Gå til innhold

Hemmelig/ukjent nummer. Flere som meg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg drar den enda lenger og svarer konsekvent ikke på nummer som ikke står i telefonlisten min og dermed kommer opp på displayet med et navn jeg kjenner.

Vanligvis sjekker jeg på gule sider etterpå da, og ringer tilbake om det er noen jeg vet hvem er.

Jeg drar den enda lenger og svarer konsekvent ikke på nummer som ikke står i telefonlisten min og dermed kommer opp på displayet med et navn jeg kjenner.

Vanligvis sjekker jeg på gule sider etterpå da, og ringer tilbake om det er noen jeg vet hvem er.

Godt å høre vi er flere om den saken :)

Annonse

Gjest Monicaen

Jeg antar at du ikke har barn eller gamle foreldre?

Bruker dine barn og gamle foreldre hemmelig nummer da? Og i så fall: Hvorfor?

Antar at hun mener telefonen kan være fra noen som ringer angående noe som har å gjøre med barna eller de gamle foreldrene. En gammel mor som har falt og er på vei til sykehuset, og en nabo ringer for å informere, for eksempel, eller det kan være venner av ungene som prøver å få kontakt med en.

Jeg svarer på alle telefoner, jeg. Markedsundersøkelser svarer jeg også på, med mindre jeg er solid presset på tid. Salg er det veldig lite av for tida, men er det noen som vil selge meg noe takker jeg pent nei og avslutter samtalen.

Har 3 venner med hemmelig nummer, forøvrig, og det er kanskje lurt å tenke litt over hvorfor folk eventuelt har det.

Annonse

Antar at hun mener telefonen kan være fra noen som ringer angående noe som har å gjøre med barna eller de gamle foreldrene. En gammel mor som har falt og er på vei til sykehuset, og en nabo ringer for å informere, for eksempel, eller det kan være venner av ungene som prøver å få kontakt med en.

Selvsagt! Tenkte jeg ikke på. :)

Enig med deg. Jeg svarer aldri på skjult nummer, og jeg sjekker alltid ukjente numre før jeg svarer, evt ringer/blir ringt opp igjen. Ikke alle ukjente numre lar seg slå opp, og hemmelige numre svarer jeg da heller ikke på.

Jeg gjør unntak når jeg venter en viktig telefon fra noen jeg ikke har nummeret til, eller i situasjoner hvor "hvem som helst" kan ringe meg (feks om jeg har lagt ut en annonse på Finn).

Jeg svarer på alle anrop (om jeg er tilgjengelig). Er det en selger kan jeg takke nei, er det feiloppringing er det greit, er det en ubehagelig / slibrig henvendelse (meeeget sjelden) kan jeg legge på. Skulle det være en galning som vil overfalle meg og sjekke om jeg er hjemme, hadde h*n nok oppsøkt meg uansett.

Jeg har også reservert meg mot telefonsalg, men mottar slike henvendelser med ujevne mellomrom og takker bare nei om det ikke er interessant.

Det er ikke så mange år siden (*host*) nummervisning kom, og vi overlevde da også ;-D

Foreldrene mine på over 80 år vil ikke betale de kronene det koster å ha tjenesten "Se hvem som ringer" på fasttelefonen. Tror de er Norgesmestere i "Slenge-på-telefonrøret-om-det-er-selgere-som-ringer" ;-)

Gjest mange grunner

Jeg har skjult nummer (pga klienter). Andre har det pga at de har opplevd å bli forfulgt av ekle typer (feks) som de må skjerme seg fra. Har man først hemmelig nummer, så kan man faktisk ikke bare skru det av og på. Jeg skulle gjerne kunnet skru det på når jeg ringer venner og sånn, men dessverre det går ikke.

Heldigvis oppfører mine venner seg ikke som deg.

Gjest Monicaen

Bruker dine barn og gamle foreldre hemmelig nummer da? Og i så fall: Hvorfor?

Selvsagt ikke.

Men jeg har blitt oppringt av mange ukjente nummer angående mine barn. Skolesekretær, andre barns foreldre, fotballtrenervikaren, en snill mann som plukket opp barnet mitt som var blitt påkjørt.

Angående foreldre, så har min gamle far havnet på sykehus med hjerteinfarkt et utall ganger, og sykehuset har ringt og informert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...