Gå til innhold

In pills we trust...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som benzo har blitt upopulært, har legemiddelindustrien tenkt nye veier for å tjene penger - antidepressiva - det hører bra ut. Dessuten er antidepressiva uten abstidenster.

Hørtes fint ut!

Flott.

Vi lager et nytt legemiddel. SSRI. Det første som kom var Prozac.

Fontex i Norge.

Dette kan vi tjene penger på: deppresjon og ANGST.

Dette var det første SSRI - siden kom det et hav av forskjellige...typer..

Om 10 år - vil vi se det samme som benzo : folk blir avhengige av SSRI....Psykisk avhengighet av disse midlene, blir det verst tror jeg...Du er like bedøva i hjernen med SSRI, som BENZO.

Tenk grundig over det !

Skrevet

Mener du man blir bedøvd i hodet av ssri? Har du opplevd det selv? Jeg er enig med deg når det gjelder benzo og også ap hvis man tar tilstrekkelig dose av det. Men jeg har ikke tenkt over det når man snakker om ssri.

Skrevet

Mener du man blir bedøvd i hodet av ssri? Har du opplevd det selv? Jeg er enig med deg når det gjelder benzo og også ap hvis man tar tilstrekkelig dose av det. Men jeg har ikke tenkt over det når man snakker om ssri.

Liker forøvrig overskriften din

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Om 10 år - vil vi se det samme som benzo ''

SSRI har vært lenge nok på markedet til at vi kjenner langtidsvirkningene.

Skrevet

''Om 10 år - vil vi se det samme som benzo ''

SSRI har vært lenge nok på markedet til at vi kjenner langtidsvirkningene.

Valium kom på markede i 1960. Først i på 1980-tallet satte man spørsmålstegn ved bruken.

Skrevet

Liker forøvrig overskriften din

Takk for det. :-) Men hvis du bruker SSRI hver dag i mange år. Du slutter.. Du ville mest sannsynlig bruke dem igjen, fordi du føler behag og du har blitt psykisk avhengig.

Samme som Benzo. Mange psykriaterer mener psykisk avhengighet er større enn abstinstensen.

Skrevet

Jeg har seponert zoloft to ganger, og begge gangene null problemer. Så jeg tror ikke helt du vet hva du snakker om Olav 5....

Tror ikke du vil ha like positiv innstilling til xanor og andre benzoer dersom du engang blir nektet å få mere av legene dine.

Selv bruker jeg rivotril, og den er fin den, men kan jo ikke ta det hver dag, da blir man avhengig og benzoavhengighet er ingen dans på roser. Det er noe av det værste innen abstinenser har jeg hørt.

Skrevet

Takk for det. :-) Men hvis du bruker SSRI hver dag i mange år. Du slutter.. Du ville mest sannsynlig bruke dem igjen, fordi du føler behag og du har blitt psykisk avhengig.

Samme som Benzo. Mange psykriaterer mener psykisk avhengighet er større enn abstinstensen.

''Men hvis du bruker SSRI hver dag i mange år. Du slutter.. Du ville mest sannsynlig bruke dem igjen, fordi du føler behag og du har blitt psykisk avhengig.''

Snakker du av egen erfaring?

Skrevet

Nei, dette stemmer ikke. Jeg ble avhengig av sobril og hadde store problemer da jeg sluttet på dem. AD har jeg sluttet med mange ganger. No problem, bare det at jeg trenger dem for depresjonene mine.

Skrevet

Jeg har seponert zoloft to ganger, og begge gangene null problemer. Så jeg tror ikke helt du vet hva du snakker om Olav 5....

Tror ikke du vil ha like positiv innstilling til xanor og andre benzoer dersom du engang blir nektet å få mere av legene dine.

Selv bruker jeg rivotril, og den er fin den, men kan jo ikke ta det hver dag, da blir man avhengig og benzoavhengighet er ingen dans på roser. Det er noe av det værste innen abstinenser har jeg hørt.

Kjære serenity777:

Altså: Du bruker Rivotil - som er en benzo. Ok

Men du har brukt SSRI. Gikk greit å slutte - javel.

Men når har du psykisk lyst på SSRI igjen?

Det er det jeg vil ha fram til ..

Skrevet

Kjære serenity777:

Det som styrer "lysten" på ssri er vel hvor dype depresjoner du får.

Har du vært deprimert noen gang?

Skrevet

Kjære serenity777:

''Men når har du psykisk lyst på SSRI igjen?''

Hvor tar du dette fra? Jeg har brukt veldig mye av disse medisinene og har aldri hatt lyst på en eneste en. Det er jo depresjonen som styrer dette. Du har laget deg en sannhet i hodet ditt som ikke holder mål.

Skrevet

''Men hvis du bruker SSRI hver dag i mange år. Du slutter.. Du ville mest sannsynlig bruke dem igjen, fordi du føler behag og du har blitt psykisk avhengig.''

Snakker du av egen erfaring?

Har ikke brukt noe særlig SSRI, men kjenner andre som har slutta og begynt - fordi det var behagligere...

Skrevet

Kjære serenity777:

''Men når har du psykisk lyst på SSRI igjen?

Det er det jeg vil ha fram til ..''

Nå syntes jeg du bare bedriver meningsløs ralling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...