg outet nicket mitt, så nå vet du hvem jeg er også :).

Gjest saga blott
Skrevet

Ja, det er jo krig i verden, folk lider, sulter og det som verre er. Jeg er godt vant til å diskutere, det synes jeg egentlig er litt friskt :-). ( Ser jeg outet nicket mitt, så nå vet du hvem jeg er også :).

Ja, mye elendighet i verden. Tenker på det...tortur osv. Vi er jo i grunn heldige, så bagateller kan vi ikke bry oss om :)

Har ikke fått med meg at du har outet deg.

Skrevet

''Ingen mennesker med vettet i behold vil finne på å beskylde et barn for at noen "fikk lyst til" å forgripe seg på det - ikke engang om barnet hadde vært aktivt med på det! Det er selvsagt ikke din feil, men det vet du nok med fornuften.''

Jeg skjønner dette når det gjelder alle andre, det bare gjelder ikke på samme måten for meg selv. Nå skal jeg tenke på andre ting, takk for at du svarte :-)

Tror det er en vanlig mekanisme... En nær slektning har opplevd noe av det samme som deg, og hun sier det samme..

Ønsker deg en fin kveld :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...