Gå til innhold

i dusjen

Gjest mamman til henne

Anbefalte innlegg

Gjest mamman til henne
Skrevet

Jeg har ikke sagt hun skal gjøre det. Det var bl.a derfor jeg ikke skrev det direkte til deg.

Har hun støtte og gode venner?

Jeg synes synd på jenta di og får vondt av dere :(

Jeg skal ikke si så mye mer i kveld. Kjenner jeg er sliten og at dette ble en tøff dag. Og den gode middagen jeg lagde etter at vi hadde ønsket oss den etter tre mnd med dårlig råd.... ingen klarte spise. Penger er ikke alt, men penger er mye. Jeg har lyst til å få henne inn på Stinerskolen. Men for hvilke penger?

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Olav Femte

3

• tzatziki1365380058

2

• slabbedask

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Flott at det gikk bra!! :)

Dessverre er det ikke alle mobbeoffere som greier å ta igjen, og da må de selvsagt få hjelp fort!

Sønnen min ble ikke selv mobbet, men han orket ikke se på at andre ble det. Det hadde pågått i lang tid, og som skolen sa til meg; mobbere har dessverre rettigheter, og lærerne ble litt maktesløse.

Jeg er sterkt i mot vold. Så jeg ble fryktelig usikker pga det som skjedde.

Skrevet

Sønnen min ble ikke selv mobbet, men han orket ikke se på at andre ble det. Det hadde pågått i lang tid, og som skolen sa til meg; mobbere har dessverre rettigheter, og lærerne ble litt maktesløse.

Jeg er sterkt i mot vold. Så jeg ble fryktelig usikker pga det som skjedde.

Du har en flott sønn!!! Vær stolt av ham :)

Gjest mamman til henne
Skrevet

Jeg husker igjen meg selv. I dusjen, men delvis avklipt hår. Ble aldri ren. 12 år gammel. Min onkel. Jeg er sikker på at min datter ikke har opplevd sekesuelle overgrep og det skremmer meg at hennes smerte er så utrolig intens at hun velger samme løsning som meg. Det skremmer meg.

Skrevet

Å finne sin datter med avklipt vått hår,, påkledd under iskaldt vann ....hulkende....

Jeg er i alle fall glad hun lot meg ta henne ut av dusjen. Kle av henne alt det våte. Pakke henne inn i varme tørre håndkler og ullpledd mens hun fortalte meg hva som var årsaken.

Noe riktig må jeg ha gjort, midt i smerten jeg føler for min datter som har det så utrolig vondt. Men hun føler hun kan komme til meg.Litt sent kom hun i dag, men av alle ting var jeg opptatt med å lage en koselig lørdagsmiddag.

Det er det værste jeg har lest/hørt. Som sagt: gå til rektor med saken. Hvis det ikke har noen effekt - Fylkesmannen neste.

Skrevet

Jeg skal ikke si så mye mer i kveld. Kjenner jeg er sliten og at dette ble en tøff dag. Og den gode middagen jeg lagde etter at vi hadde ønsket oss den etter tre mnd med dårlig råd.... ingen klarte spise. Penger er ikke alt, men penger er mye. Jeg har lyst til å få henne inn på Stinerskolen. Men for hvilke penger?

Hva med å søke støtte hos NAV til det? Men nå vet jeg ikke om de gjør sånt da.

Jeg håper at det blir tatt skikkelig tak i. Du høres utsom en god mor og støtte for henne.

tzatziki1365380058
Skrevet

Handlingsplaner mot mobbing håper jeg de fleste skoler har, ja! At politiet kan kobles inn har jeg faktisk ikke tenkt på, og trodde heller ikke dette var vanlig? Men det er kanskje forskjell på barneskole kontra u.skole her? (jeg jobber nå i barneskolen)

Politiet kobles inn både på barne - og ungdomstrinnet her vi bor.

Men neppe i småtrinnet - har bare hørt om tilfeller i 6 og 7 klasse.

De har veldig lav terskel for å koble inn politiet her, i forhold til andre steder, tror jeg.

Skrevet

Har du tips til hvordan man kan straffe mobberne i skolen (på lovlig vis der man ikke får foreldre på nakken)?

Misforstå meg rett - jeg er av de som virkelig vil ha nulltoleranse for mobbing, men synes det er litt for mange som tror lærere er noen orakler som greier å få slutt på mobbing dersom de bare vil det selv ;) Veldig greit at f.eks. foreldre til mobbere ser at de ikke kan overlate dette ansvaret til lærerne alene, for det er det dessverre mange som gjør...

''Har du tips til hvordan man kan straffe mobberne i skolen''

Nedsatt oppførsels- eller ordenskarakter. Og det er ikke den som blir mobbet som skal være nødt til å bytte skole.

Gjest I want to go on with my life
Skrevet

''Hva i alle dager gjør man mer enn å kalle inn til møte med skolen?''

Hvis du vet hvem som mobber, kan du kontakte foreldrene og fortelle hva som skjer. Det har jeg gjort ved et par tilfeller og det hjalp ihvertfall en gang. Tre av foreldrene i klassen til datra mi reagerte selv med å innkalle til møte og jeg tror ikke de stakkars små slapp unna så veldig bra akkurat.

Jeg har også opplevd at en forelder sa at min unge måtte bli mere tøff at det var hun det var noe galt med. Det finnes slike foreldre, men heldigvis er ikke alle sånn. Håper din datter har en flink lærer som også griper tak i dette.

Gjest I want to go on with my life
Skrevet

''Hva i alle dager gjør man mer enn å kalle inn til møte med skolen?''

Hvis du vet hvem som mobber, kan du kontakte foreldrene og fortelle hva som skjer. Det har jeg gjort ved et par tilfeller og det hjalp ihvertfall en gang. Tre av foreldrene i klassen til datra mi reagerte selv med å innkalle til møte og jeg tror ikke de stakkars små slapp unna så veldig bra akkurat.

Jeg har også opplevd at en forelder sa at min unge måtte bli mere tøff at det var hun det var noe galt med. Det finnes slike foreldre, men heldigvis er ikke alle sånn. Håper din datter har en flink lærer som også griper tak i dette.

Skrevet

Politiet kobles inn både på barne - og ungdomstrinnet her vi bor.

Men neppe i småtrinnet - har bare hørt om tilfeller i 6 og 7 klasse.

De har veldig lav terskel for å koble inn politiet her, i forhold til andre steder, tror jeg.

Det høres bra ut!

Skrevet

''Har du tips til hvordan man kan straffe mobberne i skolen''

Nedsatt oppførsels- eller ordenskarakter. Og det er ikke den som blir mobbet som skal være nødt til å bytte skole.

Det antar jeg er ganske vanlige sanksjoner? Hva med i barneskolen? Mobbing skjer også her - dessverre :/

Gjest saga blott
Skrevet

Har du tips til hvordan man kan straffe mobberne i skolen (på lovlig vis der man ikke får foreldre på nakken)?

Misforstå meg rett - jeg er av de som virkelig vil ha nulltoleranse for mobbing, men synes det er litt for mange som tror lærere er noen orakler som greier å få slutt på mobbing dersom de bare vil det selv ;) Veldig greit at f.eks. foreldre til mobbere ser at de ikke kan overlate dette ansvaret til lærerne alene, for det er det dessverre mange som gjør...

Jeg mener mobberene + den de mobber bør ha et felles møte med foreldrene sine og hverandre, der skal de prate om hva som har skjedd og at det ikke skal gjenta seg. Hvis det skjer flere ganger bør mobberen utvises fra skolen en dag, samt at han/hun må gjøre gode gjerninger for andre elever. Han skal lære seg å være snill, hvis han likevel mobber vil han få nedsatt karakter i oppførsel.

Gjest saga blott
Skrevet

''foreldre til mobbere''

Dessverre tror jeg ofte det kommer derfra, de lærer hjemme hvordan de skal oppføre seg og praktiserer ute. Barn får med seg hvilke holdninger foreldrene har til andre mennesker, barn tar etter!

Skrevet

Det er ikke så dyrt på Steinerskolen, man betaler etter inntekt.

Skrevet

Jeg mener mobberene + den de mobber bør ha et felles møte med foreldrene sine og hverandre, der skal de prate om hva som har skjedd og at det ikke skal gjenta seg. Hvis det skjer flere ganger bør mobberen utvises fra skolen en dag, samt at han/hun må gjøre gode gjerninger for andre elever. Han skal lære seg å være snill, hvis han likevel mobber vil han få nedsatt karakter i oppførsel.

Det pleier ikke være problem å få slutt på mobbing dersom mobberens foreldre spiller på lag med skolen, men i tilfeller der mobberens foreldre mener det er mobbeofferet som er problemet, så er ikke dette like lett...

Skrevet

''foreldre til mobbere''

Dessverre tror jeg ofte det kommer derfra, de lærer hjemme hvordan de skal oppføre seg og praktiserer ute. Barn får med seg hvilke holdninger foreldrene har til andre mennesker, barn tar etter!

Helt klart!

Gjest saga blott
Skrevet

Det pleier ikke være problem å få slutt på mobbing dersom mobberens foreldre spiller på lag med skolen, men i tilfeller der mobberens foreldre mener det er mobbeofferet som er problemet, så er ikke dette like lett...

Det forstår jeg, og det er ofte mobbeofferet som er problemet. Tragisk nok...

Gjest Trist å høre
Skrevet

Be om flytte nå, hvis mulig. Hun må vekk fra den skolen hun går på nå. At det har gått så langt som nå, da ser jeg ikke kan hennes skole kan gjøre noe for å hjelpe henne. Det er skremmende å lite skoleansatte bryr seg.

Opplevde det selv, og jeg har slitt med ettervirkningene av det hele livet mitt.

Stakkars barn. Håper på flinke lærere som kan hjelpe. Masse, masse lykke til!!!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Har ikke lest hele tråden, mulig noen har foreslått dette tidligere. Foruten å varsle skolen så hadde jeg skaffet henne annen hjelp i tillegg. Helsesøster kan hjelpe med dette. Jeg har selv blitt mobbet, ble aldri noen ordning ved å varsle skolen....men det er hundre år siden. Ting er vel annerledes nå...?

Jeg hadde den gangen trengt andre å snakke med enn bare minne foreldre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...