Gå til innhold

Spørsmål om wellbutrin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde som dere anbefalte meg i går og skrev ned all relevant info og hva jeg lurte på til legen på DPS. Hun vurderte det til at vi skulle øke wellbutrin dosen i stedet for å legge til noe annet i første omgang og se hvordan det fungerer. Men hun ba meg samtidig tenke over om den økte «indre uroen» og angsten jeg føler når jeg kommer meg litt ovenpå igjen fra depresjonene kom samtidig med at jeg startet med wellbutrin, da dette kunne komme som følge av den. Jeg prøver å tenke tilbake, det har i flere år gått i perioder som har gått fra senket stemningsleie jevnt over til sterkt preget av depresjonen, men kan ikke komme på når jeg merket meg det med at angsten og spenningsnivået i meg øker når jeg kommer ut av en depressiv periode. Er det viktig at jeg finner ut av dette og hvordan gjør jeg det? Husker heller ikke når jeg byttet fra et annet AD og til wellbutrin, men har stått på det i flere måneder (kanskje ett år snart?) og det gjør jo heller ikke saken enklere for meg. Det eneste jeg vet er at selv om jeg har brukt den lenge har jeg fremdeles disse periodene med senket stemningsleie (om ikke så alvorlige som de nok kunne vært uten AD) og det er derfor jeg ønsket en vurdering for å sjekke at jeg bruker rett medisin/dose. Høres det ut som en fornuftig plan å øke wellbutrinen fra 300mg til 450mg om den samtidig gir meg sterkere angst, eller vil dette sannsynligvis være noe jeg vil oppleve uansett hvilket AD jeg bruker?

Skrevet

Er det slik at jeg kan ta 450mg frem til det virker og så gå ned igjen til 300mg som "vedlikeholdsdose" eller må jeg stå på 450mg fast?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...