Gå til innhold

Badeleker på badeland?

Anbefalte innlegg

Gjest badenymfemor?

Vi skal til et badeland i sommer, datteren min har noen svømmeringer og en sånn flytemadrass hun har så lyst til å ha med seg, men så kommer jeg til å tenke på om det kanskje ikke er lov å ha med seg på slike steder, pga hygiene?

Man vet jo ikke hvor disse badelekene har vært før, hvor godt de er rengjort osv. Man er jo så nøye på at man skal dusje seg selv før man hopper i bassenget, men hva med badeleker? Litt synd om vi ikke kan ta med disse da....

men om så er- at vi ikke får ta med eget, pleier de å selge/leie ut leker man kan ha med seg i slike basseng?

De små må jo gjerne ha armringer osv så de kan flyte litt...

Dette gjelder litt vanlige svømmebasseng også, har ikke vært på noen svømmebasseng her hittil med de små (er mest hun eldste jeg lurer på).

Og hva med klor, hun er tidvis plaget med atopisk eksem. Saltvann skal jo være bra for det, men klor må da gjøre vondt verre? Er ikke så ofte vi er i klorvann sådan da, men redd hun kommer til å få masse eksem etter et slikt bad....

Må i alle fall dusje grundig etterpå og smøre med masse fuktighetskrem.

Hva sier dere? Noen som har erfaring med eksembarn og bading i basseng?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388092-badeleker-p%C3%A5-badeland/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der må du nesten sjekke med akkurat det badelandet dere skal til. Det praktiseres litt forskjellig.

Madrassen er det kanskje minst sannsynlig at dere kan ha med, leker kan gå greit. Men kontakt stedet dere skal på. Ikke gi dem masse ideer om hygienehensyn osv., bare spør om det er lov å ha med sånt eller ikke.

Gjest Påfuglw

Det er ikke så mye klor i vannet nå som før. Det går nok greit mht eksemet, smør godt med god fuktighetskrem etterpå. Eksem er jo gjerne bedre om sommeren også. Hudlegen sa til oss at når det gjaldt bassengbad, måtte vi veie gledene opp mot ulempene, og gleden er absolutt størst her i huset :)

Armringer er vanlig å ha med, baderinger også, madrasser vet jeg ikke om er lov. Hygiene har jeg aldri tenkt på i den forbindelse, mine barn tar armringene på i dusjen, så da blir de jo like rene som badedrakten.

Gjest badenymfemor?

Det der må du nesten sjekke med akkurat det badelandet dere skal til. Det praktiseres litt forskjellig.

Madrassen er det kanskje minst sannsynlig at dere kan ha med, leker kan gå greit. Men kontakt stedet dere skal på. Ikke gi dem masse ideer om hygienehensyn osv., bare spør om det er lov å ha med sånt eller ikke.

Men det er en liten bademadrass da, sånn "halv" en om du skjønner, med kikkehull. Under en halvmeter lang :-) Tror du det går greit?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...