Gå til innhold

Beholde heltre skapdører, eller Ikeas dårligere?

Anbefalte innlegg

Næ det ser man med en gang. Ikke veldig mange som har grønne, brannrøde, orange, gule, blå osv kjøkkenskap uten at de er malte. Hvitt synes og faktisk. Kjøkken som ikke er malte er gjerne laminert nemlig. :0)

Jeg tror du misforstår nå ;-) Mrs Doolittle snakker ikke om trefarget vs farget, men malt heltre vs malt mdf eller hdf. Hun har nok rett i at du skal være erfaren for å greie å se hvilket materiale det er under malingen.

Fortsetter under...

Jeg tror du misforstår nå ;-) Mrs Doolittle snakker ikke om trefarget vs farget, men malt heltre vs malt mdf eller hdf. Hun har nok rett i at du skal være erfaren for å greie å se hvilket materiale det er under malingen.

Det er ikke materialet jeg misliker, men selve MALINGEN. Den ser man. Som oftest.

candyqueen_83

Jeg trodde du anbefalte henne å kjøpe nytt ikeakjøkken. Jeg misforsto deg kanskje:-)

En annen sak er om det er mulig å kjøpe nye ikeafronter til et kjøkken som ikke er Ikea?? Er det så standardisert?

Ikea-dører passer ikke til alle andre kjøkken. Aner ikke hva slags kjøkken vi har. Gammalt. Ikea-dørene har samme mål som noen av dørene våre, men ikke alle :( Så vi kan ikke bytte uten å bytte skrog også.

http://www.ifi.no/ti-mestertips-for-maling-av-kjokken

Her er foresten et fint malt et. Men jeg liker liksom ikke finishen på den type kjøkken.

Det er ikke materialet jeg misliker, men selve MALINGEN. Den ser man. Som oftest.

Jeg er motsatt, og syns ikke noe om trelaminat. Ikke er jeg noe begeistret for profilerte dører heller, så skulle jeg kjøpt et ikea-kjøkken hadde jeg gått for ett av de med hvite, ikke-profilerte fronter :)

Gjest trådstarter

Jeg er ikke så begeistret for skap som går helt til taket - jeg liker å se mest mulig av taket.

Om du er fornøyd med kjøkkenet sånn generelt ville jeg levert skapdørene til sprøytelakkering.

Jeg var i utgangspunktet av samme oppfatning som deg da jeg flyttet inn. Jeg syns kjøkkenet på en måte ser større ut når jeg ser hele taket. Men: Med tiden blir det et stort problem med et ekkelt støvbelegg på toppen av skapene og på alt som står der. Det er derfor jeg har begynt å få lyst til å få meg skap som går helt opp.

Annonse

Gjest Elextra

Jeg var i utgangspunktet av samme oppfatning som deg da jeg flyttet inn. Jeg syns kjøkkenet på en måte ser større ut når jeg ser hele taket. Men: Med tiden blir det et stort problem med et ekkelt støvbelegg på toppen av skapene og på alt som står der. Det er derfor jeg har begynt å få lyst til å få meg skap som går helt opp.

''ser hele taket. Men: Med tiden blir det et stort problem med et ekkelt støvbelegg på toppen av skapene og på alt som står der. ''

Er dette i realiteten et stort problem? Jeg hadde slike skap tidligere, og synes ikke det. Men jeg fylte ikke opp oppå skapet - det synes jeg ser rotete ut, og jeg hadde nok skapplass, om jeg stablet litt.

''ser hele taket. Men: Med tiden blir det et stort problem med et ekkelt støvbelegg på toppen av skapene og på alt som står der. ''

Er dette i realiteten et stort problem? Jeg hadde slike skap tidligere, og synes ikke det. Men jeg fylte ikke opp oppå skapet - det synes jeg ser rotete ut, og jeg hadde nok skapplass, om jeg stablet litt.

En del kan velge mellom takhøye skap, og takhøyt rot...

Det er ikke alle som har stort kjøkken, eller stort nok til å huse all kjøkkenredskapen osv...

Gjest Elextra

En del kan velge mellom takhøye skap, og takhøyt rot...

Det er ikke alle som har stort kjøkken, eller stort nok til å huse all kjøkkenredskapen osv...

''Det er ikke alle som har stort kjøkken, eller stort nok til å huse all kjøkkenredskapen osv...

''

Trenger man plassen til å stable er det en selvfølge at man velger takhøye skap, alt annet vil jo se kaotisk ut.

Gjest husmora i tenkeboksen

Finnes de som bytter ut bare dørene for deg. Har gjort det selv. Er heltre dører av god kvalitet. Er kjempefornøyd!

hvor kjøpte du de heltre dørene da? Et viktig poeng for meg er å spare penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...