Gå til innhold

I alle tider..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arv spiller en viktig rolle når det kommer til sosial status. Sosiale muligheter er også viktige. Det skal mye mer til for en person fra lav sosial status å ta doktorgrad og gå inn i akademia enn for en som er født inn i den delen av verden.

Mannen som ikke vil dø.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Olav Femte

18

• sitronsommerfugl

5

• fineline

4

• frosken

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

sitronsommerfugl
Skrevet

Som Helseministeren Støre - som er millardær og Statsministeren som tjener 2,5 mill. i året - trener i normarka og spiser sunn, men dyr mat.

All billig mat er usunn, det må vi så har dårlig råd ta til takke med.

Spis mer bønner og linser, det er billig og bra for deg. :-) Jeg er ikke helt enig i at all billig mat er usunn og omvendt. Men, det krever litt innsats, kreativitet, kunnskap. Men enig i at det er lettere å spise sunt når man har råd til å kjøpe dyr mat. Synes uansett at det er litt ansvarsfraskrivelse i den holdningen om at man ikke spiser sunt fordi man ikke har penger til det.

Skrevet

Spis mer bønner og linser, det er billig og bra for deg. :-) Jeg er ikke helt enig i at all billig mat er usunn og omvendt. Men, det krever litt innsats, kreativitet, kunnskap. Men enig i at det er lettere å spise sunt når man har råd til å kjøpe dyr mat. Synes uansett at det er litt ansvarsfraskrivelse i den holdningen om at man ikke spiser sunt fordi man ikke har penger til det.

''Jeg er ikke helt enig i at all billig mat er usunn og omvendt.''

Enig. I morgen skal vi ha grønnsakssuppe - gulrot, kålrot, poteter, løk, hodekål og purre - koster lite, men sammen med vann og et par buljongerninger blir det kjempegod og næringsrik suppe. :o) Har du grovbrød med smør på til så metter det mer og er (for de fleste) sunt og godt.

Skrevet

''Jeg er ikke helt enig i at all billig mat er usunn og omvendt.''

Enig. I morgen skal vi ha grønnsakssuppe - gulrot, kålrot, poteter, løk, hodekål og purre - koster lite, men sammen med vann og et par buljongerninger blir det kjempegod og næringsrik suppe. :o) Har du grovbrød med smør på til så metter det mer og er (for de fleste) sunt og godt.

Joda, du har rett der. Men de som ikke har så god råd - kjøper drittmat uansett. Hvorfor? Det er lettere og fort og tilberede...det har blitt deres holdning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...