Gå til innhold

å bo nært slike "master"

Anbefalte innlegg

Gjest høypåeplet
Skrevet

Radio/TV/Tlf - sendere/mottakere, slike høye "master" som finnes her og der, gjerne litt vekke fra beboelse. Er det påvist å være skadelig å bo i nærheten av en slik??

Og hva heter de forresten?

Skrevet

Hei,

Jeg aner ikke hva slags master du snakker om, men hvis det er mobiltelefonmaster (som utgjør det store flertallet) så er de plassert slik at beboerne i nærheten kun utsettes for 0,1% av anbefalt stråling.

Med andre ord, du får langt sterkere stråling ved å stå foran mikrobølgeovnen din! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest høypåeplet
Skrevet

Hei,

Jeg aner ikke hva slags master du snakker om, men hvis det er mobiltelefonmaster (som utgjør det store flertallet) så er de plassert slik at beboerne i nærheten kun utsettes for 0,1% av anbefalt stråling.

Med andre ord, du får langt sterkere stråling ved å stå foran mikrobølgeovnen din! :-)

Med vennlig hilsen

Hvordan skal jeg kunne vite hva slags mast det er, står det på dem?

Men takk for svar. Gjelder dette overalt i verden, eller bare i norge?

Gjest høypåeplet
Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Mikrobølgeovner styrer jeg forresten bevisst langt unna - da jeg er en tilhenger av mest mulig naturlig tilberedelse av mat ;D

Skrevet

Mikrobølgeovner styrer jeg forresten bevisst langt unna - da jeg er en tilhenger av mest mulig naturlig tilberedelse av mat ;D

Hvorfor mener du mikrobølger er unaturlige?

Skrevet

Hvordan skal jeg kunne vite hva slags mast det er, står det på dem?

Men takk for svar. Gjelder dette overalt i verden, eller bare i norge?

''Hvordan skal jeg kunne vite hva slags mast det er, står det på dem? Men takk for svar. Gjelder dette overalt i verden, eller bare i norge? – høypåeplet''

Det gjelder i Norge for mobilmaster.

Jeg lurer på om ikke www.npt.no har et kart.

Generelt - styrken på strålingen avtar med 50% hver gang du dobler avstanden fra masten. Så hvis strålingen er 100 "enheter" 1 meter vekke, så er den 50 når du er 2 meter vekke, 25 når du er 4 meter vekke, osv.

Strålingen forsvinner altså veldig fort.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Mikrobølgeovner styrer jeg forresten bevisst langt unna - da jeg er en tilhenger av mest mulig naturlig tilberedelse av mat ;D – høypåeplet''

Mikrobølger er da helt naturlig, og akkurat like naturlig som sollys eller varme som overføres gjennom en gryte fra et bål.

Forskjellen er hovedsakelig at hvis du bruker et bål så lider lungene dine, og mange dør av det hvert år på verdensbasis.

Sollys, varme, osv. er bare elektromagnetisk stråling akkurat som mobiltelefoner bruker, bare med høyere frekvens.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Mikrobølgeovner styrer jeg forresten bevisst langt unna - da jeg er en tilhenger av mest mulig naturlig tilberedelse av mat ;D – høypåeplet''

Mikrobølger er da helt naturlig, og akkurat like naturlig som sollys eller varme som overføres gjennom en gryte fra et bål.

Forskjellen er hovedsakelig at hvis du bruker et bål så lider lungene dine, og mange dør av det hvert år på verdensbasis.

Sollys, varme, osv. er bare elektromagnetisk stråling akkurat som mobiltelefoner bruker, bare med høyere frekvens.

Med vennlig hilsen

Det tryggeste er nok uansett å bruke en aluminiumsfolie-hatt, for å være på den sikre siden.

*bretter flittig*

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...