Gå til innhold

År 1780

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år 1780 anbefalte man å legge en som hadde druknet på venstre siden mens man masserte føttene og la en dose snus under nesen til den druknede. Om ikke det hjalp skulle man blåse røyk opp i baken på vedkommede. Syflis ble behandlet med kvikksølv.

Om 300 år vil folk le av de metodene som brukes i dag - særlig innen psyk. - for å få folk friske.

Bare en tanke. Hurra for elsjokk der jeg personlig kjenner mennesker som ber om det pga narkosen. Narkose er fred en stund. Mer teller ikke for dem og mer hjelper det heller ikke.

Skrevet

Men vi vet ikke mer enn vi vet akkurat nå, og det er vel bedre å bruke det man mener er det beste, enn å pines alene uten meds eller annen hjelp i år ut og år inn?

Jeg kjenner folk som har fått restartet livet av elsjokk, så jeg synes du er litt i overkant negativ her.

Skrevet

Men vi vet ikke mer enn vi vet akkurat nå, og det er vel bedre å bruke det man mener er det beste, enn å pines alene uten meds eller annen hjelp i år ut og år inn?

Jeg kjenner folk som har fått restartet livet av elsjokk, så jeg synes du er litt i overkant negativ her.

Om 100 år vil leger og psykriater smile når de ser tilbake på 2013 metoder.

Akkuratt som vi smiler av metodene i 1913.

Skrevet

Om 100 år vil leger og psykriater smile når de ser tilbake på 2013 metoder.

Akkuratt som vi smiler av metodene i 1913.

Selvfølgelig, men det er nå det vi har her og nå. Skal vi heller la være å bruke det mener du?

Skrevet

"Men vi vet ikke mer enn vi vet akkurat nå".

Det gjorde det ikke i 1780 eller.

Skrevet

Selvfølgelig, men det er nå det vi har her og nå. Skal vi heller la være å bruke det mener du?

Nei, vi må bruke alt vi har innen legevitenskapen anno 2013!

Skrevet

Jeg håper jeg lever den dagen da det kommer for en dag hvilken svindel legemiddelindustrien har drevet med!

Skrevet

Jeg håper jeg lever den dagen da det kommer for en dag hvilken svindel legemiddelindustrien har drevet med!

Jeg også. Legemiddelindustrien er bare profitt. En professor i legemidler er overbevist om at når benzo gikk ned i salg, måtte de finne på noe annet som ikke hørtes så ille ut. JA, antidepressiva - et fint navn som kan brukes mot depressjon og angst.

Så fint !

NHD - hva mener du?

Skrevet

Jeg også. Legemiddelindustrien er bare profitt. En professor i legemidler er overbevist om at når benzo gikk ned i salg, måtte de finne på noe annet som ikke hørtes så ille ut. JA, antidepressiva - et fint navn som kan brukes mot depressjon og angst.

Så fint !

NHD - hva mener du?

Jeg for min del er glad det finnes medisiner. At noen tjener på det er jeg likegyldig til.

Skrevet

Så fint !

NHD - hva mener du?

Jeg for min del er glad det finnes medisiner. At noen tjener på det er jeg likegyldig til.

Gjest I want to go on with my life
Skrevet

Så fint !

NHD - hva mener du?

Jeg har hatt en mor som hele livet har slitt veldig mye med paranoide forestillinger og dype depresjoner. Hun har aldri søkt hjelp og dermed heller aldri fått tilbud om medisiner.

Er ganske sikker på at oppveksten min hadde hatt en litt bedre kvalitet om hun hadde fått SSRI. Ikke morsomt å se sin mor ligge og gråte i senga i lange perioder ute av stand til å ta seg av hus og hjem. Du tenker altfor sort-hvitt. Prøv å se at det finnes situasjoner som andre er i og at ikke alt trenger å stemme etter din mening/erfaring.

Skrevet

Så fint !

NHD - hva mener du?

Enig! De må hele tiden finne på noe de kan bli rike på, selv om det er til skade for de som tar det.

Skrevet

Enig! De må hele tiden finne på noe de kan bli rike på, selv om det er til skade for de som tar det.

Jeg er 44 år, og vil neppe oppleve noe sensasjon innen dette...

håper neste generasjon vil ha andre midler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...