Gå til innhold

Inkasso

Gjest Fortvilet førstegangsregistrert.

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet førstegangsregistrert.

For et år siden startet jeg et firma for meg selv. Da ble jeg "lurt" av ett nummeropplysningselskapt til å registrere firmaet mitt der. Jeg angrett minutter etter jeg hadde sagt ja og ringte straks tilbake til selgeren. Men fikk svar at et firma har ikke samme angrerett som en privatperson. Så jeg fikk bare betale.

Jeg betalte regningen som gjaldt for ett halvt år og sendte i samme slengen en oppsigelse per mail.

Ett halvt år senere kommer en ny regning som gjelder for nye 6 måneder. Jeg legger bare regningen til siden uten å betale for den. En stund senere kommer det en purring. Jeg blir litt småirritert og legger også denne til siden. (burde såklart ha tatt kontakt med selskapet i stede)

Så kommer det brev fra ett inkasso selskap at jeg er skyldig så og så mye og bes betale innen en vis dato for at de ikke skal gå videre med saken. Da ringer jeg nummeroplysningsselskapet og lurer på hvorfor jeg får regning fra dem da jeg faktisk har sagt opp for over ett halvt år siden. Han finner oppsigelsen min og beklaget så mye for at dette hadde skjedd. Dette skulle bli strøket og han skulle sende en kreditnota. Jeg ble kjempe glad for at saken nå var ut av denne verden.

Men.. nå, snart 3 uker etter, fikk jeg brev fra inkassoselskapet om at "kravet er rapportert til kredittopplysningsbyråene som en betalingsanmerkning".

SIden jeg ikke las brevett før i dag, søndag, får jeg ikke ringt til inkassobyrået. Nå går jeg rundt å tenker på dette og får det ikke ut av verden. Hva gjør jeg nå? Må jeg betale og blir firmaet mitt anmerkt? Jeg har ikke sett snurten av noen kreditnota. Hvordan kan jeg bevise at han sa til meg på telefonen at han skulle sende meg den?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388053-inkasso/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel uansett oppsigelsen som er viktigst? Har du kopi av den?

Det skal ikke bli inkassosaker og anmerkninger av saker det er tvist om. Hvis du har oppsigelsene, kommer antakelig selskapet til å rydde opp. Ring dem i morgen og be om at de sender deg noe skriftlig eller mail på det dere blir enige om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388053-inkasso/#findComment-3438900
Del på andre sider

Ring selger og be dem ta saken med inkassoselskapet. Si at du tar kontakt med politiet om de ikke rydder opp, og be dem dokumenter at saken er ryddet opp. Motsetter de seg dette, tar du kontakt med politiet og referer saken. De ønsker å vite om useriøse selskapog har jurister som er spesialiser på økonomisk svindel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388053-inkasso/#findComment-3438959
Del på andre sider

Hei,

Dette løser seg, men er utrolig frekt ifra A til Å.

Du må, som du allerede har fått råd om, ha alt skriftlig, finn fram den skriftlige oppsigelsen, skriv den ut, og arkiver den ilag med fakturaen du har betalt og utskrift av kontoen pengene gikk fra.

Med slike "drittfirma" må alt være skriftlig, pr tlf er ikke nok, du kan ikke stole på de.

Du har ikke gjort noe galt og har ingenting på ei svarteliste ang kredittverdighet å gjøre.

Jeg støtter å blande inn politiet eller advokat om skikkelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388053-inkasso/#findComment-3439029
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...