Gå til innhold

NHD; Søvnparalyse forverret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt perioder med søvnparalyse i mange år, der jeg er ute av stand til å bevege meg eller snakke. Det varer noen sekunder, kanskje ett minutt. I begynnelsen var det skremmende, men da jeg forstod hva det var, godtok jeg det og frykten forsvant.

Men i natt opplevde jeg det virkelig som skremmende. Jeg var paralysert, men for første gang, opplevde jeg en enorm tyngde over meg. Jeg klarte etterhvert å røre på kroppen, men så kommer det over meg igjen. Jeg vet ikke hvor mange ganger etter hverandre, men det var en del. Slik var det ikke tidligere, men nå har jeg opplevd å våkne paralysert flere ganger etter hverandre, eller i løpet av ei natt.

Det som var ubehagelig, var denne tyngden over meg, som om jeg ble klemt hardt, samt jeg hørte stemmer, folk som snakket. Hver gang jeg var paralysert, hørte jeg stemmene.

Jeg googlet, og fant ut at dette er ( kan være) normalt. Men jeg lurer.... Siden jeg har diagnose ( fra psykiater) depresjon og angst, om dette kan være et "varsel" på noe verre?

Sist jeg var paralysert, opplevde jeg det også flere ganger på rad ( Søvn, våkne paralysert, så klare å bevege meg, søvn, osv)

Dette har ikke skjedd før, og nå hørte jeg også stemmer....

Skal sies at jeg har hatt problemer med søvnen i det siste; Vanskelig med innsovning, våkne tidlig.... Vil også tilføre at jeg ikke hadde tatt noe beroligende i natt.

Gjest saga blott
Skrevet

Har hatt det der mye og det er veldig skremmende, vet iallefall at ap hjelper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...