Gå til innhold

Hva gjør dere med vinterstøvler på sydentur?

Anbefalte innlegg

Gjest praktisk planlegging

Altså. Man skal reise til syden. Det tar ti min å gå til flybussen. Man har pakket koffertene stappfulle med sommerklær.

Den dagen man skal reise er det femten minusgrader og fykende snø. Dere er nødt til å ta på vinterjakker, støvler, hansker og lue for å komme dere til flytoget eller flybussen. Man ønsker jo ikke å pådra seg en forkjølelse i starten av ferien.

Man vet dessuten at vinterklærne antakelig er nødvendige når man kommer tilbake igjen.

Hva gjør dere av klærne når du har ankommet flyplassen? Tar det med (vinterklærog støvler til flere personer tar plass)? Eller finnes det noen oppbevaringsboks på Gardermoen, der man kan ha det liggende en uke uten å bli blakk??

Fortsetter under...

Jeg ville reist i joggesko med ullsokker i. Jeg ville også droppet dunjakke o.l., men tatt en fleece og en type softshell-jakke. Ville evt. vurdert taxi til stasjonen.

Alternativt ville jeg tatt med en tom bag, fylt den med vintertøyet i avgangshallen og sendt den sammen med den andre bagasjen, i hvert fall hvis jeg skulle bo på ett hotell hele ferien.

Gjest oppbevaringsboks

Det finnes baggasjeoppbevaring på Gardermoen

http://www.osl.no/osl/servicetilbud/10_Bagasjeoppbevaring

men det koster 240,-, kanskje like mye som det vil koste å ta taxi hjemmefra til flybussen (og tilbake) , så da ville jeg kanskje heller gjort det?

Jeg prøver å ta med klær og sko som jeg kan få bruk for på en kald kveld på reisemålet, så heller ha en genser og en jakke utenpå hverandre, og evt ullundertøy og lue / votter som jeg tar av før innsjekking og putter i kofferten før den sendes. Og joggesko med tynne ullsokker i.

Men jeg ville ikke tatt med vinterkåpe og støvletter til "syden", da ville jeg heller betalt for en oppbevaringsboks på flyplassen.

Gjest Elextra

Kan dere ikke få noen til å kjøre dere eller ta taxi, da?

Jeg ville aldri tenkt tanken å ta med vinterstøvler etc. til Syden. De gangene vi har vært sydover i vinterferien har vi reist i fleece og joggesko, men har ikke lang vei å gå.

Vi dropper vinterstøvler og legger jakkene i bagasjen. Passer på å ikke velge de aller mest plasskrevende jakkene. Men vi er nok ikke utendørs så lenge som 10 minutter.

Man blir ikke syk av å gå i "feil" sko, så lenge man ikke blir klissvåt.

Annonse

Vi reiser i allværsjakke med ull eller fleece under - det kan man jo få bruk for når man kommer fram også, på kanariøtyene feks kan det godt være surt på kvelden. Seksåringen har halvhøye goretexsko uten for, så hun hadde sikkert endt med de.

Vi må ta tog ganske langt for å komme til flyplassen og vinterstid blir det lett kaldt. Vi bruker lette overtrekksjakker og eventuelt bukse med superundertøy under. Tynne ullsokker og gode joggesko. Ting som ikke tar mye plass når man kler det av.

Ellers kan man jo ta den gamle vinterjakken og kassere den i nærmeste søppelkasse når man ankommer flyplassen.

Vi pynter oss ikke når vi skal på sydentur, men tenker heller praktisk og at det skal kjennes komfortabelt.

Den ene gangen dette var en problemstilling, hadde vi en ekstra bag med oss som vi stappet alt vintertøyet opp i, og hadde alt med oss til Syden og tilbake. Virker litt håpløst når jeg tenker på det nå, men akkurat da var det den eneste løsningen. Og funket bra :)

Gjest dyrt med taxi

men det koster 240,-, kanskje like mye som det vil koste å ta taxi hjemmefra til flybussen (og tilbake) , så da ville jeg kanskje heller gjort det?

Jeg prøver å ta med klær og sko som jeg kan få bruk for på en kald kveld på reisemålet, så heller ha en genser og en jakke utenpå hverandre, og evt ullundertøy og lue / votter som jeg tar av før innsjekking og putter i kofferten før den sendes. Og joggesko med tynne ullsokker i.

Men jeg ville ikke tatt med vinterkåpe og støvletter til "syden", da ville jeg heller betalt for en oppbevaringsboks på flyplassen.

''men det koster 240,-, kanskje like mye som det vil koste å ta taxi hjemmefra til flybussen (og tilbake) ''

Taxi til 240 til flyplassen?? Da må du bo svært, svært nærme flyplassen i såfall.

''men det koster 240,-, kanskje like mye som det vil koste å ta taxi hjemmefra til flybussen (og tilbake) ''

Taxi til 240 til flyplassen?? Da må du bo svært, svært nærme flyplassen i såfall.

''Taxi til 240 til flyplassen?? Da må du bo svært, svært nærme flyplassen i såfall.''

Det var taxi til flybussen det stod, ikke flyplassen. Og det var 10 min å gå, så det koster ikke mer enn 240,-

Annonse

Gjest Elextra

Les en gang til hva du selv siterer - flybussen, ikke flyplassen! :)

Gjest trådstarter

Den ene gangen dette var en problemstilling, hadde vi en ekstra bag med oss som vi stappet alt vintertøyet opp i, og hadde alt med oss til Syden og tilbake. Virker litt håpløst når jeg tenker på det nå, men akkurat da var det den eneste løsningen. Og funket bra :)

Vi tenker jo litt på den muligheten å ha det i en ekstra bag. Men da må vi betale ekstrabagasje for det, for vi har fyllt kvoten med kofferter fra før....

Gjest trådstarter

Koster det 240 pr døgn eller pr uke? Jeg kunne ikke finne noen pris der.

Gjest dyrt med taxi

''Taxi til 240 til flyplassen?? Da må du bo svært, svært nærme flyplassen i såfall.''

Det var taxi til flybussen det stod, ikke flyplassen. Og det var 10 min å gå, så det koster ikke mer enn 240,-

Uff, tenk at jeg leste feil................

Sorry, men dere fikk iallefall kvesset klørne ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...