Gå til innhold

Frekk måte å by på :(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest trådstarter

[quote name=Shira :o)' timestamp='1359468572' post='4862432]

Jeg har sett en tendens på kjøpe-selge-bytte-grupper at det er en frekk tone.

Mange er saklige og byr, men endel er ganske frekke. OK å mene at prisen er for høy, men jeg har flere ganger reagert på måten det blir fremlagt på, som om selger er helt idiot og det MÅ påpekes i en stygg og fordømmende tone.

Kan jo hende jeg er for veloppdratt da, eller evnt blitt oksen. ;o)

Ja, jeg har sett på facebook enkelte som prøver å ødelegge for noen.

Det opplevde jeg en gang på en salgsgruppe, det var ei som ville kjøpe grindsenga mi

til 700, da kom hun andre med frekke kommentarer om at de solgte jo en lignende

til 500 og at den jeg solgte bare var drit, men min var nyere og i fin stand og hadde tre trinns regulering osv.... Frekt å ødelegge kjøp da, hun andre hadde bestemt seg for å kjøpe senga mi, men da måtte hun andre komme og ødelegge. Heldigvis var kjøperen min grei, og hun svarte tilbake at hun ville ha senga og var fornøyd.

Tåpelig å komme med slike kommentarer mener jeg. og hun som prøvde å ødelegge - kanskje ikke bevisst da, var jo ikke interessert i senga eller kjente vedkommende engang. Men hun kunne jo ødelagt hele salget. Senga hun henviste til var en dårligere og billigere versjon enn den jeg solgte, men hun mente tydeligvis at de var samme... jaja....

tzatziki1365380058

Hva vet du om at hun har dårlig råd? Kanskje hun rett og slett mente den ikke var verd mer.

Når man legger ut noe for salg, kan man ikke regne med at andre skal se afeksjonsverdien av det man legger ut.

Slik som du blir fornærmet over at hun byr lite, av grunner som hun selv finner viktige, rister jeg mange ganger på hodet over drømmepriser som selgere tror de kan få for en vare.

Når det er sagt, ville jeg nok ikke begrunnet et skambud på den måten der.

Men det finnes kjøpere der ute, som prøver seg på de mest merkunderlige måter og selgere som er like ille.

Det er jo helt greit å prute, men jeg hadde nok ikke argumentert med at det var et "dårlig" merke. Hadde nok heller brukt argumenter om nypris og sånn, ja.

Det er jo helt greit å prute, men jeg hadde nok ikke argumentert med at det var et "dårlig" merke. Hadde nok heller brukt argumenter om nypris og sånn, ja.

Enig i at 'dårlig merke' ikke er det beste ordvalget for å vinne selgerens gunst. 'Av de rimeligere merkene' ville vært mer diplomatisk.

Noen ganger gambler kjøper med at selger er desperat etter å selge og forsøker derfor å gjøre selger usikker og stresset.

mvh

Annonse

Ja, jeg har sett på facebook enkelte som prøver å ødelegge for noen.

Det opplevde jeg en gang på en salgsgruppe, det var ei som ville kjøpe grindsenga mi

til 700, da kom hun andre med frekke kommentarer om at de solgte jo en lignende

til 500 og at den jeg solgte bare var drit, men min var nyere og i fin stand og hadde tre trinns regulering osv.... Frekt å ødelegge kjøp da, hun andre hadde bestemt seg for å kjøpe senga mi, men da måtte hun andre komme og ødelegge. Heldigvis var kjøperen min grei, og hun svarte tilbake at hun ville ha senga og var fornøyd.

Tåpelig å komme med slike kommentarer mener jeg. og hun som prøvde å ødelegge - kanskje ikke bevisst da, var jo ikke interessert i senga eller kjente vedkommende engang. Men hun kunne jo ødelagt hele salget. Senga hun henviste til var en dårligere og billigere versjon enn den jeg solgte, men hun mente tydeligvis at de var samme... jaja....

Om man er i en salgsgruppe der alle 'vet alt', må man regne med at folk sier sin mening.

Det en kan anse for å ødelegge et salg, kan en annen oppfatte som å redde noen fra å bli lurt. (Dette skriver jeg generelt og ikke om den aktuelle situasjonen.)

mvh

Gjest trådstarter happy

Hvis du ikke MÅ selge den nå, så kan du vel kanskje bare skrive at du har fått et høyere bud enn dette, men avventer og ser om noen byr mer enn det også (uten å kommentere hennes negativitet)...

Jau jau, før hun frekke bydde, var det faktisk ei som ville ha vogna, til den prisen jeg hadde sagt, men så trakk hun seg pga moren hadde skaffet henne en :-)

Men nå har jeg faktisk fått to interesserte, hun ene ville faktisk by litt mer enn den prisen jeg hadde satt, faktisk dobbelt av det hun frekke ville gi :-)

Så det lønner seg å ha is i magen.

Ingenting i veien med vogna, bare fordi det ikke er Emaljunga...

merker jo det snobberiet blant yngre mødre nå,

for å være god mor må man trille i en av disse kvalitetsmerkene, alt annet er jo dritt i følge de.... (vogna er statussymbolet.... senere blir det bilen som tar over den rolla).

Jau jau, før hun frekke bydde, var det faktisk ei som ville ha vogna, til den prisen jeg hadde sagt, men så trakk hun seg pga moren hadde skaffet henne en :-)

Men nå har jeg faktisk fått to interesserte, hun ene ville faktisk by litt mer enn den prisen jeg hadde satt, faktisk dobbelt av det hun frekke ville gi :-)

for å være god mor må man trille i en av disse kvalitetsmerkene, alt annet er jo dritt i følge de.... (vogna er statussymbolet.... senere blir det bilen som tar over den rolla).

''...merker jo det snobberiet blant yngre mødre nå, for å være god mor må man trille i en av disse kvalitetsmerkene, alt annet er jo dritt i følge de.... (vogna er statussymbolet.... senere blir det bilen som tar over den rolla)''

Jeg tror man skal være litt forsiktig med å generalisere i så store grupper som "yngre mødre" (evt. "eldre mødre"). Det er massevis av "yngre mødre" som ikke har økonomi til å snobbe med noe som helst.

Dessuten kan man ønske seg en bestemt vogntype ut fra helt andre kriterier enn snobberi. Men man trenger selvsagt ikke å skrive masse tull på annonsesider av den grunn.

''Ingenting i veien med vogna, bare fordi det ikke er Emaljunga... merker jo det snobberiet blant yngre mødre nå, for å være god mor må man trille i en av disse kvalitetsmerkene, alt annet er jo dritt i følge de....''

Øh? Overdriver du ikke litt nå? Vi hadde selv både billigvog (trille) og Emmaljunga kombi og jeg må si at Emmaljungaen var noe heeeeelt annet enn billigtrilla... Hadde også en gammeldags Simo-trille, den var også suveren. Man får faktisk det man betaler for, også på vognfronten, til en viss grad i alle fall. Vogn til 10.000,- hadde ikke vært aktuelt her.

Gjest trådstarter

''Ingenting i veien med vogna, bare fordi det ikke er Emaljunga... merker jo det snobberiet blant yngre mødre nå, for å være god mor må man trille i en av disse kvalitetsmerkene, alt annet er jo dritt i følge de....''

Øh? Overdriver du ikke litt nå? Vi hadde selv både billigvog (trille) og Emmaljunga kombi og jeg må si at Emmaljungaen var noe heeeeelt annet enn billigtrilla... Hadde også en gammeldags Simo-trille, den var også suveren. Man får faktisk det man betaler for, også på vognfronten, til en viss grad i alle fall. Vogn til 10.000,- hadde ikke vært aktuelt her.

Nei, men dette vakke noe billigtrille, det var bare ikke en av de dyreste vognene.

Gjest trådstarter

Fikk solgt den til det tredoble av hva frekka ville gi,

og mer enn hva jeg satt som antydning :-) Fornøyd!

Bra jeg ikke lot meg lure... dvs lov å prøve seg da men.... man må nesten ha litt is i magen og ikke forhaste seg :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...