Gå til innhold

Noen kritiske blikk på Sims her?

Anbefalte innlegg

Gjest fordeler og ulemper

Min 10 åring (jente) ønsker seg Sims. Jeg har sett endel på det og prøvd det. Mye av det kan være gøy for en 10-åring. Bygge hus og møblere og putte familier inni som kan finne på alt mulig sammen.

Men enkelte ting syns jeg hun er for ung til enda. Det ser ut som at noen tillleggspakker gir detaljer om dating, partying osv som jeg syns blir litt for mye for en 10-åring.

Jeg vet at foreldre har ulike grenser på slikt, og jeg syns nok det er lurere å holde litt tilbake enn å starte for tidlig med for mye.

Nå ser jeg at det står 12 år utenpå pakken. Er det ovenstående som er grunn til dette?

Hvilken aldersgruppe passer Sims for syns dere? Kan man installere bare en grunnpakke som er uskyldig nok for en 10-åring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388014-noen-kritiske-blikk-p%C3%A5-sims-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har Sims vært veldig populært hos eldstemann fra han var ca. 9 til 12.

''Men enkelte ting syns jeg hun er for ung til enda. Det ser ut som at noen tillleggspakker gir detaljer om dating, partying osv som jeg syns blir litt for mye for en 10-åring.''

Det er jeg enig i. Enkelte av tilleggspakkene kan man gjerne vente litt med, mens andre igjen er fine når man har spilt seg litt lei. Reisefeber f.eks.

''Nå ser jeg at det står 12 år utenpå pakken. Er det ovenstående som er grunn til dette?''

12-årsgrensen er satt på grunnlag av "sexual content". Simmene kan ha sex og dermed få barn. Jeg tror det er ganske uskyldig. I alle fall i grunnpakken. Fant et klipp her:

og "Violence". Det er muligheter for å havne i slåsskamp. Jeg tror man da må velge i oppsettet å være en aggressiv Sim? Tror ikke det er vanlig i standardspill.

'' Kan man installere bare en grunnpakke som er uskyldig nok for en 10-åring?''

Ja grunnpakken er helt fin for en 10-åring med foreldre som deltar litt synes jeg.

Jeg tenker på aldersgrense på spill litt på samme måte som aldersgrenser på kino. 18-årsgrensen er absolutt, de andre grensene er veiledende og det er litt opp til foreldre å selv vurder om ens egen 1 til 2 år yngre pode er moden nok.

Det er også forskjell på å sende dem på rommet alene med slike spill, og å sitte i stua sammen med foreldre som engasjerer seg og følger litt med.

En annen ting jeg så helt i starten, var at han ble veldig stresset når han ikke klarte å tjene nok penger til mat til simmene sine. De blir sultne og lei seg når de ikke får nok mat. Det er mye å passe på for å dekke alle simmenes behov.

Dette løste seg med noen juksekoder, og etter det var det bare gøy.

Gjest trådstarter

Her har Sims vært veldig populært hos eldstemann fra han var ca. 9 til 12.

''Men enkelte ting syns jeg hun er for ung til enda. Det ser ut som at noen tillleggspakker gir detaljer om dating, partying osv som jeg syns blir litt for mye for en 10-åring.''

Det er jeg enig i. Enkelte av tilleggspakkene kan man gjerne vente litt med, mens andre igjen er fine når man har spilt seg litt lei. Reisefeber f.eks.

''Nå ser jeg at det står 12 år utenpå pakken. Er det ovenstående som er grunn til dette?''

12-årsgrensen er satt på grunnlag av "sexual content". Simmene kan ha sex og dermed få barn. Jeg tror det er ganske uskyldig. I alle fall i grunnpakken. Fant et klipp her:

og "Violence". Det er muligheter for å havne i slåsskamp. Jeg tror man da må velge i oppsettet å være en aggressiv Sim? Tror ikke det er vanlig i standardspill.

'' Kan man installere bare en grunnpakke som er uskyldig nok for en 10-åring?''

Ja grunnpakken er helt fin for en 10-åring med foreldre som deltar litt synes jeg.

Jeg tenker på aldersgrense på spill litt på samme måte som aldersgrenser på kino. 18-årsgrensen er absolutt, de andre grensene er veiledende og det er litt opp til foreldre å selv vurder om ens egen 1 til 2 år yngre pode er moden nok.

Det er også forskjell på å sende dem på rommet alene med slike spill, og å sitte i stua sammen med foreldre som engasjerer seg og følger litt med.

En annen ting jeg så helt i starten, var at han ble veldig stresset når han ikke klarte å tjene nok penger til mat til simmene sine. De blir sultne og lei seg når de ikke får nok mat. Det er mye å passe på for å dekke alle simmenes behov.

Dette løste seg med noen juksekoder, og etter det var det bare gøy.

Juksekoder? Hva er det da? Kan du lære meg noen?

Juksekoder? Hva er det da? Kan du lære meg noen?

I spillet: [Ctrl] + [shift] + C

Det får frem et lite konsoll hvor du kan skrive koden og så trykke Enter.

For 1,000 Simoleons Skriv "Kaching"

For 50,000 Simoleons: Skriv "Motherlode"

(uten anførselstegn)

Mer her:

http://www.cheatcc.com/pc/sims3cheatscodes.html#.UQQ8fL-qmdg

Lykke til :-)

Gjest trådstarter

I spillet: [Ctrl] + [shift] + C

Det får frem et lite konsoll hvor du kan skrive koden og så trykke Enter.

For 1,000 Simoleons Skriv "Kaching"

For 50,000 Simoleons: Skriv "Motherlode"

(uten anførselstegn)

Mer her:

http://www.cheatcc.com/pc/sims3cheatscodes.html#.UQQ8fL-qmdg

Lykke til :-)

Fantastisk! Tusen takk for tipset!

(hm....lurer på hvor mange oppvasker jeg kan få i betaling fra 10-åringen min, mot en av de kodene der....)

Annonse

Fantastisk! Tusen takk for tipset!

(hm....lurer på hvor mange oppvasker jeg kan få i betaling fra 10-åringen min, mot en av de kodene der....)

''(hm....lurer på hvor mange oppvasker jeg kan få i betaling fra 10-åringen min, mot en av de kodene der....)''

Haha, her har du et bra forhandlingskort ja. Du får passe på at det er deg som legger inn kodene da, så kan det brukes flere ganger :-)

Sims er veldig uskyldig. De kysser og flørter, og mulighetene for sex, dette kales "Årnings" eller "Prøv å lage barn". For å få opp disse mulighetene må man styre de to simmene til å flørte og kysse mye først.

De må gjøre oppgaver for å få belønninger i form av forfremmelse på jobben, barna må gjøre lekser for å få gode karakterer. Moralen er altså på plass. :-)

En stor del av spillet er jo som du sier å bygge i vei, møblere og male veggene, osv. Uendelige muligheter.

En utvidelsespakke gir simmene kjæledyr, disse må trenes og passes på.

I tillegg er det masse humor i spillet, og jeg synes personlig det er et genialt spill. Om du er interessert i uksekoder finnes det massevis av info på nettet, Bare søk sims+cheats så får du alt i fanget.

En annen vinkling: Du kan installere spillet på engelsk (eller annet språk) så tvinges hun til å lære litt språk. :-)

Det jeg skulle si om Årnings og sex var at det også er relativt uskyldig. Første gang to simmer har sex spilles det en liten videosnutt der de ser ertende på hverandre, lager litt knurrelyder og forsvinner under dyna mens senga rister og det flyr gnister rundt dem. Etterpå legger de seg i armkroken og sovner.

Du ser ingen nakenhet. Det er ikke noe ufint språk.

Grunnpakken er fin som en start. Det finnes også egne tilbehørspakker som bare inneholder flere ting til huset, flere klær osv.

Enda en ting jeg glemte! :-)

Synes Sims2 er utrolig mye bedre enn Sims3. Sikkert smak og behag, men blant annet grafikken er bedre i sims2. Og tiden går så utrolig fort i sims3, dvs de blir fort gamle. Sims2 har kule belønninger som jeg ikke har sett i sims3.

Gjest trådstarter

Enda en ting jeg glemte! :-)

Synes Sims2 er utrolig mye bedre enn Sims3. Sikkert smak og behag, men blant annet grafikken er bedre i sims2. Og tiden går så utrolig fort i sims3, dvs de blir fort gamle. Sims2 har kule belønninger som jeg ikke har sett i sims3.

Tusen takk for nyttige innspill!

Jeg har Sims 2 liggende, men det er en samlepakke med grunnpakken+7 spill (hvorav flere syns jeg ikke passer for en 10-åring). Jeg har ikke klart å få til å laste ned bare startpakken dessverre. Så da må jeg nok ut og kjøpe Sims 3 dessverre....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...