Gå til innhold

Ekstrasystoler

Anbefalte innlegg

Gjest 320001aA
Skrevet

Hei! Jeg sliter en del med ekstrasystoler som har tilknytning til helseangangsten min (tror jeg). Men jeg klarer ikke slappe av og innse at dette som oftest ikke er farlig. Har tatt ekg hvor de ikke fant noen, men det var mye sinusaktivitet. Hva er det? Føler ofte også at det et noe i halsen min, akkurat som pulsen et nederst i halsen. Er dette farlig? Og har du noen tips til hvordan jeg vet at ekstraslag ikke er farlig? Hver gang jeg har mye angst blir jeg livredd for hjerte og de ekle symptomene som kommer med.

Gjest Angstberta
Skrevet

Kan ikke gi noe trøst, dessverre. Men har det mye på samme måte. Fælt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er i hvert fall bra at du har sinusaktivitet. Dette er den normale rytmen. Uten den ville hjertet stått helt i ro.

Du kan vite at ekstrasystoler er ufarlige ved å stole på de som kan dette.

Alle har ekstrasystoler, problemet er at noen finner på å tro at det er farlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...