Gå til innhold

Trening med romaskin

Gjest Nybegynner på trening

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tzatziki1365380058

Hvis du skal gå ned i vekt, er det mye viktigere å passe på maten enn å satse på trening. Du skal trene svært mye for å gå ned en kilo i uken. Det krever at du forbrenner 7000 kcal, noe som tilsier at en ikke altfor overvektig person feks må gå tur 17,5 timer i uken.

Når det er sagt, så er romaskin vel et av de aller beste kondisapparatene, hvor du bruker store muskelgrupper både i over - og underkropp. Sånn sett er det effektiv trening, og så vidt jeg husker, forbrenner man den del mer på en time i romaskin sammenliknet med en time på tredemølle. Men særlig mer enn 600 kcal pr time, tror jeg ikke man klarer å forbrenne, og da må du uansett trene i nesten 12 timer i uken for å gå ned en kilo.

(Nå vet jo alle som har slanket seg, at mattestykket 1 kilp = 7000 kcalorier ikke stemmer helt, hver uke, men i snitt over en lengre slankeperiode, blir det nok noenlunde riktig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388034-trening-med-romaskin/#findComment-3438691
Del på andre sider

Gjest sangsol

Trening, som bruker de store muskelgrupper er bra, om du ønsker forbruke mange kalorier.

Har gått ned ca 5 kg ved 5-7 timer trening pr uke i høst. 2-3 treninger var kondisjon og tok meg helt ut, mens resten var kombinasjon styrke/kondisjon og var ikke spesielt slitsom.

Spiste 4 måltider pr dag. Godteri og vin hver helg. Var i hverdagen nøye med å ha normalt matinntaket. Dvs ikke spise meg sprengmett. Kveldssult (etter kveldsmat) ble dessuten stagget med en appelsin eller noen skiver kålrot.

Kalori-balansen var i underskudd. Dvs jeg forbrukte mer enn jeg spiste.

Jeg veide meg sjelden. Merket først og fremst på klærne at de passet bedre, eller ble litt videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388034-trening-med-romaskin/#findComment-3438831
Del på andre sider

Trening, som bruker de store muskelgrupper er bra, om du ønsker forbruke mange kalorier.

Har gått ned ca 5 kg ved 5-7 timer trening pr uke i høst. 2-3 treninger var kondisjon og tok meg helt ut, mens resten var kombinasjon styrke/kondisjon og var ikke spesielt slitsom.

Spiste 4 måltider pr dag. Godteri og vin hver helg. Var i hverdagen nøye med å ha normalt matinntaket. Dvs ikke spise meg sprengmett. Kveldssult (etter kveldsmat) ble dessuten stagget med en appelsin eller noen skiver kålrot.

Kalori-balansen var i underskudd. Dvs jeg forbrukte mer enn jeg spiste.

Jeg veide meg sjelden. Merket først og fremst på klærne at de passet bedre, eller ble litt videre.

Hvor mange kilo bør man begynne med ,som nybeynner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388034-trening-med-romaskin/#findComment-3439075
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...