Gjest Penecillin allergiker Skrevet 25. januar 2013 Skrevet 25. januar 2013 Jeg har fått en kraftig reaksjon på penecillin og fått kortison intravinøst på sykehus i utlandet. Fått allergi og kortison tabletter som skal tas 3 ganger om dagen. Jeg har utslett på hele kroppen, men mest det er verst i hendene, føttene og på halsen. Nå etter fire dager blir jeg fortsatt verre på kveldstid og bedre etter kortison tablettene på morgenen. Burde jeg oppsøke lege igjen eller la det gå sin gang..? Fikk bare i meg en tablett som inneholdt penecillin.. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 25. januar 2013 Skrevet 25. januar 2013 Du skal gå på kortisontabletter til du er kvitt elveblesten/ eksemet. Kortison og allergitabletter er ingen kur (som feks pensilin) så man skal ikke ta i feks ti dager, men til du er kvitt utslettet. Ettersom du fremdeles har forverring på kveldstid er det altså for tidlig å avslutte. Du trenger ikke gå til lege for å vise fram utslettet pånytt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.