Gå til innhold

jobbe er bli sykmeldt

Anbefalte innlegg

en vansklig forelskelse
Skrevet

Jeg har vært ykmeldt i 4 uker pga vondt bein .er friskmeldt nå men er livredd for å miste jobben min..sjefen er på meg hele tiden og sier at hvis dette ikke er en jobb jeg kan stå i bør jeg finne meg en annen.så fort som mulig .slik at de kan ansette noen i min stilling.

jeg har så vondt i beinet at jeg kan grine men tør ikke bli sykmeldt.skal jeg bite tenna samme å jobbe eller skal jeg bli sykmeldt igjen?

jeg er bare midlertidlig ansatt (1 år) og har da bare 1 mnd oppsigelse. jeg må søke på nytt til høsten.og da er det liten sjans for at jeg får jobb på samme sted.jobber i skole/sfo 7,5 t hver dag.er mye ute og det er vondt å gå med utesko.tilrettelegging kan de heller ikke gjøre siden jeg er friskmeldt..skal jeg tenke på helsa eller sykmelde meg.?skal til legen i dag og be han henvise meg til en spesialist på bein .

for jeg kan ikke gå slik,beinet er bra når jeg er i ro men så fort jeg begynner å gå igjen blir det vondt.hva gjør?

Skrevet

Du må selvsagt gå til lege og få undersøkt beinet ditt ordentlig. Hvis du har en jobb hvor du må gå mye, kan det hende beinet ditt blir verre. Er det mulig at du kan være 50 prosent sykemeldt og få kortere dager? Er det mulig at SFO kan forskyve oppgavene slik at du feks jobber mest inne, lager mat osv? Husk at en arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge, innenfor de muligheter de har.

Dersom du har fått en kronisk plage i beinet, kan det nok være lurt å vurdere andre typer jobber.

Alt dette må du drøfte med legen din.

Lykke til!

en vansklig forelskelse
Skrevet

Du må selvsagt gå til lege og få undersøkt beinet ditt ordentlig. Hvis du har en jobb hvor du må gå mye, kan det hende beinet ditt blir verre. Er det mulig at du kan være 50 prosent sykemeldt og få kortere dager? Er det mulig at SFO kan forskyve oppgavene slik at du feks jobber mest inne, lager mat osv? Husk at en arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge, innenfor de muligheter de har.

Dersom du har fått en kronisk plage i beinet, kan det nok være lurt å vurdere andre typer jobber.

Alt dette må du drøfte med legen din.

Lykke til!

ja ikke sant?.legen min henviste meg til en spesialist i oslo uten ventetid.så da får jeg ta det derfra.;O)takk for svar

Skrevet

Hyggelig sjef du har da. Like greit å begynne å se seg om etter ny jobb med en gang.

Selvsagt går det an å tilrettelegge selv om du ikke er sykemeldt. Men arbeidsgirver har selvsagt behov for at alle oppgaver blir løst tilfredstillende.

Ta opp arbeidssituasjonen med legen. Unngå belastninger som kan forverre tilstanden. (Det er legen som sykemelder, ikke du. Du blir sykemeldt.)

Godt du er henvis til spesialist.

God bedring. Lykke til med jobbsøking.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...