Gå til innhold

Hold i dette?

Anbefalte innlegg

Gjest AlleyCia
Skrevet

Ei dame jeg pratet med som også er svanger sier man blir mer glad i mannen sin når man går gravid.

Dette har jeg aldri hørt før. Noen som har? Hvorfor skulle man bli det?

Skrevet

Tviler på det er automatikk i det, men om mannen f.eks. er ekstra omsorgsfull når man går gravid, så er det vel heller det som påvirker kvinnens følelser?

Skrevet

Mulig at hun følte det sånn, men jeg tror ikke det er noe man bastant kan si at alle kvinner blir nei. :o)

Gjest AlleyCia
Skrevet

Tviler på det er automatikk i det, men om mannen f.eks. er ekstra omsorgsfull når man går gravid, så er det vel heller det som påvirker kvinnens følelser?

Ja, det er mulig det er dette hun mener. Jeg merker iallefall ingen forskjell :-) Like tussete hele veien :-P

Gjest Hulderen
Skrevet

Det har jeg ikke hørt, nei.

Det er like velkjent at kvinner kan bli hormonelle og meget nærtagende. Det er ikke sjelden at forhold ryker nettopp under graviditeten.

Men om denne kvinnen har blitt mer glad i sin mann, er ikke noe bedre enn det. Hun hadde kanskje litt å gå på? ;-)

Skrevet

Ja, det er mulig det er dette hun mener. Jeg merker iallefall ingen forskjell :-) Like tussete hele veien :-P

Hehe, heldig hun da :)

Gjest AlleyCia
Skrevet

Hehe, heldig hun da :)

Han mener du vel :) til babyen kommer...da er hun ikke så glad i ham lengre *humre* Glad min løøve er stabil :) Jeg tror nok hun vil føle seg mer knyttet til mannen sin etter fødselen. Det er iallefall det mine venninner forteller om.

Skrevet

Han mener du vel :) til babyen kommer...da er hun ikke så glad i ham lengre *humre* Glad min løøve er stabil :) Jeg tror nok hun vil føle seg mer knyttet til mannen sin etter fødselen. Det er iallefall det mine venninner forteller om.

Satser på at mannen ikke blir sjalu på babyen ;)

Gjest AlleyCia
Skrevet

Det har jeg ikke hørt, nei.

Det er like velkjent at kvinner kan bli hormonelle og meget nærtagende. Det er ikke sjelden at forhold ryker nettopp under graviditeten.

Men om denne kvinnen har blitt mer glad i sin mann, er ikke noe bedre enn det. Hun hadde kanskje litt å gå på? ;-)

Det er mulig hun hadde litt å gå på :) Jeg føler ikke jeg kan bli mer glad i mannen min, så jeg merker ingen forskjell fra før :) Jeg forsto det slik at hun var mer glad i ham nå som hun ER gravid, så får håpe hun ikke mister følelsene etterpå da :) Men som jeg har forstått det på venner så blir man bare mer knyttet etter barnet kommer.

Gjest AlleyCia
Skrevet

Satser på at mannen ikke blir sjalu på babyen ;)

Nei huff, får da ikke håpe det :) Jeg _måtte_ bare høre med noen venninner nå om de var mer glade i partneren sin under graviditeten. Fikk bare noen gryntete spørsmålstegn tilbake. Hehe. De hadde heller ikke merket noen forskjell ;P Får håpe hun klarer å holde på følelsen da, siden den er sterk nå :) Min er liksom.....tja....too much som den er :) Ahh...deilig når man er klissete lykkelig da :) *men man blir gjerne litt plagsomme også* :-P

Men det kan jo være hun føler en boost siden hun har vært sammen med mannen sin i 10 år mer enn jeg har vært med min, og dette er hennes første. At det har vekket noen følelser hun hadde tidlig i forholdet sitt :) på ein måda... *tenker høyt*

Gjest AlleyCia
Skrevet

Nei huff, får da ikke håpe det :) Jeg _måtte_ bare høre med noen venninner nå om de var mer glade i partneren sin under graviditeten. Fikk bare noen gryntete spørsmålstegn tilbake. Hehe. De hadde heller ikke merket noen forskjell ;P Får håpe hun klarer å holde på følelsen da, siden den er sterk nå :) Min er liksom.....tja....too much som den er :) Ahh...deilig når man er klissete lykkelig da :) *men man blir gjerne litt plagsomme også* :-P

Men det kan jo være hun føler en boost siden hun har vært sammen med mannen sin i 10 år mer enn jeg har vært med min, og dette er hennes første. At det har vekket noen følelser hun hadde tidlig i forholdet sitt :) på ein måda... *tenker høyt*

Rettelse: Første baby.

Gjest Flikoline
Skrevet

Jeg var SÅ kvalm gjennom hele svangerskapet og kan ikke påstå at jeg ble mere glad i mannen min akkurat da nei :-)

Skrevet

Det er helt individuelt, selvfølgeling. Som det meste her i verden, kan man ikke trekke konklusjoner om en ting som skal gjelde for alle andre.

Men det var jo hyggelig for henne at HUN følte det slik.

Gjest AlleyCia
Skrevet

Det er helt individuelt, selvfølgeling. Som det meste her i verden, kan man ikke trekke konklusjoner om en ting som skal gjelde for alle andre.

Men det var jo hyggelig for henne at HUN følte det slik.

Ja, for all del. Har bare ikke hørt noen si dette før.

Gjest AlleyCia
Skrevet

Jeg var SÅ kvalm gjennom hele svangerskapet og kan ikke påstå at jeg ble mere glad i mannen min akkurat da nei :-)

Hehe, vart det litt sånn..."DU har gjort dette mot meg!"

? :)

Gjest Flikoline
Skrevet

Hehe, vart det litt sånn..."DU har gjort dette mot meg!"

? :)

Hehe. Kansje det ja :-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg aner ikke om det er sånn. Husker ikke om jeg ble så veldig mye mer glad i mannen min da jeg var gravid.

Men evolusjonsmessig ville det jo vært praktisk. Kvinnen blir mer glad i mannen sin, ergo holder seg til ham, bygger rede og sørger for to foreldre og gode vilkår for babyen når den kommer.

Men sant å si ville det vel vært minst like praktisk, fra et evolusjonsmessig synspunkt, om det var mannen som ble mer glad i kvinnen :)

Gjest Førstemann
Skrevet

Jeg aner ikke om det er sånn. Husker ikke om jeg ble så veldig mye mer glad i mannen min da jeg var gravid.

Men evolusjonsmessig ville det jo vært praktisk. Kvinnen blir mer glad i mannen sin, ergo holder seg til ham, bygger rede og sørger for to foreldre og gode vilkår for babyen når den kommer.

Men sant å si ville det vel vært minst like praktisk, fra et evolusjonsmessig synspunkt, om det var mannen som ble mer glad i kvinnen :)

Det er vel kanskje like bra eller bedre om man er like glade i hverandre hele veien og at det ikke bare blir et hormonelt innslag mens kvinnen går gravid? :-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Det er vel kanskje like bra eller bedre om man er like glade i hverandre hele veien og at det ikke bare blir et hormonelt innslag mens kvinnen går gravid? :-)

Sant nok :)

Skrevet

Et forhold med masser av kjærlighet (og alt det der) vil vel bare blomstre ytterligere etter et barn er født? Kvinnen er jo ofte svært hormonell under svangerskapet og går fra å nesten hate sin partner til å elske ham hemningsløst det neste øyeblikk, mens andre er mer jevne uten voldsomme bølgedaler. Det som er viktig er vel hvordan man takler barnets ankomst og at man fortsatt klarer å samarbeide OG elske hverandre som før. En graviditet er jo forbigående og det samme er hormonene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...