Gå til innhold

Bedre å være mye ensom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bedre å være mye ensom i hverdagen enn å være sammen med ei venninne som er kritisk til det meste, negativ, ekstremt selvopptatt og som ofte gjør meg i dårlig humør og irritert?

Hun har også psykiske problemer.

Skrevet

''Er det bedre å være mye ensom i hverdagen enn å være sammen med ei venninne som er kritisk til det meste, negativ, ekstremt selvopptatt og som ofte gjør meg i dårlig humør og irritert?''

Da hadde jeg heller vært for meg selv og gjort ting jeg koser meg med og som gjør meg glad og fornøyd. :o)

Skrevet

Jeg hadde foretrukket ensomheten. Jeg hadde en venninne som hele tiden var negativ. Etter en konflikt, kuttet jeg henne ut. Det er jeg glad for. Allikevel savner jeg henne. Vi hadde det tross alt mye morsomt sammen også.

Gjest Elextra
Skrevet

''Er det bedre å være mye ensom i hverdagen enn å være sammen med ei venninne som er kritisk til det meste, negativ, ekstremt selvopptatt og som ofte gjør meg i dårlig humør og irritert?

''

Ja, det vil jeg definitivt si.

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg hadde foretrukket ensomheten. Jeg hadde en venninne som hele tiden var negativ. Etter en konflikt, kuttet jeg henne ut. Det er jeg glad for. Allikevel savner jeg henne. Vi hadde det tross alt mye morsomt sammen også.

Har samme erfaring som deg. Tror alt i alt at det var for det beste.

Skrevet

Jeg orker ikke kritiske, negative mennesker. Greier meg fint uten disse. Da er jeg heller alene. Trenger jo ikke være alene heller, man kan jo oppsøke positive mennesker og positive opplevelser.

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Hun høres ikke ut som noe sunt bekjentskap, men hvorfor er alternativet å være ensom? Ensom er vel et negativt ladet ord, mens alene ikke nødvendigvis trenger å være det. Finn på noe du kan kose deg med og som du liker å gjøre, så er det bedre enn å ha en slitsom venninne...

Skrevet

Hvis du føler deg ensom alene så er det vel ikke noe særlig?

Selv er jeg veldig mye alene, men jeg føler meg ikke ensom.

Skrevet

Jeg orker ikke en gang tanken på å være sammen med slike mennesker mer.

Skrevet

Jeg har også noen venninner som sliter psykisk. Og ja det kan være slitsomt å forholde seg til dem når de er dårligere, men jeg kutter dem ikke helt ut. Man kan jo treffe dem en gang i blant fordet. Jeg vet selv at jeg kan være vanskelig å være sammens med når jeg selv er syk, så derfor forstår jeg deres situasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...