Gå til innhold

Frekk måte å by på :(

Anbefalte innlegg

Gjest Må alt begrunnes?
Skrevet

Greit nok, her legger jeg ut et bilde av

vogna mi - som ikke er Teutenia eller disse snobbemerkene,

men en helt grei vogn og vel så bra, jeg har aldri hatt noe problemer med den,

og den har vært god og trille og i god stand.

Har satt en pris som egentlig var lavere enn den jeg håpte å få da,

men så kommer en frekking og sier at det er et dårlig merke og ikke av beste kvalitet,

så hun vil by halve prisen av den jeg har satt!

Syns egentlig hun ikke trengte å kommentere hvorfor hun satte budet så lavt,

nesten så jeg vil nekte å godta budet rett og slett pga den frekke kommentaren!.

Man trenger ikke begrunne hvorfor man vil gi lavere da,

dessuten har jeg nettopp lagt den ut for salg,

så da selger jeg den ikke til den første og frekkeste som byr... men er vel et triks for å ta fra meg motet da, slik at jeg selger den til henne...så går jeg kanskje glipp

av et bud på et par hundre mer et par dager senere... Har ikke SÅNN hastverk med å selge akkurat.

Jaja, jeg vet - litt vel nærtagende, men likte rett og slett ikke fremgangsmåten.

Man kan godt by på en ting - man trenger ikke begrunne! Mener nå jeg.

Skrevet

Hehehe, her har du nok møtt ei som mener å være smart!

''men så kommer en frekking og sier at det er et dårlig merke og ikke av beste kvalitet, så hun vil by halve prisen av den jeg har satt!''

Da bør du spørre henne hvorfor hun vil kjøpe noe som er av dårlig merke?

Hun hadde ikke fått kjøpe vogn av meg, for å si det slik.

Skrevet

Du bestemmer jo selv hvem du vil selge til, og hva du vil akseptere av bud.

At de som ønsker å prute/forhandle på prisen, begrunner hvorfor, er helt vanlig - og de bruker alle de argumenter de kan finne - uansett om de er riktige eller ei.

Frekt er det nok ikke, men heller ganske så vanlig. Dog kan jeg godt forstå at du ikke liker det, men skal man selge noe så er nok det noe man må regne med.

Skrevet

''Jaja, jeg vet - litt vel nærtagende, men likte rett og slett ikke fremgangsmåten.''

Godt oppsummert ;-)

Det er alt mulig rart på finn.no Både varer, selgere og (potensielle) kjøpere. Akkurat som i virkeligheten.

Skrevet

Du får svare at det er rart hun vil kjøpe den når hun synes merket/kvaliteten er så dårlig....

Jeg solgte engang en reimatecdress i babystørrelse på finn engang. Den var i flott stand, bare såvidt litt matt på knærne. Første kjøper sa 'jeg tar den til 300 siden den er tydelig slitt', det var ikke et spørmål om jeg aksepterte prisen engang...

Gjest trådstarter
Skrevet

Hehehe, her har du nok møtt ei som mener å være smart!

''men så kommer en frekking og sier at det er et dårlig merke og ikke av beste kvalitet, så hun vil by halve prisen av den jeg har satt!''

Da bør du spørre henne hvorfor hun vil kjøpe noe som er av dårlig merke?

Hun hadde ikke fått kjøpe vogn av meg, for å si det slik.

Vel, hun sier hun skal bare bruke den som bestemorvogn nemlig....

Hun kunne vel sagt sannheten, at hun har utrolig dårlig råd? :D

Gnier.... :(

Skrevet

Ikke bry deg om det, det er lov til å prøve seg. :o)

Ferskenblomst
Skrevet

Jeg hadde blitt ganske så irritert selv. Tror jeg hadde sagt noe sånt som at dette er prisen, og vil du ikke ha den så la det være.

Hadde selv en vogn da veslemor var liten, som jeg ville selge. Det var et godt merke, husker ikke hvilket, og vogna var god. Men da jeg skulle selge den til en rimelig pris var det bare et par som ringte, og som trakk seg da de skjønte at det "bare" var dypvogn og ikke sånn der fancy kombisak. Vel, jeg ble selv gaske småsnurt, så jeg ringte til asylmottaket i kommunen og lurte på om de hadde brukt for en pent brukt dypvogn. Damen nesten gråt av glede i telefonen og de kom og hentet den en time senere. Så uansett om jeg ikke fikk fem øre igjen for vogna vet jeg at den ble brukt, og av noen som virkelig trengte det.

Skrevet

Jeg ligner ikke på noen av dere her, dvs ville ikke prutet ved å disse varen, men heller ledd enn å bli fornærmet om noen gjorde det :)

Gjest trådstarter
Skrevet

Ble litt fornærmet pga dette var en vogn jeg var veldig glad i og som egentlig er tungt å gi fra seg og, minner om babyen min jo... og den var god å trille osv,

og jeg var stolt når jeg trillet den, når folk kommer og sier at det er dritvogn...ja da blir jeg pissed!

Skrevet

Ble litt fornærmet pga dette var en vogn jeg var veldig glad i og som egentlig er tungt å gi fra seg og, minner om babyen min jo... og den var god å trille osv,

og jeg var stolt når jeg trillet den, når folk kommer og sier at det er dritvogn...ja da blir jeg pissed!

''Ble litt fornærmet pga dette var en vogn jeg var veldig glad i og som egentlig er tungt å gi fra seg og, minner om babyen min jo.''

Andre bryr seg jo katta om du trillet babyen din i den, de vil ha noe billig å trille sin baby / barnebarn whatever i.

Skrevet

Jeg hadde blitt ganske så irritert selv. Tror jeg hadde sagt noe sånt som at dette er prisen, og vil du ikke ha den så la det være.

Hadde selv en vogn da veslemor var liten, som jeg ville selge. Det var et godt merke, husker ikke hvilket, og vogna var god. Men da jeg skulle selge den til en rimelig pris var det bare et par som ringte, og som trakk seg da de skjønte at det "bare" var dypvogn og ikke sånn der fancy kombisak. Vel, jeg ble selv gaske småsnurt, så jeg ringte til asylmottaket i kommunen og lurte på om de hadde brukt for en pent brukt dypvogn. Damen nesten gråt av glede i telefonen og de kom og hentet den en time senere. Så uansett om jeg ikke fikk fem øre igjen for vogna vet jeg at den ble brukt, og av noen som virkelig trengte det.

''Men da jeg skulle selge den til en rimelig pris var det bare et par som ringte, og som trakk seg da de skjønte at det "bare" var dypvogn og ikke sånn der fancy kombisak.''

Det er vel ikke noe galt med at de ønsker seg en kombivogn i stedet for en som kun er dypvogn. Det du hadde å selge var rett og slett ikke det de var ute etter.

mvh

Skrevet

Det er ganske vanlig å snakke ned produktet for å presse prisen. Går det så går det. I dette tilfellet gikk det åpenbart ikke.

Skulle jeg prutet ville jeg nok heller tatt utgangspunkt i nypris på tilsvarende.

Selv synes jeg det er så mye pes å selge slike ting og at man får så lite for det at jeg foretrekker å gi det bort.

mvh

Gjest Elextra
Skrevet

''Ble litt fornærmet pga dette var en vogn jeg var veldig glad i og som egentlig er tungt å gi fra seg og, minner om babyen min jo... og den var god å trille osv, og jeg var stolt når jeg trillet den, når folk kommer og sier at det er dritvogn...ja da blir jeg pissed!''

Det får da være måte å legge identiteten sin i vognen! :)

Nei, dette bør du heve deg over - vær stolt over barnet ditt, du, og gi katta i hva folk evt. mener om vognen.

Skrevet

''Ble litt fornærmet pga dette var en vogn jeg var veldig glad i og som egentlig er tungt å gi fra seg og, minner om babyen min jo... og den var god å trille osv, og jeg var stolt når jeg trillet den, når folk kommer og sier at det er dritvogn...ja da blir jeg pissed!'' Høres ut som du burde beholdt vognen, og heller gitt den videre til noen som var nær nok til å respektere affeksjonsverdien vognen tydeligvis har hatt for deg?

Ferskenblomst
Skrevet

''Men da jeg skulle selge den til en rimelig pris var det bare et par som ringte, og som trakk seg da de skjønte at det "bare" var dypvogn og ikke sånn der fancy kombisak.''

Det er vel ikke noe galt med at de ønsker seg en kombivogn i stedet for en som kun er dypvogn. Det du hadde å selge var rett og slett ikke det de var ute etter.

mvh

''Det er vel ikke noe galt med at de ønsker seg en kombivogn i stedet for en som kun er dypvogn. Det du hadde å selge var rett og slett ikke det de var ute etter.

''

Nei, og det er helt greit. Det jeg vil frem til (som kanskje ikke kom så godt frem) er jo. som ts sier, at det går jo an å formulere seg på en høflig måte, uten å bli småfrekke eller ufine.

Skrevet

Uansett, jeg hadde nok svart at da fikk hun finne en annen vogn med pris som sto til den bruken hun ønsket.

Skrevet

Jeg tror nok at budgiver ikke tok høyde for at du åpenbart knytter veldig mye følelser og identitet til et helt alminnelig redskap.

Skrevet

Hva vet du om at hun har dårlig råd? Kanskje hun rett og slett mente den ikke var verd mer.

Når man legger ut noe for salg, kan man ikke regne med at andre skal se afeksjonsverdien av det man legger ut.

Slik som du blir fornærmet over at hun byr lite, av grunner som hun selv finner viktige, rister jeg mange ganger på hodet over drømmepriser som selgere tror de kan få for en vare.

Når det er sagt, ville jeg nok ikke begrunnet et skambud på den måten der.

Men det finnes kjøpere der ute, som prøver seg på de mest merkunderlige måter og selgere som er like ille.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har sett en tendens på kjøpe-selge-bytte-grupper at det er en frekk tone.

Mange er saklige og byr, men endel er ganske frekke. OK å mene at prisen er for høy, men jeg har flere ganger reagert på måten det blir fremlagt på, som om selger er helt idiot og det MÅ påpekes i en stygg og fordømmende tone.

Kan jo hende jeg er for veloppdratt da, eller evnt blitt oksen. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...