Gå til innhold

Rørlegger krever mer betalt enn han skal

Anbefalte innlegg

Gjest hvordan er reglene

Han har skrevet at han var hos meg i 2 timer, mens det var kun 1 time og et kvarter. Nå krever han betalt for 2 timer, pluss en halvtime hver vei i reise, pluss reisepenger (bensinutgifter). Han sier han vil sende saken til inkasso hvis jeg ikke betaler. Jeg sier at jeg bestrider kravet, og at han får ta den til forliksrådet hvis han ikke kan godta at jeg bare betaler for den tiden han var her. Kan han da likevel sende den til inkasso, dersom kravet er omstridt?

Fortsetter under...

Jeg mener, jeg betaler for den faktiske tiden han var her, pluss reisetid og bensin. Men jeg betaler ikke for ekstra tre kvarter som han har lagt på regningen utenom dette.

Reglene er nok slik han sier.... så jeg er rimelig sikker på du ville tapt en sak mot ham...

Annonse

"Påbegynt time" er nok poenget her, slik andre sier. Selv har jeg betalt for en hel time da vaskemaskinreparatøren var hos meg i 5min. for å konstatere at det ikke var noe galt med maskinen, men avløpsrøret var tett... Sånn er det bare...

Ferskenblomst

Som de andre her sier, det gjelder for påbegynt time. Men ellers er de flinke til å skrive med "gaffel" disse rørleggerne ( og andre håndverkere). Hadde det ikke vært så dyrt hadde vi brukt dem mye mer. Men det er jo en annen sak. Jeg opplevde en rørlegger her, som som din rørlegger, var her i en time og fem minutter = to timer. Men, denne rørleggeren hadde med seg en lærling, som vi måtte betale halv timepris for. Greit nok med lærlinger da, vi trenge noen som kan lære jobben, men han gjorde jo ingenting denne lærlingen, bare så på. I tillegg krevde de oss for en ekstra time for rørlegger og lærling for reisevei. Og jeg kan fint GÅ ned til forretningen på 15 minutter. DA klagde vi, og det endte med at de strøk reiseregninga.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...