Gå til innhold

Angst/depresjon

Gjest vannmann 88-mod

Anbefalte innlegg

Gjest vannmann 88-mod
Skrevet

Hei. For 2-3 år siden slet jeg veldig med depresjon og angst, jeg var veldig nede og det tok meg ca 1,5 år å bli helt bra igjen. Jeg har vært fin lenge og de små periodene med angst/nedstemthet har jeg taklet bra. Men nå i desember begynte jeg å kjenne at angsten kom tilbake. Situasjoner på jobb som jeg har hatt hver dag utløste angst, og jeg måtte dra hjem fra jobb. Dette trodde jeg hadde sammenheng med at jeg ikke trivdes særlig godt i jobben min. Jeg begynte i nytt arbeid nå i januar, en jobb jeg har hatt før som jeg kan og trives veldig godt med. Jeg hadde det veldig fint de første to ukene, men nå føler jeg meg konstant sliten og kjenner at angsten ligger å gnager i magen, jeg får ikke sove bra og har mistet matlysten. Har vært borte fra jobb noen dager i håp om at det skulle gå over, ne det ofte kan gjøre, men det har det ikke gjort. Jeg har det veldig fint akkurat no i jobben og privat + at det går mot lysere tider. Skjønner derfor ikke helt hvorfor dette skal begynne å plage meg nå av alle tidspunkt. Men det ligger vel gjerne litt i at jeg er så redd for å havnet på bunn igjen at jeg får angst bare ved tanken. Jeg går på 20 mg cipralex og har gått på det i ca 2,5 år (litt forksjell på dosene). Jeg har økt fra 15 til 20 nå i des/jan og brukt god tid på det, kan det være bivirkninger fra dette som plager meg? Ellers lurer jeg litt på om du har noen tips til hvordan jeg skal takle denne situasjonen så det ikke blir verre. Finnes det noen øvelser man kan gjør kanskje? Siden jeg allerede går på medikamenter føler jeg mg litt hjelpesløs på hva mere jeg kan gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...