Gå til innhold

i dusjen

Gjest mamman til henne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Huff det er viktig at du ikke lar henne gå på skolen før forholdene er ordnet. Pensumet din datter skal igjennom er ikke større enn at det for de fleste barn er gjort på 2-3 timers hjemmearbeide pr dag, det er heller ikke farlig om hun er hjemme og leser en tid til skolen kommer med en løsning, samt garanti for et godt læringsmiljø.

Alt for mange foreldre presser sine barn til å gå på skolen, selv om barna blir mobbet, det kan skyldes flere forhold som at man ikke tror mobbingen er så alvorlig, usikkerhet om hva som er riktig å gjøre, løfter fra skolen om at de skal "passe på", men ingen voksne går på jobben hvis kollegaene mobber dem og de er livredde, derfor skal heller ikke barn presses til dette, egentlig bør voksne selv tåle langt mer enn vi forventer barna skal takle /tåle, uferdige og umodne som de er og ekstra sårbare.

Jeg har lite erfaring med mobbing, men jeg har erfaring med å ta barn ut av skolen til forholdene er slik at barna ikke føler sterkt ubehag ved å være der. Fordi jeg mener barn har rett på tilrettelegging og en godt arbeidsklima, forventer jeg at dette kommer på plass før jeg kan kreve av barna at de skal være på skolen.

For vår del handler det stadig om utfordringer, men legger skolen til rette, er barnas plikt å møte, samt gjøre sitt arbeide. For at de skal kunne yte sitt må de ha slike forhold at de klarer å gjøre dette, det har vært og er det en del utfordringer knyttet til. Da vanlig skole for barn med autisme med gode evner er heller komplisert i dag med det gruppearbeide alle fag nå inneholder.

Jeg ble selv holdt utenfor, fordi jeg var motsatt av kul. Jeg forstod ikke dette helt selv, men jeg utviklet etter hvert sterk vegring mot skolen, vegring jeg ikke klarte sette ord på hva skyldtes. Jeg hadde det rett og slett ganske dårlig og ensomt i skolen, bare som tilskuer til andre barns lek, selv om de fleste også var greie og snille mot meg. Men det ble ensomt å være maskot, og jeg var så redd for så mye, alt fra trapper, til ringeklokken, til enkelte barn som skremte meg osv...

Jeg håper du finner og velger en løsning for din datter som er den beste. Jeg er ikke enig i at det er det beste å presse barn til å være i en angstfylt miljø, lærere bagatelliserer ofte forholdene og ser ofte ikke mobbing og mistrivsel hos barn.

Hvis det er flere barn som mobber tror jeg veien til en løsning ofte kan være lang, og da er det spørsmål om det ikke er bedre å hjemmeundervise en stund, man kan få mange tips fra hjemmeundervisningsforbundet, flere foreldre velger dette av mange ulike grunner. Alt fra mobbing til lite faglig tilrettelegging, lite utfordringer for de skoleflinke osv...

Jeg har selv tenkt på dette, men da jeg er en dårlig pedagog, har jeg kun periodevis gjort dette.

Jeg får veldig vondt av din datter, jeg håper du skriver og forteller hvordan det går, du skal vel sikkert ha møter med skolen, men bare vit at skolene oftere bagatelliserer barns vanskelige situasjon der (dette har en flink psykolog fortalt meg var hans erfaring) (derfor velger han alltid å høre på foreldrene og ikke på skolen sa han)

Håper dere finner gode løsninger.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Olav Femte

3

• tzatziki1365380058

2

• slabbedask

1

Mest aktive i denne tråden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...