Gå til innhold

NHD: Ap og varige rykninger?

Gjest I want to go on with my life

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har økt trilafondosen til 8 mg for ca 2 uker siden, så fikk jeg rykninger i ansiktet og reduserte til 6 mg. Nå rykker det fortsatt i hele muskelen på kinnet på den ene siden av ansiktet.

Det kommer til å ta tid før jeg har kontakt med behandler igjen, kanskje en måned. Kan jeg ha disse rykningene så lenge, eller bør jeg redusere dosen mere?

Det store problemet er at jeg er litt sånn grensepsykotisk og redd hele tiden nå. Hvordan blir jeg da om jeg reduserer mere? Men jeg vil jo ikke gå med sånne rykninger resten av livet heller. Er det bedre å spe på med litt truxal og redusere trilafon? Kan disse kombineres?

Gjest saga blott
Skrevet

Har ikke det med rykninger et eget navn? Hvis du har hatt det lenge er det sikkert ikke noe farlig.

Skrevet

Har ikke det med rykninger et eget navn? Hvis du har hatt det lenge er det sikkert ikke noe farlig.

Det er jo det som er det store spørsmålet da. Hvor lenge kan jeg rykke slik før det blir varig? jeg ønsker jo ikke å bli sånn.

Gjest saga blott
Skrevet

Det er jo det som er det store spørsmålet da. Hvor lenge kan jeg rykke slik før det blir varig? jeg ønsker jo ikke å bli sånn.

Husker når jeg gikk på trilafon, da hadde jeg rykninger i munnen. Det gikk faktisk over når jeg sluttet med det, samboeren min irriterte seg over det. Men jeg gjorde det altså ikke med vilje.

Skrevet

Husker når jeg gikk på trilafon, da hadde jeg rykninger i munnen. Det gikk faktisk over når jeg sluttet med det, samboeren min irriterte seg over det. Men jeg gjorde det altså ikke med vilje.

Nei, jeg gjør det heller ikke med vilje. Gikk du lenge med rykningene? Det blir minst en måned til for meg hvis jeg skal stå på samme dose.

Gjest saga blott
Skrevet

Nei, jeg gjør det heller ikke med vilje. Gikk du lenge med rykningene? Det blir minst en måned til for meg hvis jeg skal stå på samme dose.

Det var så lenge jeg tok det, i noen mnd såvidt jeg husker. Det var injeksjon, tror jeg fikk for høy dose. Det var ikke bra.

Skrevet

vil ikke skremme deg, men det kan bli varige skader. Jeg var innom psykiatrien allerede i 92 og det var før slike nye antipsykotiske medisiner som zyprexa kom, derfor var tardive dyskenieser veldig vanlig blandt kronisk schizofrene.

Det kan i værste fall bli permanent. Du burde bytte til en nyere type AP. Men ikke slutt brått, det kan og være feil mht TD.

Evnt kan det være akutt dystoni, det er ikke farlig, men ubehagelig. Det har jeg selv hatt, da hjelper det med parkinsonmedisiner som feks akineton.

Skrevet

vil ikke skremme deg, men det kan bli varige skader. Jeg var innom psykiatrien allerede i 92 og det var før slike nye antipsykotiske medisiner som zyprexa kom, derfor var tardive dyskenieser veldig vanlig blandt kronisk schizofrene.

Det kan i værste fall bli permanent. Du burde bytte til en nyere type AP. Men ikke slutt brått, det kan og være feil mht TD.

Evnt kan det være akutt dystoni, det er ikke farlig, men ubehagelig. Det har jeg selv hatt, da hjelper det med parkinsonmedisiner som feks akineton.

Jeg vet ikke hva det er, men det er skremmende. Tror egnetlig jeg går ned litt i dose. Så får jeg heller være redd og syk.

Skrevet

Det var så lenge jeg tok det, i noen mnd såvidt jeg husker. Det var injeksjon, tror jeg fikk for høy dose. Det var ikke bra.

Ja, det er jo doseavhengig, har sett dette tidligere. Pokker også, vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.

Gjest saga blott
Skrevet

Ja, det er jo doseavhengig, har sett dette tidligere. Pokker også, vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.

Kan du ikke heller ta mer truxal da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...